کد خبر: 808710
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کارشناسان آمریکایی دریافته‌اند که تعداد بیشتری از والدین در این کشور نسبت به دهه گذشته از واکسینه کردن کودکانِ خود خودداری می‌کنند.
دکتر "کاترین هوگ – تلفورد" یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه آلاباما گفت: اکنون تعداد بیشتری از والدین در مقایسه با یک دهه گذشته از واکسینه کردن کودکانشان خودداری می‌کنند و دلیل آنان تغییر کرده است. در واقع والدین معتقدند ضرورتی برای واکسیناسیون کودکان وجود ندارد. اما واقعیت این است که ضرورت دارد برای افزایش سطح مصون سازی، والدین ترغیب شوند تا فرزندانشان را در برابر بیماری‌ها واکسینه کنند.

در این مطالعه از ۶۲۷ متخصص کودک در مورد نظر والدین بیمارشان در ارتباط با عدم واکسیناسیون یا به تاخیر انداختن انجام آن پرسش‌هایی مطرح و مشخص شد که در سال ۲۰۱۳ میلادی ۸۷ درصد متخصصانِ اطفال با عدم تمایل والدین به واکسیناسیون فرزندانشان روبرو بوده‌اند در حالیکه این رقم در سال ۲۰۰۶ میلادی ۷۵ درصد بوده است.

به گزارش لایوساینس، همچنین پزشکان اطفال معتقدند والدین به دلایل گوناگونی مانع از واکسیناسیون فرزندانشان می‌شوند. به طور مثال آنان به دلیل احتمال بی‌قراری کودکشان واکسیناسیون او را به تاخیر می‌اندازند. همچنین برخی از آنها این باور را دارند که واکسن، سیستم ایمنی بدن کودک را ضعیف می‌کند. در عین حال برخی از والدین نیز با واکسیناسیون کاملا مخالف هستند و آن را غیرضروری می‌دانند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار