کد خبر: 808661
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در گفتگو با «بسیج»:
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: از دستاوردهای این اردوی جهادی می توان به انجام 10 فقره پروژه عمرانی شامل بازسازی و ترمیم خانه 10 خانواده محروم و مستمند روستانشین نام برد.
علی بهادری مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در شهرستان مریوان گفت: اولین اردوی جهادی سازمان بسیج حقوقدانان با رویکرد توانمندسازی در عرصه های عمرانی،مشاوره حقوقی، فرهنگی و آموزشی که از یکم لغات هفتم شهریور ماه امسال در روستاهای اطراف شهرستان مریوان و همچنین روستای سیانا در استان کردستان برگزار گردید.
 
وی با بیان اینکه 50 حقوقدان در این اردوی جهادی مشارکت داشتند، افزود: از دستاوردهای این اردوی جهادی می توان به انجام 10 فقره پروژه عمرانی شامل بازسازی و ترمیم خانه 10 خانواده محروم و مستمند روستانشین، انجام فعالیت های آموزشی و پرورشی میان خانواده ها و دانش آموزان، مشاوره حقوقی و خانواده به صورت رایگان در میان اهالی شهرستان مریوان  و روستای سیانا نام برد.
 
بهادری به جزئیات برنامه های این اردوی جهادی پرداخت و خاطر نشان کرد: در سومین روز اردوی جهادی بسیج حقوق دانان نشستی با عنوان "کارگاه توانمند سازی و آموزش حقوق شهروندی" با هدف ارتقای آگاهی های حقوقی معلمان شهرستان مریوان در ساختمان آموزش و پرورش شهرستان مریوان برگزار شد.
 
وی ادامه داد: دراین نشست که با هماهنگی مسول بسیج حقوقدانان شهرستان مریوان برگزار شد افرادی چون امام جمعه شهرستان مریوان، مسئول نمایندگی ولی فقیه ،مدیر آموزش و پرورش این استان، فرمانده بسیج فرهنگیان سپاه مریوان و رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور و جمعی از وکلای پایه یک دادگستری حضور داشتند و به سخنرانی در ارتباط با موضوعاتی چون حقوق خانواده، امربه معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف پرداختند.
 
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به برنامه های چهارمین روز از اردوی جهادی بسیج حقوقدانان گفت: در این روز، وکلای پایه یک استان تهران در میان جمعی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی در ساختمان اداره کل سازمان تبلیغات شهرستان مریوان به سخنرانی پرداختند و در این جلسه که با هدف آگاهی به مددجویان نسبت به حقوق و تکالیف خود در آیین همسرداری برپا شد به مسائل اخلاقی وهم به مسائل حقوقی تکالیف زوجین نسبت به یکدیگر اشاره شد.
 
وی خاطر نشان کرد: در ابتدا به مسائل حقوقی تکالیف زوجین نسبت به یکدیگر پرداخته شد که حقوقدانان نهاد خانواده به مثابه یک جامعه کوچکی معرفی کردند که در آن هریک از اعضای آن به گونه ای بر دیگری تاثیر گذاشته و کیفیت روابط زوجین به دلیل رکن بودن تاثیرگذاری مضاعف و دوچندان بر فضای عمومی خانواده  به ویژه فرزندان می گذارد.
 
بهادری ابراز داشت: در پروژه های عمرانی اردوی جهادی سازمان بسیج حقوق دانان نیز فعالیت ها به صورت گسترده و سریع به انجام رسید که بخشی از آن سهمی از پشت کار و کمک چشمگیر اهالی روستاها بود و در فعالیت های فرهنگی و تربیتی این اردوی جهادی، خواهران حقوقدان نقش بسزایی را ایفا کرده اند که مورد استقبال اهالی روستاها قرار گرفت.
 
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در پنجمین روز از اردوی جهادی سازمان بسیج حقوق دانان رئیس سازمان و سردار یزدی و ماموستا فتاحی  در جمع جهادگران سازمان بسیج حقوق دانان در روستای سیاناو شهرستان مریوان حضور یافتند و مباحثی را در مورد هشت سال دفاع مقدس بیان کردند.
 
وی تاکید کرد: روزهای ششم و هفتم اردوی جهادی سازمان بسیج حقوقدانان به برگزاری برنامه هایی همچون مشاوره حقوقی رایگان و همچنین اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای اطراف شهرستان مریوان استان کردستان اختصاص داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار