کد خبر: 808611
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
خاموش بودن کولرهای محل اسکان حجاج در گرمای شدید عربستان، دور بودن محل استقرار حجاج از اماکن زیارتی و نیز عدم دریافت کارت الکترونیک از جمله مشکلات حجاج پاکستانی در موسم حج امسال است.
فارس: خاموش بودن کولرهای محل اسکان در گرمای شدید عربستان، دور بودن محل استقرار حجاج از اماکن زیارتی همچنین دریافت نکردن کارت الکترونیک و غذای به موقع از مشکلات حجاج پاکستانی است.

آخرین هواپیمای حامل حجاج پاکستانی 4 دسامبر این کشور را به مقصد عربستان ترک کرد این در حالی است که در همین مدت کم، بیش از 130 مورد شکایت از زائران توسط وزارت حج دریافت شده است.

به گزارش روزنامه امت، بیشتر زائران پاکستانی در جده، مکه و مدینه با شماره تلفن‌های مخصوص وزارت حج تماس گرفته و از دریافت نکردن کارت الکترونیک که برای ردیابی و حفاظت آنها وعده داده شده شکایت دارند.

خراب بودن کولرهای محل اسکان زوار در گرمای شدید عربستان و به موقع دریافت نکردن وعده‌های غذایی از دیگر شکایات حجاج پاکستانی است.

به علت ساخت و سازهای جدید و تعمیر محل اسکان زائران حدود 11 کیلومتر از اماکن متبرکه دور است و چون برای وسائط نقلیه که باید حجاج را حمل کنند فکری نشده مشکلات زیادی به وجود آمده است.

نورالزمان سخنگوی وزارت حج پاکستان در این زمینه گفت: اعتراضات حجاج یک فرضیه است و با واقعیت ارتباط ندارد زیرا همه کارت الکترونیک دریافت کرده‌اند و کسانی هم که موفق به دریافت آن نشدند کارت‌های به سوئیت محل اقامتشان ارسال شد.

وی افزود: کولر بعضی از اتاق‌ها کار نمی‌کند که به وزارت حج مربوط نمی‌شود و مسئولین عربستانی باید این موضوع را پیگیری کنند.

نورالزمان اظهار داشت: بیش از 9 نفر از حجاج پاکستانی در عربستان فوت کرده‌اند که در حال برنامه ریزی برای تدفین آنها هستیم.

امسال وضعیت رسیدگی به امور زائران حج به مراتب وخیم‌تر از سال گذشته است و حجاج بیشتر کشورها از جمله پاکستان از بی‌نظمی و خدمات رسانی در عربستان ناراضی هستند.

برخی حجاج پاکستانی از سفر به عربستان پشیمان هستند و بیان می‌کنند که درگیر شدن در مسائل حاشیه‌ای و مشکلات زیادی که وجود دارد آنها را از کسب معنویت و زیارت اماکن مقدسه با خیال راحت بازمی‌دارد.

مردم پاکستان با گریه و نگرانی با حجاج خود که عازم مکه هستند، وداع کردند و بسیاری نیز معتقدند ایران با اعزام نکردن زائر به عربستان کار درستی انجام داده است.

بیشتر مردم بیان می‌کنند که با توجه به ادامه ساخت و سازها در عربستان نگران هستند که نکند باز جرثقیل دیگری روی زائران واژگون شود یا باز هم یک شاهزاده عرب بدون در نظر گرفتن موقعیت مسیرها را مسدود کرده و مشکلاتی برای آنها پیش بیاورد.

با اینکه بیشتر مردم پاکستان برای زیارت خانه خدا به مکه می‌روند اما تعداد زیادی نیز به عنوان خدمه و برای یافتن شغل و درآمد بهتر راهی عربستان می‌شوند که با توجه به پرداخت نشدن دستمزد کارگران پاکستانی از این سفر منصرف شدند.

پرداخت نشدن دستمزد بیش از 16 هزار کارگر پاکستانی موجب بی‌اعتمادی مردم به عربستان شده است و این کشور جایگاه قبلی را بین آنها ندارد.

کارگران پاکستانی مقیم عربستان درآمد سرشاری را نصیب دولت پاکستان می‌کردند بنابراین نادیده گرفتن آنها روی روابط دو کشور تأثر منفی دارد.

بیشتر کارگرانی که موفق به بازگشت از عربستان شده‌اند بیان می‌کنند که در این کشور درباره هر کار اشتباهی آنها مقصر هستند و کسی به اعراب کاری ندارد، بنابراین دولت عربستان قوم گرا است نه اسلام‌گرا.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار