کد خبر: 808275
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
رئيس کميسيون اصل 90 مجلس:
طرح پيشنهادي با موضوع «قانون شفاف‌سازي حقوق مديران و مقامات ارشد» در 11 ماده به زودي به صحن مجلس مي‌رود تا اگر جاهايي از قانون که شفافيت يا صراحت لازم را نداشته و امکان سوءبرداشت از آن وجود داشته است، مرتفع شود.
داود محمدي، رئيس کميسيون اصل 90 در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان، با بيان اينکه قطعاً کساني که برداشت‌ها و دريافت‌هاي غيرقانوني داشتند بايد معرفي شوند، عنوان کرد: ما در کميسيون اصل 90 مجلس، موضوع حقوق‌هاي نجومي را از جهت آسيب‌شناسي و چگونگي نحوه اين پرداخت‌ها بررسي کرديم تا ببينيم که در چه مواردي اين پرداخت‌هاي نامتعارف ناشي از «عدم اجراي قانون» بوده، در چه مواردي به دليل «سوءاستفاده از قوانين و مقررات» بوده يا در چه مواردي به دليل «تصميمات نادرست» اين پرداخت‌ها صورت گرفته است. وي افزود: اکنون ما در قالب کميسيون اصل 90، بدون استثنا از دستگاه‌هاي مختلف و قواي سه‌گانه در حال جمع‌آوري اطلاعات هستيم و به محض تکميل اين اطلاعات بلافاصله مشخص خواهيم کرد که چه کساني قانون را اجرا نکردند.

رئيس کميسيون اصل 90 مجلس همچنين گفت: جمع‌آوري‌هاي اطلاعات ما از دستگاه‌هاي نظامي هم خواهد بود. محمدي با بيان اينکه هنوز آمار دقيق افرادي که دريافت‌هاي نجومي و نامتعارف داشته‌اند مشخص نشده، عنوان کرد: براي آنکه از ارائه آمارهاي چندگانه و متشتت خودداري شود، اکنون در حال جمع‌آوري آمار هستيم و در پايان يکجا آنها را گزارش خواهيم داد. رئيس کميسيون اصل 90 مجلس ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبري فرمودند اگر افرادي به صورت نامشروع و ظالمانه اين حقوق‌ها را دريافت کرده‌اند، اگر بي‌قانوني کرده باشند قطعاً بايد از طريق مراجع قضايي تحت تعقيب قرار بگيرند و اگر با دور زدن قانون اين حقوق‌هاي نامتعارف را دريافت کرده باشند، بايد تمام اضافه دريافتي‌ها را به بيت‌المال و خزانه دولت برگردانند. وي در ادامه با اشاره به طرح پيشنهادي و فوريت‌دار کميسيون اصل 90 به مجلس گفت: طرح پيشنهادي با موضوع «قانون شفاف‌سازي حقوق مديران و مقامات ارشد» در 11 ماده با حضور نمايندگان و کارشناسان قوه قضائيه، سازمان بازرسي کل کشور، ديوان محاسبات، مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، سازمان حسابرسي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، سازمان امور اداري و استخدامي و همچنين کارشناسان و متخصصان و اعضاي کميسيون اصل 90، مورد بررسي قرار گرفت که ان‌شاءالله اين طرح به زودي به صحن مجلس مي‌رود تا اگر جاهايي از قانون که شفافيت يا صراحت لازم را نداشته و امکان سوءبرداشت از آن وجود داشته است، مرتفع شود. محمدي خاطرنشان کرد: در طرح مذکور، همه دريافتي‌ها در يک بانک اطلاعاتي براي دستگاه‌هاي نظارتي قابل دسترسي و متمرکز خواهد شد و تمام پرداخت‌ها تحت يک فيش و يک عنوان قرار مي‌گيرد تا بار ديگر شاهد اتفاقات تلخي نظير فيش‌هاي حقوقي نجومي برخي از مديران نباشيم. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
دولت بناي معرفي ندارد!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ خود قوه قضائيه بايد آستين بالا بزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
دولت بناي معرفي ندارد!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ خود قوه قضائيه بايد آستين بالا بزند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار