کد خبر: 808272
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
در حالي‌که بسياري از اعضاي دولت يازدهم رهاورد برجام را «تقريباً هيچ» مي‌پندارند و بر اين نکته بارها تأکيد کرده‌اند، رئيس‌جمهور معتقد است دولت اگر کاري جز برجام نکرده بود، براي دستاورد سه ساله‌اش کافي بود...
در حالي‌که بسياري از اعضاي دولت يازدهم رهاورد برجام را «تقريباً هيچ» مي‌پندارند و بر اين نکته بارها تأکيد کرده‌اند، رئيس‌جمهور معتقد است دولت اگر کاري جز برجام نکرده بود، براي دستاورد سه ساله‌اش کافي بود! روحانی همچنین می‌‌گوید «  اگر کفران نعمت برجام کنیم عذاب الهی نازل می‌شود». آیا این ترساندن مردم یا دست‌کم منتقدان برجام  از جهنم است آن هم از سوی دولتی که پیش از این اعتقاد داشت« نباید مردم را به زور به بهشت برد»!  

ولي‌الله سيف، رئيس بانک مرکزي ايران، فروردين امسال در مصاحبه‌اي با تلويزيون بلومبرگ گفته بود توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 موسوم به برجام، تاکنون «تقريباً هيچ» دستاورد اقتصادي براي تهران دربر نداشته است. پيش از آن علي‌اکبر صالحي، عضو ارشد مذاکرات هسته‌اي نيز در اظهارنظري از بدعهدي امريکايي‌ها در اجراي برجام و رفع تحريم‌ها گفته بود که با عتاب رئيس‌جمهور مواجه شد و به خبرنگاران گفت: « اجراي برجام را از ظريف و طيب‌نيا بپرسيد نه صالحي!»
اکنون و در هفته دولت، رئيس‌جمهور با بيان اينکه دولت اگر کاري جز برجام نکرده بود، براي دستاورد سه ساله‌اش کافي بود، مي‌گويد: « اينکه ديپلمات‌هاي ما موفق شدند قطعنامه‌هاي سازمان ملل را لغو کنند، براي تاريخ کشور ما بس است.»

‌روحاني ديروز در مراسم اختتاميه جشنواره شهيد رجايي گفت: « در مذاکرات هسته‌اي طي تاريخ ايران سابقه نداشته که از نحوه سخن گفتن، قدم زدن، لبخند زدن تا کلمه کلمه تصميم‌گيري‌ها، متون و پيوست‌ها در مجامع عمومي، خطبه‌ها، دانشگاه‌ها، تريبون‌ها و رسانه‌ها به اين ميزان مورد دقت واقع شده باشد. ‌اينکه تصميمات دولت تا اين حد مورد بحث عمومي و رسانه‌هاست، سنت حسنه‌اي است که بايد به ساير قوا و نهادها تعميم يابد. مردم حق سخن گفتن، فکر کردن و اظهارنظر در هر کلام، سخن و تصميمي را در نظام دارند، اما همان‌گونه که مقام معظم رهبري تأکيد فرمودند، نقد بايد منصفانه و توأم با راه‌حل باشد. »‌ وي با بيان اينکه اگر احترام، ادب، اخلاق، نقد منصفانه و ارائه راه‌حل در جامعه حکمفرما شود، تصميمات را دقيق‌تر اتخاذ مي‌کنيم، گفت: « براي تصميم‌گيري و تصميم‌سازي دقيق‌تر و همچنين سازگاري با روح قوانين اساسي، سازمان برنامه و بودجه به عنوان بازوي رئيس‌جمهوري در برنامه‌ريزي، اجرا و نظارت بر بودجه و همچنين سازمان اداري و استخدامي به عنوان بازوي ديگر در مسائل اداري و استخدامي تشکيل شد. »
رئيس‌جمهور محترم البته درباره بايدها و نبايد‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و دولت به عنوان نقد شونده توضيح نداده است که اگر مورد نقد قرار گرفتند، برخورد با منتقدان با عباراتي مانند: « بي‌سواد، تازه به دوران رسيده و برويد به جهنم‌»  چگونه با ساحت دولت مي‌تواند سازگار باشد؟
‌  
مبارزه با مصاديق فساد شايد وقتي ديگر
دکتر روحاني در ادامه گريزي به مسئله مبارزه با فساد زد و با اشاره به اينکه مبارزه با فساد وظيفه بزرگ دولت است، تأکيد کرد: « دولت در برخورد با فساد به ريشه‌ها مي‌پردازد و در بحث حقوق‌هاي نامتعارف نيز دولت به ريشه‌ها پرداخت تا ضمن قانوني شفاف، مقام ذي‌نفع نتواند تصميم‌گير باشد و دستگاه‌هاي نظارتي نيز نظارت لازم را به عمل آورند. با بگير و ببند و اينها فساد حل نمي‌شود، بايد با ريشه‌هاي فساد برخورد کنيم. اگر کسي جايي حقوق غيرعادلانه گرفته است، فکر نکنيم بايد در قوه قضائيه صف درست کنيم و چوب و شلاق بياوريم! اول از چوبه‌ دار شروع مي‌کنيم، بعد پايين مي‌آييم، در حالي‌که بايد قانون را درست کنيم. »

سخن رئيس‌جمهور درباره مبارزه ريشه‌اي با فساد سخن حقي است که بايد مورد توجه دستگاه‌هاي نظارتي و قانونگذار قرار گيرد، اما او درباره مظاهر فساد که اکنون در لب مديران نجومي مصداق پيدا کرده و گريبان دولت و ديگر بخش‌هاي اجرايي را گرفته است، ترجيح داده سکوت کند. مديراني نجومي که به تعبير سخنگوي دولت «ذخيره نظام و امانتدار بزرگ» خطاب مي‌شوند و اکنون رئيس‌جمهور هم مطالبه ملت براي برخورد با اين ويژه‌خوران را اينگونه پاسخ مي‌دهد که با بگير و ببند فساد حل نمي‌شود!
روحاني ادامه داد: مشکل حقوق‌هايي که مطرح شده، مشکل يک قوه يا دو قوه نيست، بلکه سراسري است و تا زماني که در کشور قوانين، مقررات، پرداخت‌ها و درآمدها شفاف نيست و همچنين بخش‌هاي خصولتي وجود دارد، فساد و مشکل نيز وجود خواهد داشت و حل نمي‌شود. ضروري است که سيستم را از بنيان اصلاح کنيم. وي البته با قدرداني از تمامي کارکنان و مديران صادق، مخلص و خدمتگزار، اظهار داشت: مشکلات در کشور به اکثريت برنمي‌گردد. حال سؤال اساسي اينجاست که اگر اقليتي با هر عنوان و مستمسکي به بيت‌المال و جيب ملت دستبرد زده‌اند، آيا با اين توجيه که مبارزه با فساد را بايد ريشه‌اي حل کرد، بايد از سپردن آنها به دستگاه عدالت خودداري کرد؟
‌  
برجام يعني به رخ کشيدن قدرت سياسي به دنيا
شايد بخش کليدي و اساسي سخنان رئيس‌جمهور ورود به مسئله برجام با تعريف جديدي از آن بود. روحاني‌ اظهار داشت: « معناي برجام اين است که قدرت سياسي‌مان را به رخ دنيا و قدرت‌هاي بزرگ کشيديم. اينکه ديپلمات‌هاي کشور موفق شدند قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه جمهوري اسلامي ايران را لغو کنند، براي تاريخ کشور بس است. ‌‌کدام کشور بوده است که هفت قطعنامه فصل هفتمي شوراي امنيت را بدون اينکه يک روز اجرا کند، با قدرت ديپلماسي آنها را لغو کند؟ بايد به ايستادگي ملت و کار مخلصانه ديپلمات‌هاي کشورمان افتخار کنيم و رفتار کودکانه، از روي حسد و حزبي و جناحي عمل کردن ما را از وظايف اصلي منحرف نکند.»‌ پيش از اين ريشه همه مشکلات به زلف برجام بسته شده بود که اگر حل شود، همه چيز درهاي اقتصاد جهاني به روي کشور گشوده مي‌شود و نور آفتاب تابان برجام همه جا را فرا خواهد گرفت، اما اکنون که «تقريباً هيچ» دستاوردي براي مردم نداشته و گشايشي حاصل نشده، تعريف ديگري بايد ارائه شود که البته مطالبه اقتصادي از آن بيرون نيايد.
‌  
کفران نعمت کنيم، عذاب نازل مي‌شود!
رئيس‌جمهور پس از تشریح دستاوردهای برجام و زحمات کشیده شده در این‌باره  به کفران کنندگان نعمت برجام هشدار داد:« اگر کفران نعمت کنيم عذاب خدا نازل مي‌شود، ولئن کفرتم ان عذابی لشدید!‌ مگر مي‌شود انسان در برابر خدمت عده‌اي مخلص شکرگزار نباشد؟ امروز ديوارهاي تحريم خراب شده و شرايط بانکي و مالي سرمايه‌گذاري، صادرات و واردات کالا و خدمات سهل و آسان‌تر شده است. اگر 100 مشکل وجود داشت، امروز 90 تاي آن حل شده است.
به نظر می‌رسد دولت که قبلاً‌ اعتقاد داشت:«نمی‌شود مردم را به زور به بهشت برد» حالا اعتقاد جدیدی پیدا کرده است که « باید مردم را از عذاب الهی و سقوط در جهنم به خاطر کفران برجام ترساند.»
‌ 
درباره طرح سلامت
 روحاني همچنين طرح تحول سلامت در طول سه سال گذشته را از اقدامات بسيار مهم و ارزشمند دولت برشمرد و گفت: اکنون مردم با هزينه کمتر، عزت و احترام بيشتر، زمان کوتاه‌تر و بدون زحمت، خدمات درماني و پزشکي دريافت مي‌کنند که اين کاري بسيار عظيم و بزرگ است. وي با اشاره به ثبات اقتصادي و همچنين آرامش بازار سهام، ارز، طلا و کالا ادامه داد: اگر در اين دولت هيچ کاري صورت نگرفته بود جز ثبات و آرامش بازار کافي بود. بايد قدردان آرامش کنوني در بخش اقتصادي و مالي کشور باشيم. در طول سه سال گذشته نرخ تورم ماه به ماه کاهش يافت و از تورم 45 درصد به زير 8 درصد در نقطه به نقطه رسيديم که اين امر عظيم و بزرگ در تاريخ کشور سابقه نداشته است. روحاني با اشاره به آمار رشد اقتصادي 4/4 درصدي در سه ماهه نخست سال جاري، اظهار اميدواري کرد در سال 95 شاهد رونق اقتصادي در کشور باشيم.
‌  
انتقاد از منتقدان
رئيس‌جمهور در ادامه اين مراسم با طرح اين پرسش که چرا عده‌اي به اميد مردم لطمه مي‌زنند، گفت: «چرا عده‌اي با پول بيت‌المال و از روزنامه و خبرگزاري‌ که با پول بيت‌المال است به اميد ملت لطمه مي‌زنند، اين به نفع چه کسي جز دشمن است؟ مگر ما دشمن مردم و مملکت هستيم؟ بايد واقعيات را به مردم گفت و رهبر معظم انقلاب نيز در ديدار اخيرشان با اعضاي هيئت دولت در مسئله اعتماد و اميد به عنوان دو اصل مهم تأکيد کردند.»

این درحالی است روی سخن رهبر انقلاب با خود دولت و ناامید شدن مردم از عملکرد دولت و مسائلی مثل برخورد  نکردن با نجومی‌ها بود ولی روحانی روی این سخن را به منتقدان دولت بازگرداند!
بخش پاياني سخنان دكتر روحاني به يك خبر خوش براي متقاضيان وام مسكن اختصاص داشت. رئيس‌جمهور از اختصاص وام مسكن به مسكن اولي‌ها با نرخ سود تسهيلات تك رقمي خبر داد و گفت: دولت يازدهم به عنوان هديه در هفته دولت به مسكن اولي‌ها وام مسكن در بافت‌هاي فرسوده با رقم سود تسهيلات 8 درصد و بافت‌هاي غيرفرسوده با نرخ 9/5 درصدي با بازپرداخت 12 ساله خواهد داد كه اين يك قدم بزرگ براي خانه دار شدن جوانان كشور است.

خبري خوش‌ كه اين پرسش را در اذهان ايجاد كرد كه آيا اين تسهيلات نمي شد در سال‌هاي گذشته فراهم شود تا شائبه هاي انتخاباتي در سال پاياني دولت را پر رنگ نكند؟
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
3
6
این بابامردم روهالوفرض کرده....واقعامتاسفم برای خودم که یک رئیس جمهوردرکسوت روحانی آیات قران روبه نفع خودش تفسیربه رای می کنه
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
مگر مي‌شود انسان در برابر خدمت عده‌اي مخلص شکرگزار نباشد؟ایا ان دوگانه سوز که جاسوس از کار درامد و وطنش را ماهی 6000 دلار نقدا میفروخت هم جزو مخلصین فوق بودنند.
ناشناس
| United States
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
خاوري دوگانه سوززززززززززززز نبودددددددددددددددد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
سانسورچی روزنامه جوان فواید برجام را منعکس نمی کنه چند بار نوشتم سانسور کرده این نشان از موفقیت برجام هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
2
4
عذاب الهی بدنبال دزدی ها و رانت ها و خاص خواری ها و000000 حتما خواهد امد . 37 سال چرا امریکا در منطقه حضور دارد؟ چرا منطقه را به اشوب کشانده است ؟ چرا دولت می خواهد با برجام امریکا را پاک ومعصوم جلوه دهد ؟ چرا دولت از اشراف حمایت وتمجید می کند ؟ چرا مدیران هم دست دزدان دستگیر نمی شوند و000000000
پاسخ ها
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ای دوست دعا وظیفه ماست
ما را به دعا چه می‌فریبی
آن را که مثال امن دادی
با خوف و رجا چه می‌فریبی
گفتی به قضای حق رضا ده
ما را به قضا چه می‌فریبی
چون نیست دواپذیر این درد
ما را به دوا چه می‌فریبی
تنها خوردن چو پیشه کردی
ما را به صلا چه می‌فریبی
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
2
4
جناب روحانی" کدام نعمت نصیب مردم
شده ست"که با کفران نعمت دچارعذاب
الهی شوند؟حتما شما خبر ندارید" که نعمت این دولت" نصیب مدیران خودتان
شده "که با برداشت های نجومی از
بیت المال کشور "هنوز بر سر کارهستند
.ایا؟ تفکر شما چنین ست "که با حلوا
حلوا گفتن برجام "دهان مردم شیرین
می شود"افسوس شیرین که نشد"
هیچ فقط نگرانی برای مردم حاصل شده
ست"که چگونه دولت شما "با تصمیمات
ش "بی توجه به عواقب ان در اینده کشور "چگونه راه نفوذ امریکارا"در داخل کشور فراهم می کند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
4
خوب کفران نکنید حرف رهبر را گوش کنید با امریکا فاصله بگیرید خیانت ها و بد عهدی های امریکا را صریح وشفاف بگویید مردم را محرم بدانید
خداجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
3
اقا یک کمپین ...نه...ببخشید ... یک پویش مردمی راه بندازیم و تکلیف پر رو ترین ادم ر وی زمین را روشن کنیم ...
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
3
برجام نه هیچ است ونه همه چیز.اینکه رئيس‌جمهور معتقد است دولت اگر کاري جز برجام نکرده بود، براي دستاورد سه ساله‌اش کافي بود!اشتباه است چون دولت یک تیم ویک مجموعه است که هر عملکرد هر وزارتخانه نمره خودش را میگیرد ونمره دولت معدل نمره همه وزارتخانه هاست.اینکه دولت خودش ،خود را ارزیابی کند ونمره بدهد ارزش چندانی ندارد ملت باید ارزیابی کند ونمره بدهد.اگر وزارتخارجه بعنوان مجری برجام نمره 15 بگیرد نمره وزارت دفاع وزارت اطلاعات 20 است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
اتفاقا" برجام نه تنهاهیچ هیچ است بلکه دست آوردهای دولت قبل وحاصل خون شهدای هسته ای رانیز به بادداده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
3
کدام نعمت اگه نعمتی هم باشه به جیب شما و همکارانتان میرود آقای روحانی
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
پیشنهاد مینمایم درباره عملکرد هر رئیس جمهور وهر وزارتخانه یک صفحه بگذارید تا ملت بتوانند به عملکرد رای بدهند تا اقایان بدانند روند محبوبیتشان روبه کاهش یا افزایش است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
4
این چه نعمتی است که جز جناب روحانی ودارو دسته اش کسی انرا درک نمیکند.
خدایا !یا به ما قدرت درک این نعمت را بده یا به عده ای کمی فهم و حیا وشرم عنایت کن !
حال حق دارم که هاج و واج باشم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
3
بااین لحن صحبت و ادعای جنابعالی،! لابد تنها نماینده خداوند بر زمین هم شما هستید ؟!!!!!!!!!
اما اگر جویای احوالات جیبمان باشی، بد جوری خرابه آقای رئیس !فقط خدارا شکر که شما همچنان خوش وخرّم درعالم هپروت سیر میکنید !!!!!آخه ما دوست نداریم رئیس جمهور کشورمان حالش بد باشه!ولی مثل اینکه خوب نیستید!اقای رئیس !چه ماشینی سوارید ؟انشالله فقط آمبولانس نباشه .
احمد علي جهان بين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
3
كدام بر جام كه هيچ چيزي براي ملت ايران نداشت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
2
قداست برجام !!!!
کدخدا چطوره حسن جون؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
روحانی امیدش به خدانیست امیدش به شیطان است امیدش به آمریکاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
اختلاسگر چطوره علی جون
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
2
1
به نرد زندگانی مهره‌های وقت و فرصت را

همه یکباره میبازی، نه میپرسی، نه میدانی؟
از آنرو میپذیری ژاژخائیهای شیطان را
که هرگز دفتر پاک حقیقت را نمیخوانی
درین ره پیشوایان تو دیوانند و گمراهان
سمند خویش را هر جا که میخواهند میرانی؟
چه میبافی پرند و پرنیان در دوک نخ ریسی
چه میخواهی درین تاریک شب زین تیه ظلمانی؟
تو خواهی دردها درمان کنی، اما به بیدردی؟
تو خواهی صعبها آسان کنی، اما به آسانی؟
ندیدی لاشه‌های مطبخ خونین شهرت را؟
اگر دیدی، چرا بر سفره‌اش هر روز مهمانی
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
1
1
هر چه بتوانید مظاهر زندگی مادّی را در جهت خدا قرار دهید، سود کرده‌اید و بهره برده‌اید. و این معنای آخرت است. تجارت هم، اگر برای رونق دادن به زندگی مردم باشد و نه اندوختن سرمایه برای خود، عین آخرت میشود. همه کارهای دیگر دنیا، از همین قبیل است. پس، نکته دوم این است که دنبال دنیا ندوید و در طلب دنیا روانه نگردید. «لایسبقکم بالعمل به غیرکم.» مبادا دیگران مفاهیم قرآن را که اعتقاد به آن ندارند، عمل کنند و جلو بیفتند و شما که اعتقاد دارید، عمل نکنید و عقب بیفتید! یعنی همین امری که اتّفاق افتاد! آنهایی که دردنیا جلو افتادند، با پشتکار، با دنبال‌گیری کار، باخوب انجام دادن کار، باصفاتی که خدای متعال آن صفات را دوست میدارد جلو افتادند، نه با فسادشان، با شرب خمرشان و یا با ظلمهایی که میکنند.
يار روحاني
|
United States
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
3
2
امامان با كفار هم مناظره مي كردند چون با سواد بودند وعلوم مختلف را مي دانستند ولي شما جواب يك طرفدار برجام را هم نمي توانيد بدهيد بگوييد دروغ است چرا منتشر نمي كنيد .
در کنار دستاورد های دولت ، کاستی هایی نیز دیده می شود که خود هیئت دولت هم بر آن واقف اند و به آن اذعان دارند اما این ها دلیلی نمی شود که دستاوردها را زیر سوال ببریم . انتقاد دیگری که توسط عده ای معلوم الحال به دولت وارد می شود این است که دولت دکتر روحانی فقط در سیاست خارجی دستاوردهایی داشته است که آن ها هم زیاد مهم و تاثیرگذار نبوده و به نوعی قصد تخریب دیگر دستاوردها را نیز دارند

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-حسین سنجری:

به نام خداوند لوح قلم
حقیقت نگار وجود و عدم
با گذشت حدود سه و نیم سال از عمر دولت تدبیر و امید دستاوردهای این دولت تا حدی ملموس بوده است و از طرفی تعدادی از رسانه ها که از همان روزهای اول دولت ، شمشیر را از رو بسته و سعی در تخریب دولت داشتند ،میخواهند این دستاوردها را زیر سوال برده و یا طوری به مردم بنمایانند که این دولت تقریباً هیچ دستاوردی نداشته است!
نقدی که بسیاری از فعالین سیاسی و اجتماعی به دولت داشته اند این است که تیم رسانه ای دولت ضعیف است ، تا حدودی میتوان پذیرفت اما باید این نکته را هم خاطر نشان کرد که بیشترین تاثیر را بر فضای جامعه علی الخصوص افراد با افکار خاکستری و توده ی عظیم ملت توسط صدا و سیما انجام می شود و از آنجایی که مستحضرید این سازمان با بودجه دولت فعالیت می کند بارها دست به سیاه نمایی و حتی تخریب دولت یازدهم زده است ؛ شاید یکی از همین تخریب ها نشان ندادن دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده باشد به نوعی که بسیاری از مردم باور کرده اند این دولت واقعاً دستاوردی نداشته است!
در کنار دستاورد های دولت ، کاستی هایی نیز دیده می شود که خود هیئت دولت هم بر آن واقف اند و به آن اذعان دارند اما این ها دلیلی نمی شود که دستاوردها را زیر سوال ببریم . انتقاد دیگری که توسط عده ای معلوم الحال به دولت وارد می شود این است که دولت دکتر روحانی فقط در سیاست خارجی دستاوردهایی داشته است که آن ها هم زیاد مهم و تاثیرگذار نبوده و به نوعی قصد در تخریب دیگر دستاوردها را نیز دارند؛ در راستای اقتصاد مقاومتی که بر مبنای تکیه بر تولید داخلی نیز می باشد باید در زمینه سیاست خارجی که تا حدود زیادی به سرمایه گذاری های کشورهای دیگر نیز می انجامد ، تقویت شویم ؛ شاید دروازه ورود به این امر سندی است به نام برجام؛ این سند که با تلاش تحسین برانگیز تیم مذاکره کننده ی هسته ای بدست آمده میتواند کشور را از شرایط فلج کننده اقتصادی که به علت برنامه های غلط و مهلک دولت قبل بوجود آمد را نجات دهد و تا امروز این امر تا حدودی محقق شده است لکن برای ملموس تر شدن این ثمرات باید صبر پیشه کرد و به دولت وقت داد هر چند تا به امروز این دستاورد مهم تاثیرات زیادی بر کشور گذاشته است.
در ذیل یادداشت فوق ۵٠ دستاورد مهم دولت تدبیر و امید را ذکر میکنم اما یک نکته قبل از نگارش این دستاوردهای مهم خالی از لطف نیست ؛ در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ای همچون آلمان ، ژاپن ، آمریکا ، فرانسه و… به علت روابط خوبی که کشورهای مذکور با دیگر کشورهای جهان دارند سرمایه گذاری خارجی و همچنین صادرات آن ها بسیار قدرتمند است ؛ این امر با تاثیری که بر شرکت های خصوصی میگذارد سبب افزایش ثروت ملی و توسعه در جوامع آن ها می شود. یکی از نقدهایی که به دولت های پس از انقلاب وارد است این است که اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است که این امر تا حدودی به خاطر تحریم ظالمانه غرب بر کشور بوده است و متاسفانه به علت بها ندادن و همچنین نبود سرمایه گذار این بخش خصوصی یا همان مردم بوده اند که ضرر زیادی دیده اند ، با امضای برجام امید بر این است که دولت تدبیر و امید با دیگر کشورهای جهان روابط بیشتری برقرار کند تا با جذب سرمایه گذار خارجی و افزایش صادرات و تسهیل واردات هم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کند و هم باعث افزایش ثروت ملی نیز شود.
بخشی از دستاورد های دولت تدبیر و امید
١-کاهش قابل توجه تورم از بالای چهل درصد به ٨/٧ درصد
٢-ایجاد ١٣۴٠٠٠٠ اشتغال خالص در سه سال گذشته
٣-افزایش تولیدات کشاورزی از ٩٧ میلیون تن به١١٢ میلیون تن
۴-افزایش مواد غذایی استراتژیک(سیصد درصد)
۵-افتتاح فازهای پارس جنوبی(فازهای ١٢،١٧،١۵،١۶ در شرایط تحریم)
۶-احیای سازمان مهم نظارتی(سازمان برنامه و بودجه پس از هشت سال انحلال)
٧-ترا تجاری ایران برای اولین بار پس از انقلاب مثبت شد
٨-پس از ۶٠ سال صادرات غیرنفتی بر صادرات نفتی پیشی گرفت
٩-افزایش خطوط ریلی(۴٧۵کیلومتر افزایش و برنامه ریزی برای ٧٠٠کیلومتر)
١٠-افزایش تولید گاز(١۵٠میلیون متر مکعب)
١١-بازگشایی خانه احزاب
١٢-بازگشایی خانه سینما
* پس از برجام
١٣-انعقاد ٢١۵قرارداد بین بانک های ایران و بانک های خارجی
١۴-افزایش ۴٠درصدی سرمایه گذاری در ایران
١۵-انعقاد ٣۵ قرارداد بین بانک مرکزی ایران و بانک های مرکزی کشورهای دیگر
١۶-بیش از ١٠٠سرمایه گذار خارجی در طول ۶ماه
١٧-سرمایه گذاری خارجی چهار میلیارد و دویست میلیون دلار برای تولید انرژی الکتریکی
١٨-سرمایه گذاری خارجی سه میلیارد و چهارصد و هجده میلیون دلار برای ۴١ پروژه
١٩-افزایش ۴٠٠ درصدی گردشگران خارجی
٢٠-تخصیص ارز به متقاضیان توسط بانک مرکزی به روز رسیده(قبلاً در زمان تحریم ۴ ماه در نوبت بودند)
٢١-تولید چهار میلیون بشکه نفت در روز
٢٢-پس گرفتن رتبه ٣ تولید گاز در دنیا از قطر
٢٣-تبدیل به صادر کننده گازوییل
٢۴-آزادسازی ۵٠ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده+۴٠٠ میلیون دلار

٢۵-تبدیل ایرابه صادر کننده آب سنگین با خلوص ٩٩.٩ درصد بهترین آب سنگین دنیا
٢۶-نجات هورالعظیم
٢٧-احیای دریاچه ارومیه
٢٨-کاهش سهم درمان مردم از٣٧درصد به زیر۵ درصد
٢٩-بیمه شدن ١٠ میلیون ایرانی
٣٠-وارد شدن داروهای کمیاب بیماری های خاص
٣١-کاهش فراوان هزینه های دارویی بیماران خاص
٣٢-افزایش ٢۶ برابری تولید بنزین یورو ۴
٣٣-اجرا و انجام اقدامات موثر برای احیای زاینده رود
٣۴-کاهش نسبت مطالبات غیر جاری
٣۵-مدیریت بدهی بانک ها به بانک مرکزی و حذف وجوه اضافه برداشت از اتاق پایاپای چک
٣۶-ثبات مطلوب بازار ارز
٣٧-کاهش نرخ سود بانکی ( متناسب با کاهش تورم)
٣٨-مبارزه قاطعانه با موسسات مالی غیرمجاز
٣٩-بخشی از برنامه های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی(مدیریت فعالانه بازار بین بانکی-تجهیز وتخصیص منابع شبکه بانکی-حل و فصل مطالبات غیرجاری بانک ها-افزایش سرمایه بانک های غیردولتی-ارتقای نظارت موثر بر فعالیت بانک ها-ادغام،اصلاح و بازسازی بانک ها-انتظام بخشی بازار پولی-دسته بندی بانک ها و نظارت یر رفتار آنها-اجرا و به کارگیری عملیات بازار باز
۴٠-برای اولین بار پس از ۵٠ سال صادرکننده گندم
۴١-پس از ۴٠ سال صادرکننده بنزین
۴٢-نرخ رشد اقتصادی ۴/۴ درصد که ٢/٩ درصد مربوط به بخش صنعت (دولت قبل منفی ۶ درصد!)
۴٣-کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی علی الخصوص وام های مسکن (بافت های فرسوده ٨درصد و بافت های غیرفرسوده ٩.۵ درصد و بازپرداخت ١٢ ساله)
۴۴-برنامه ریزی برای حضور اپراتورهای بین المللی تلفن همراه در ایران(پس از رفع تحریم ها)
۴۵-رشد ٨٠ درصدی بودجه أموزش و پرورش
۴۶- در سه سال گذشته ٨٠هزار عنوان کتاب چاپ و انتشار یافت و این در حالی است که طی سه سال پیش از آن تنها ٢٠هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده بود
۴٧-ایجاد شبکه ملی اطلاعات
۴٨-راه‌اندازی بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور در دولت یازدهم
۴٩-برقراری ارتباط نظام بانکی کشور با نظام بانکی بین المللی
۵٠-کاهش اتکا به صادرات نفتی از ٨٠ درصد به ٣١ درصد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
اکثر این آمار جنابعالی بخصوص نرخ تورمی که از آن صحبت میکنی کذب محض است وبنا به گزارش صندوق بین الملی پول رشد ناخالص ملی ایران 10پله سقوط داشته است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
یه چیزی شنیدی ولی هیچ نمیدانی مذاکره ویا بقول خودت مناظره امامان وپیامبران با کفار برای چه بوده آنان برخلاف روحانی نه بخاطر ترس ازقدرت ونه زرق وبرق دنیا با آنان مذاکره نمیکردند آری فرعون ونمرود هردو میگفتند ما خدا هستیم وحضرت ابراهیم وموسی (ع)با آنها صحبت وآنان را هدایت وارشاد میکردند به خاطر اینکه این دوظالم تسلیم شوند نه برخلاف جناب روحانی که تسلیم زور گوئیهای آمریکا شد وبا طناب پوسیده هاشمی لیبرال به چاهی رفت که هیچ بدست نیاورد اودروغگوئی بیش نیست مگراونگفت روز آغاز اجرای برجام همه تحریمها حذف میشوند مگر اونگفت اگر تحریمها حذف نشود هیچ توافقی را امضا نخواهد کرد آیا پیامبران اینگونه بودند امام حسین (ع)اگر با لشکریان یزید مذاکره کرد آیا نعوذ بالله
لباس ننگ خواری وذلت راپوشیدوفرمود هرچه شما بگوئید ماتسلیمیم یا اینکه تمام هستی ویاران خود رادر راه هدف مقدسش فدانمود شما چرا ازدشمن خدا دفاع میکنی مذاکره پیامبران برای اصلاح باطل بوده تا حق برپا شود نه امتیازدادن ویاری رساندن به کفار مثل روحانی که درقلب راکتور آب سنگین اراک بتون ریخت وعنی سازی 20درصد رابه 3/5 درصد رساند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
روحانی کدخدا رادیدی ولی خدا راندیدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
فکر کنم سر کلاس فقط درس آمار رو خوب یاد گرفتی هنوز نمیدونی با حلوا حلوا گفتن دهن ادم شیرین نمیشه این دولت هرچی آورده ما که توی زندگیمون ندیدیم!فقط تنها چیزی که حس میکنیم خس خفت و خواری هست که این دولت برای ما در جامعه جهانی به ارمغان آورده از امریکا گرفته تا همین عربستان که کلی از هموطنای ما رو کشتن یک معذرت خواهی هم نکردن. خاک بر سر این دولت کنن با این سیاست خارجیش که میگن نمره اش 20 هست همه عزت ما رو فروختن و هیچی به ملت ندادن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
احسنت يار روحاني .تازه به گوشه اي از موفقيتهاي دولت اشاره كردي
با روحاني تا 1400
| United States
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
ناشناس تكذيب كننده با مدرك هر كدام را رد كن اگر راست مي گويي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
2
2
روحانی مردم راهم مثل خودت ...فرض کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
2
2
وطن فروش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
صفت باند کثیف اختلاس را به روحانی عزیز نسبت نده بی ادب
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
2
2
ای نوکر آمریکا اینهمه امتیاز دادی آمریکا چه تاجی به سرت زده که کفران نعمت باشد چیپس هم بخواهی واردکنی آمریکا میگوید برخلاف برجام است
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
2
2
کاش حسن روحانی مثل سید حسن مدرس بود . نه اینکه مثل شاه سلطان حسین ! آقای روحانی طوری از این برجام حرف می زنید انگار نستجیر بالله برجام از آیات قرآن است ! از حرف های شما پیداست اگر از دستتان برآید برجام را مانند هولوکاست در اروپا غیر قابل نقد و مقدس جلوه می دهید . در صورتی که برجام ضربه سنگینی به مملکت وارد کرد . هنوز سخن شما را که گفتید هیچ بند زنی نمی تواند چینی شکسته تحریم ها را به هم وصل کند !!! تحریم ها برنداشته نشدند هیچی بلکه خودمان نیز خودمان را تحریم می کنیم !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
1
2
خار چشم دلواپسان پاینده باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
الهي آمين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
اولا خارچشم روحانی خودت هستی نه کسانی که مومن وانقلابی وضد برجام دروغین هستند بنابراین همچنان مثل دوستی خاله خرسه ازروحانی حمایت کن تاببینم چند درجه به سقوط درفلاکت اقتصادی می افتی ناشناس جان،این دفاعی که شما ازروحانی می کنید بیشتربه ذم شبیه است تامدح،چون قبایی که شما به تن ایشان دوختید کاملا به تنشان گشاد است.پس بایدواقعیت را قبول کرد که ایشان به درد مملکت داری وریاست جمهوری نمی خورد به قول معروف "هرکسی را بهرکاری ساختند کارهرکس نیست خرمن کوفتن"بله قبای ریاست جمهوری را باید به تن دلاورمردانی چون آقایان سعید جلیلی،دکتر محمد باقرقالیباف،ورئیس حمهورمحبوب ومقتدرامیرکبیرایران جناب آقای محمود احمدی نژاد،ویا سردارسلیمانی (ایدهم الله تعالی وحفظهم الله تعالی)دوحت که هم مناسبشان است وهم به تن آنها مناسب می آید وامیدوارم که با اتحاد حزب اللهی ها درسال 96 به یک نفرازافرادفوق رای داده شده وکارریاست جمهوری این دوره چهارساله شده وروحانی هم به دنبال کارخودش برود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
مومن وانقلابی !!!!!!!!!!!!!!؟ کدام مومنی هست که بدون محاکمه حکم صادر کنه وحرف چرند برخی منافقین برایش مدرک باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
3
1
گل کاشتی وحسادت ودشمنی افولگراها نشان از موفقیت دولت تدبیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
سناربده آش ،به این خیال باش که بنده به روحانی ومدت عمردولتش حسادت کنم بلکه آنجه که گفتم عین واقعیت بود قبای ریاست جمهوری به تن ایشان کاملا گشاداست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
1
فقط تو وهاشمی بنشینید واز برجام دفاع کنید حالا از اوتوقعی نیست هوش وحواس خودرا ازدست داده وخائن به نظام است توچرا باریسمان پوسیده اوبه چاه میروی مگه عقلت را ازدست دادی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
1
آنکس کفران نعمت میکندروحانی تو هستی ثمره خون شهدای هسته ای وهشت سال دفاع مقدس را پایمال کردی اینها کفران نعمت است نه ایستادگی در مقابل زور گویان. توبرخلاف گفته هایت به جز یاس وناامیدی هیچ برای ملت به ارمغان نیاوردی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
چرا ناشکر می کنی

عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند.
الکی ناشکری نکن. خخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
اینقدر بدم هاشمی نچسب
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
1
واقعا سخنان حسن روحانی انسان را یاد قاضی شارع می اندازد ! برجام به همان اندازه نعمت است ( البته برای آمریکا) که حقوق بگیران نجومی ذخادر نظام !! آقای روحانی حیف به این لباس که اینطور از آن سو استفاده می شود ! در اسلام ما دلواپسان ، باید از یک خودکار بیت المال هم استفاده شخصی نکرد وای به حال حرام خواری به اسم حقوق های نجومی ! ببخشید حقوق غیر متعارف !!!! کاش می گفتی این برجام چه نعمتی و فایده ای برای مملکت ما داشت ؟ جز اینکه تحریم ها بیشتر شد و خودمان هم پیشدستی کرده و به نیابت از دشمنان خودی ها را یعنی سپاه و وزارت اطلاعات و صدا و سیما را تحریم می کنیم . خوب شد معنی نعمت را هم فهمیدیم !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار