کد خبر: 808185
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کلنگ احداث دهکده دارویی خراسان جنوبی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار به زمین زده شد.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ، در آیین کلنگ‌زنی احداث دهکده گیاهان‌دارویی استان،اعتبار موردنیاز برای احداث این مجموعه را ۱۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه ظرف مدت چهار سال به بهره‌برداری می‌رسد.

جلال‌الدین صادقی ، به اهداف راه‌اندازی این پروژه اشاره کرد و افزود: ایجاد یک مرکز نمونه گردشگری در حوزه گیاهان دارویی بومی، بازاریابی، آموزش روستا، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از جمله مهمترین اهداف راه‌اندازی این دهکده است.

سرپرست فرمانداری خوسف نیز در این جلسه از نبود برند منحصر به خراسان جنوبی در حوزه گیاهان دارویی انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ مورد از تولیدات گیاهان دارویی در استان داریم اما هنوز برند قابل‌توجهی که منحصر به خراسان جنوبی باشد، نداریم.

علیرضا فاطمی با بیان اینکه احداث دهکده گیاهان دارویی می‌تواند در برند سازی نقش اساسی داشته باشد، افزود : این طرح پروژه‌ای سرآمد و شاخص برای استان و دارای ارزش افزوده بالایی است.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی استان پتانسیل جذب گردشگر را دارد، ادامه داد: در این راستا نیاز است بخش خصوصی نیز ورود پیدا کند



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار