کد خبر: 808183
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اختصاص 20میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی در این استان خبر داد.

علی محمدی مقدم گفت :استان چهارمحال وبختیاری در کشور به عنوان پایلوت طرح جنگلکاری اقتصادی و کشت گیاهان دارویی در قالب اجرای طرح حفاظت و مشارکت از عرصه های منابع طبیعی انتخاب شده است.

به گفته وی، امسال طرح جنگلکاری اقتصادی و کشت گیاهان دارویی در دو هزار هکتار از اراضی استان انجام می شود.

وی افزود : برای اجرای هر هکتار طرح حفاظت و مشارکت از عرصه های منابع طبیعی در استان 30میلیون ریال اعتبار نیاز است که در مجموع برای اجرای دو هزار هکتار در استان علاوه بر 20میلیارد ریال اعتبارات ملی، حدود 40میلیارد ریال نیز تسهیلات به مجریان طرح اعطا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اجرای طرح جنگلکاری اقتصادی و کشت گیاهان دارویی به ازای هر سه هکتار یک شغل ایجاد می شود.

محمدی مقدم گفت : این طرح با هدف حفظ و احیاء مراتع و جنگل ها با مدیریت بهره برداران مناطق انجام می شود.

وي افزود :پارسال یک هزار هکتار گیاهان دارویی در استان کشت شد و امسال 193 هکتار از اراضی استان در قالب طرح حفاظت مشارکتی و ماده 3 قانون حفاظت زیر کشت گل محمدی رفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشت گیاهان دارویی بومی و اختصاصی چهارمحال و بختیاری مانند بومادران، کرفس، گل گاوزبان، موسیر، آویشن، مرزه و غیره جزو برنامه های این طرح است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار