کد خبر: 808007
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
روحانی در جشنواره شهید رجایی:‌
رئیس‌جمهور گفت:‌ اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را بگیر فساد درست نمی‌شود.
جوان آنلاين: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جشنواره شهید رجایی با تاکید بر مبارزه جدی با مسئله فساد، گفت:‌ انحصار مشکل‌آفرین است و باید بتوانیم یک رقابت صحیح درست کنیم. باید کاری کنیم که طرف حس نکند منحصرا آن امکان در اختیار اوست.

وی افزود:‌ امضای طلایی درست نکنیم که این امضا فسادآفرین و مشکل‌آفرین است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله فساد و رانت اظهار داشت:‌ اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را  بگیر فساد درست نمی‌شود، یا اینکه اگر کسی حقوق غیرعادلانه‌ای گرفته، بیاییم دادگاهی درست کنیم و چوبی و شلاقی بیاوریم تا درست شود، خیر؛ نه اینها نیست. باید به ریشه‌ها بپردازیم، دولت به ریشه‌ها می‌پردازد.

روحانی ادامه داد:‌ دولت می‌گوید دستگاه‌های نظارت باید دقیق نظارت می‌کردند و باید نظارت داشته باشند. دولت می‌خواهد با ذی‌نفعان برخورد کند. این مشکل، مشکل یک قوه یا دو قوه نیست، مشکل سراسری است.

وی تصریح کرد:‌ تا در کشور ما قوانین شفاف نیست، تا پرداخت‌ها و درآمدها شفاف نیست،‌ تا در کشور بخش‌های خصولتی وجود دارد، بدانید فساد هم وجود دارد. باید سیستم را از بنیان اصلاح کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ برجام یعنی اینکه قدرت سیاسی را به رخ دنیا کشیدیم.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی رفتارهای جناحی و حزبی در کشور اظهار داشت:‌ چرا به امید مردم لطمه می‌زنند، با روزنامه و خبرگزاری که در اختیارشان است به امید مردم لطمه می‌زنند.

"خدمت مقام معظم رهبری که بودیم ایشان بر امید و اعتماد مردم به عنوان دو اصل مهم تاکید کردند و باید به این مطالبه ایشان توجه جدی داشته باشیم."

روحانی با اشاره به اینکه چرا امید را پایین می‌آوریم، کشور برای همه است و برای جناح خاصی نیست، گفت: چطور رسانه‌ها و تبلیغات واقعیت‌ها را برای مردم تبیین نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به خبر خوش دولت به مردم گفت: برای مسکن اولی‌ها خبری را اعلام می‌کنم. برای اولین بار سود تسیهلات ما امروز یک رقمی اعلام می‌شود. در حال حاضر نرخ سود برای وام مسکن اولی‌ها 11 درصد است، اما با کاهش این سود برای مواردی که وام گرفته می‌شود، در زمینه بافت‌های فرسوده این رقم سود تسهیلات به 8 درصد می‌رسد و برای غیر بافت‌‌های فرسوده هم 9.5 درصد می‌شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
جناب روحانی "زمان قدیم "محصلین بی
ادب وبی انضباط رامبصرمدرسه
می کردند""تا راهی برای اصلاح انها
باشد .حتما تفکرشما برای رهائی کشور
ازفساد"وبی اخلاقی در مدیریت کشور انستکه "انها را بر سر خزانه بین المال قراردهید"تاخجالت بکشندودست از دردی وفساد بردارند"اینهم نوعی روش
داشتن مدیر سالم وصالح می باشد.
ضمنا جهت خاطر مبارک شما"عرض شود"سود تسهیلاتی تک رقمی 9درصد برای خانه اولی ها ئی اختصاص داده
شده "که شرایط خواباندن پول اولیه را
داشته اند"اما جوانان بسیاری از خانه اولی ها هستند"که امکان خواباندن پول اولیه را نداشته" از تسهیلات وام 5/17 در صد استفاده می کنند"که رقم بالائی برای پرداخت این جوانان می باشد"اکر می توانید فکری برای این خانه اولی ها که تعدادشان بیشتر ازاستفاده کنندگان
نوع سود9 درصدمی باشند"را مد نظر قراردهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
متاسفانه ایشان در طول این سه سال بعد از بیانات رهبری همیشه تلویحا ب رد نظرات معظم له پرداختند.اشاره روحانی ب اینکه با بگیر ر ببند فساد حل نمیشود تعریض ب سخنان رهبری هست که در دیدار اعضای دولت فرمودند در موارد لزوم قوه قضاییه باید وارد شود. ب شورای نگهبان عرض میکنم متاسفم از تایید صلاحیتی که شما انجام دادید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
37 سال است که امریکا هر فشار و حمله و تحریم و000000 را بر ایران وارد کرده است .چون ما از زیر سلطه امریکا خارج شدیم . هر وقت هم سلطه امریکا را قبول کنیم همه موارد فشار و اخلال از بین می رود . برجام نمونه کوچکی از سلطه امریکا است .چون تاسیسات اتمی را از دست دادیم وبه پول های خود هم نرسیدیم . از بین رفتن قطع نامه های شورای امنیت هم اهمیتی ندارد .چون امریکا برای هر جنایت و هر عملی غیر انسانی نیازی به اجازه از کسی ندارد مانند سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران و این همه کودتا در سراسر جهان.
اگر با مفاسد بطور جد مقابله نشود حتما مانند خوره کشور را نابود می کند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار