کد خبر: 807932
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
انتخاب سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر به عنوان هفته دولت در وهله نخست متأثر از خوي کوخ‌نشيني و ساده‌زيستي آن بزرگواران است.
سيدعبدالله متوليان
انتخاب سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر به عنوان هفته دولت در وهله نخست متأثر از خوي کوخ‌نشيني و ساده‌زيستي آن بزرگواران است. در ميان صفات حميده و ممدوحه اين دو شهيد انقلاب نظير پشتکار، شجاعت و صداقت بي‌شک ساده‌زيستي نقطه برجسته زندگي سياسي آنان محسوب مي‌شود که در جاي‌جاي عمر کوتاه و بابرکت‌شان مانند خورشيدي بر آسمان انقلاب مي‌درخشد. شيوه زندگي شهيدان بزرگوار ما و روش حکمراني آنان ريشه در آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي و مهم‌تر از آن سبک زندگي و حکومت بزرگان دين مبين اسلام از پيامبر اکرم(ص) گرفته تا ائمه اطهار(ع) و تا امام خميني(ره) منبعث مي‌شود.

آن چيزي که شخصيت‌هاي سياسي جهان نظير فيدل کاسترو را نسبت به شخصيتي مثل حضرت امام خميني(ره) به بهت و حيرت واداشت، ساده‌زيستي آن حضرت و پشت کردن به زخارف دنيا و مبارزه بي‌امان با خوي فاسد کاخ‌نشيني و اشرافي‌گري است. ساده‌زيستي جلوه‌اي بديع و آشکار از شعار ماندگار و راهبردي شهيد مظلوم بهشتي «ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت» است و در حقيقت فقط کساني مي‌توانند شيفته واقعي خدمت خالصانه به بندگان خدا باشند که زيستي ساده و مردمي و فارغ از خوي فاسد کاخ‌نشيني و زندگي اشرافي داشته باشند. در نظام اسلامي حاکمان و مديران، مردم را بايد ولي نعمت خود دانسته و بدون رودربايستي به عنوان يک خدمتگزار و با نرم‌خويي و پرهيز از استکبار (خشونت و سنگدلي) در جهت تأمين مصالح ملي و برآوردن حوائج مردم و شکوفايي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تلاش كنند و از همين‌روست که قرآن کريم در آيه ۱۵۹ سوره آل عمران، رمز موفقيت پيامبر اکرم(ص) را مدارا و ملاطفت با مردم برشمرده و تأکيد مي‌کند که اگر خشن و سنگدل بودي از اطراف تو پراکنده مي‌شدند. توبيخ عثمان بن‌حنيف (استاندار بصره) از سوي مولاي متقيان حضرت علي(ع)، به دليل نشستن بر سفره‌اي که فقط اغنيا حضور داشتند و از فقرا خبري نبوده است، نيز تأکيدي بر ضرورت رعايت اصل ساده‌زيستي مديران در حکومت اسلامي است. شهيدان رجايي و باهنر با تأسي از حضرت امام خميني(ره) ثابت کردند که مي‌توان در بالاترين مناصب حکومتي با اخلاص، تقوا و ساده‌زيستي زندگي و به خلق خدا خدمت كرد.

يکي از خواسته‌هاي مردم در نظام اسلامي از مسئولان و دولتمردان اين است که ضمن پيگيري مشي ساده‌زيستي آن شهيدان والامقام در مجموعه هيئت دولت و رفتارهاي شخصي خود و وزيران، نيروهايي را براي همکاري برگزينند که اين صفت و ويژگي مثبت و عاليه را داشته باشند و ضمن پيشگيري از احياي خوي فاسد کاخ‌نشيني و اشرافي‌گري، مروج ساده‌زيستي در عرصه‌هاي مختلف باشند. ترويج اشرافي‌گري از سوي مسئولان و دولتمردان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مطلقاً با روحيه انقلابي و مباني نظري و عملي اسلام انقلابي و انقلاب اسلامي سازگاري نداشته و در تضاد آشکار با روش و منش رهبران نظام و امامين انقلاب اسلامي است. خوي فاسد کاخ‌نشيني، تجمل‌گرايي و اشرافي‌گري موجب ترويج ابتذال فرهنگي، بي‌اعتمادي مردم به نظام، فاصله گرفتن دولتمردان از مردم و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، تحميل هزينه‌هاي سنگين مادي و معنوي به بيت‌المال، تخريب دموکراسي، تخريب نظام اخلاقي، افزايش آسيب‌پذيري‌هاي اجتماعي، تقويت بحران‌هاي امنيتي و افزايش طمع‌ورزي دشمنان خواهد شد. فيش‌هاي حقوقي نامشروع و نجومي صرف‌نظر از کميت و کيفيت و شدت و ضعف آن و همچنين صرف‌نظر از نوع برخورد دولتمردان با اين پديده زشت، بي‌شک نشانه روشني از حرکت به سمت خروج از مرزهاي ساده‌زيستي و فاصله گرفتن از الگوي عملي شهيدان والامقام رجايي و باهنر است.

نوع برخورد دولتمردان با پديده زشت و نامشروع حقوق‌هاي نجومي محک مناسبي براي تعيين ميزان پايبندي اين دولت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و تبعيت از الگوي ساده‌زيستي حاکمان در نظام مقدس اسلامي بوده و بديهي است که نمره قبولي يا مردودي دولتمردان فعلي نسبت به احياي روحيه ساده‌زيستي و مبارزه جدي و برنامه‌ريزي شده و قاطع با خوي فاسد کاخ‌نشيني و اشرافي‌گري و مسابقه تجمل در انتخابات آتي رياست جمهوري داده خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار