کد خبر: 807913
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
در پي ادامه اقدامات تنش‌زاي «ثامر السبهان» سفير سعودي در عراق، وزارت خارجه اين كشور از عربستان خواست سفيرش را در بغداد تغيير دهد.
به گزارش شبكه خبري «سومريه»، به نقل از «احمد جمال» سخنگوي وزارت خارجه عراق اعلام كرد كه بغداد از رياض خواسته «ثامر السبهان» سفير عربستان را در عراق تغيير دهد و سفير ديگري به جاي او معرفي كند. پيشتر «ابراهيم جعفري» وزير خارجه عراق نيز تحركات سفير عربستان را در بغداد مصداق بارز دخالت در امور داخلي عراق دانسته و گفته بود كه فعاليت‌هاي وي هيچ مناسبتي با چارچوب وظايف يك سفير ندارد و اين موضوع به صورت رسمي به وي ابلاغ شده است. وزارت خارجه عراق همچنين پيشتر اعلام كرده بود كه بارها سفير عربستان در بغداد را فراخوانده و به او اطلاع داده بوده كه بايد به اصول و قوانين بين‌المللي پايبند باشد. بر همين اساس بغداد تأكيد كرده بود كه در صورت ادامه اين روند، اقدامات لازم را در خصوص السبهان اتخاذ مي‌كند و اجازه نمي‌دهد سفراي كشورهاي ديگر در عراق به گفتمان طايفه‌اي در اين كشور دامن بزنند.

ثامر السبهان بارها با اظهارنظر درباره روند عمليات ارتش و بسيج مردمي عراق در برابر داعش، در اين كشور جنجال به پا كرده بود. سفير عربستان در بغداد در تازه‌ترين اظهاراتش مدعي شده بود، نيروهايي كه وفادار به ايران خوانده شده‌اند، به دنبال ترور او در عراق هستند. اين ادعا از سوي نهادهاي امنيتي عراق تكذيب شد و وزارت كشور عراق تأكيد كرد كه السبهان به هيچ وجه نيروهاي امنيتي را در جريان تلاش براي ترور‌ش، نگذاشته و هيچ خطري جان او را تهديد نمي‌كند. درخواست عراق براي خروج سفير سعودي در حالي است كه عربستان مي‌گويد عراق را رها نمي‌كند. به گزارش رسانه‌هاي سعودي، ثامر السبهان گفته است: «عراق ريه جهان عرب است و اگر كه من تغيير كنم، همه سعودي‌ها ثامر السبهان خواهند بود و در واقع ما به كشورمان خدمت مي‌كنيم.» وي تأكيد كرده است كه عراق كشوري عربي باقي خواهد ماند و ما عراق را رها نمي‌كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار