کد خبر: 807894
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
وزير ورزش اين روزها تا دلتان بخواهد از وضعيت حاكم بر فدراسيون‌ها عيب و ايراد مي‌گيرد.
فريدون حسن
وزير ورزش اين روزها تا دلتان بخواهد از وضعيت حاكم بر فدراسيون‌ها عيب و ايراد مي‌گيرد. محمود گودرزي با انتقاد از عملكرد فدراسيون‌ها و نتيجه به دست آمده از سوي آنها در رقابت‌هاي المپيك سعي دارد تا به همه نشان دهد قصد دارد با دقت همه را زير نظر داشته باشد و در اين راه حتي كار را به جايي رسانده كه در خصوص كادر فني برخي تيم‌هاي ملي نيز تصميم‌گيري مي‌كند، موضوعي كه اصلاً ارتباطي به او ندارد.

همين موضع‌گيري آخر گودرزي به تنهايي ثابت مي‌كند كه او به جاي پاسخگويي درست به مردم براي نتايج كسب شده در ريو به عنوان متولي اول ورزش كشور چگونه سعي در فرافكني و انداختن تقصير ناكامي‌ها به گردن زيردستان خود در فدراسيون‌ها دارد.

گودرزي اين روزها در حالي فدراسيون‌ها را مخاطب قرار مي‌دهد و برخي از آنها را به خاطر نتايج المپيك مي‌كوبد كه گويا فراموش كرده قبل از المپيك برخي از همين فدراسيون‌ها و ورزشكارانشان چگونه فرياد عدم حمايت و كمبود سر مي‌دادند و گلايه داشتند، اما آن روزها گوش جناب وزير، اين فريادها را نمي‌شنيد. بد نيست براي يادآوري به وزير ورزش عنوان كنيم كه تيراندازان ايران خشك تمرين كردند و عازم ريو شدند. قايقرانان در شرايطي دور از شرايط آماده‌سازي براي المپيك آماده حضور در ريو شدند، از بوكس هم چيزي نگوييم بهتر است. جودو و پينگ‌پنگ و دووميداني هم كه شرايط‌شان مشخص است. امروز خيلي راحت مي‌توان اين فدراسيون‌ها را به عنوان ناكامان المپيك معرفي كرد، اصلاً كار سختي نيست ولي جناب گودرزي شما به عنوان متولي اول ورزش كشور چه پاسخي براي مردم داريد؟
جناب وزير اين روزها فدراسيون‌ها را مورد خطاب قرار مي‌دهيد، اما به استقبال موفق‌ترين تيم المپيك ايران نمي‌‌رويد تا ثابت شود حتي در اين زمينه هم نگاهتان منصفانه نيست و يك‌طرفه به قاضي مي‌رويد. وزارت ورزش به عنوان پاسخگوي اول و آخر نتايج تيم‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي بايد پاسخگو باشد. بايد براي مردم شرح دهد چرا و چگونه نتيجه المپيك ريو رقم خورد و چرا در برخي رشته‌هايي كه اميد مدال‌آوري و درخشش داشتيم، نتيجه نگرفتيم.

اينكه با نگاه آمارگونه ليست فدراسيون‌هاي ناكام و موفق را به مردم ارائه دهيم، راحت‌ترين كاري است كه مي‌توان انجام داد، ولي علاقه‌مندان به ورزش منتظر پاسخگويي بهتر و صحيح‌تر مسئولان ورزش كشور به خصوص وزير ورزش هستند. مي‌توان براي رسيدن به اين مقصود دلخوش به نمايندگان مجلس و فراكسيون ورزش بود كه تا دير نشده و آب‌ها از آسياب نيفتاده با پرسش از وزير ورزش چند و چون اتفاقات رخ داده قبل و در زمان المپيك را جويا شوند و نتيجه را به مردم و علاقه‌مندان به ورزش اعلام كنند. بدون ترديد موشكافي و دقت در آنچه بر سر ورزش طي يك‌سال گذشته آمده مي‌تواند سبب‌ساز پيشرفت و ترقي ورزش كشور و تصميم‌گيري درست براي آينده آن باشد به شرط آنكه مسئولان به درستي و به موقع پاسخگو باشند و براي فرار از آن به توجيه و متهم كردن اين و آن نپردازند. علاقه‌مندان به ورزش منتظر پاسخگويي هستند، آن هم از زبان نفر اول ورزش كشور يعني وزير ورزش، گودرزي در طول مسابقات المپيك مهر سكوت بر لب زد و هيچ واكنشي نشان داد، اما به نظر مي‌رسد امروز روز پاسخگويي به ملت باشد، ملتي كه قهرمانانشان را با خون دل و در شرايط بغرنج كنوني عازم المپيك كردند و توقعي بسيار بيشتر از اينها داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار