کد خبر: 807892
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
شوك به ورزش ايران با پايان المپيك
عدم بازگشت احسان حدادي به ايران، بار ديگر شايعه پناهندگي نايب‌قهرمان المپيك لندن را با توجه به پرونده‌اي كه در دادگاه درگير آن بود، سر زبان‌ها انداخته است.
سعيد احمديان
عدم بازگشت احسان حدادي به ايران، بار ديگر شايعه پناهندگي نايب‌قهرمان المپيك لندن را با توجه به پرونده‌اي كه در دادگاه درگير آن بود، سر زبان‌ها انداخته است. شايعه‌اي كه فدراسيون دووميداني آن را تكذيب و اعلام كرده كه حدادي به دليل عمل جراحي در آلمان به ايران بازنگشته است.
نام حدادي چندسالي است با جنجال و اعتراض‌هاي تند و تيزش گره خورده، از روزي كه برنز جهان و نقره المپيك را گرفت و اولين مدال‌آور تاريخ دووميداني كشورمان لقب گرفت و مي‌خواست براي تكرار آن مدال براي ريو آماده شود. وقتي ديد مسئولان تحويلش نمي‌گيرند و امكانات در اختيارش نمي‌گذارند، حاشيه‌ها آغاز شد، مي‌گفت دلخور است كه اولين و تنها مدال تاريخ دووميداني را آورده، اما براي مسئولان مهم نيست. همان روزها كه درباره احسان حدادي گفتند دلسرد شده و مي‌خواهد پناهنده شود، مانند امروز كه دوباره شايعه پناهندگي‌اش در شهر پيچيده است، اين نه به خاطر اينكه مسئولان برايشان موفقيتش مهم نيست، اين بار مفتوح بودن پرونده‌اي در دادگاه، پرونده‌اي كه حكم تبعيد و شلاق برايش بريده‌اند و مي‌گويند اين‌بار به خاطر اين پرونده قيد آمدن به ايران را زده و برخي سايت‌هاي خبري بار ديگر شايعه عدم بازگشتش به ايران را منتشر كرده‌اند.
  
تكذيب پشت تكذيب
اولين بار قبل از المپيك لندن و بعد نايب‌قهرماني‌اش در جهان بود كه شايعه پناهندگي‌اش در رسانه‌ها پيچيد، دليل حدادي هم بي‌توجهي مسئولان عنوان شد، اما اين شايعه همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد خيلي زود تكذيب شد و حدادي اين شايعه را ساخته پرداخته برخي از دشمنانش دانست. آبان 90 بود كه سايت رسمي حدادي در اين باره متني را منتشر كرد كه در بخشي از آن آمده است: «ايميل که نمي‌زنيد، تماس تلفني اصلاً حرفش را نزنيد، واقعاً در اين فدراسيون بلند و بالا با اين همه خدم و حشم چه مي‌کنيد؟ به کجا مي‌رويد؟ چگونه قول مدال مي‌دهيد؟ به جاي پرداختن به امور فدراسيون و قهرمانان، مشغول ساختن شايعه، پرداخت رشوه 15 ميليون توماني به ورزشکاران باغيرت تيم ملي، بعد دست‌هاي پنهان پسر کفاشيان در فدراسيون، حالا هم که خبر پناهنده شدن حدادي...؟ من عاشق ايرانم، من عاشق پرچمم هستم و خودم را مديون خون شهدا، همان قهرمانان واقعي مي‌دانم. من مشتي از خاک ايران را با دنيا دنيا پول عوض نمي‌کنم. حالا‌حالا‌ها براي ايران افتخار خواهم آفريد، با دعاي خير مردم عزيزم.»

حدادي پس از آن به المپيك رفت و در لندن اولين مدال تاريخ دووميداني كشورمان را گرفت، پس از آن فكر مي‌كرد با اين مدال نگاه مسئولان شايد عوض شود و حداقل امكانات را كه مي‌خواهد در اختيارش بگذارند، اما به قول خودش هيچ چيزي تغيير نكرده بود. در همان روزها بود كه بار ديگر شايعه شد كه نايب‌قهرمان پرتاب ديسك المپيك لندن، قصد پناهنده شدن دارد و مي‌خواهد تغيير تابعيت بدهد و براي كشور ديگري مسابقه بدهد. اين‌بار هم اين شايعه تكذيب شد و اين‌بار شهريور 92 حدادي در گفت‌وگويي به آن واكنش نشان داد: «متأسفانه برخي دوستان که به من لطف دارند، هر بار که به سفر مي‌روم، عنوان مي‌کنند تغيير تابعيت داده‌ام. من براي عمل دستم به اروپا رفتم يا براي تمرين در امريکا بودم که گفتند تغيير تابعيت داده است. من هميشه گفته‌ام هر جا بروم چه امريکا، کانادا يا هر جاي دنيا ايراني هستيم و پايگاه ما ايران است و به آن هم افتخار مي‌‎کنم.»
  
شايعه پناهندگي اين بار به خاطر حكم تبعيد
پس از المپيك ريو و عدم بازگشت حدادي همراه تيم ملي دووميداني به ايران، بار ديگر باعث شده تا برخي سايت‌هاي خبري شايعه كنند كه حدادي ديگر قرار نيست به ايران برگردد. اين‌بار نه كمبود امكانات و بي‌توجهي‌ها، بلكه مي‌گويند پاي پرونده مفتوح او در دادگاه در ميان است. حدادي به خاطر پرونده‌اي كه در دادگاه براي وي تشكيل شده و به يك سال تبعيد محكوم شده است. حكمي كه با توجه به رايزني مسئولان انجام آن تا بعد از المپيك ريو به تأخير افتاد. به همين خاطر شايعه شده كه حدادي براي اجرا نشدن حكمش، ديگر به ايران بازنخواهد گشت. رئيس فدراسيون دووميداني اما اين شنيده‌ها را تكذيب مي‌كند: «حدادي مشکل آسيب‌ديدگي دارد و در آلمان تحت درمان است. او پس از اينکه مراحل درماني‌اش را در آلمان طي کرد به زودي به ايران برمي‌گردد. اين صحبت‌ها که او ديگر قرار نيست به ايران برگردد، همه شايعه است.» اگر چه بايد منتظر روزهاي آينده ماند تا صحت و سقم اين شايعه رو شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پرسپولیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
1
خاک بر سرش ... واقغا که شرم آوره !!!
استقلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
1
آبروی هرچه ورزشکارو برد با این کارش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار