کد خبر: 807784
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» با محوریت امام موسی صدر رونمایی شد.
تسنیم: مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری»، که در خصوص سیره و منش امام موسی صدر ساخته شده است، ظهر دیروز با حضور حجت الاسلام زائری در مؤسسه فرهنگی – تحقیقاتی امام موسی صدر رونمایی شد.

این مستند 40 دقیقه‌ای که بر اساس 8 فایل چند رسانه ای کمتر دیده شده از امام موسی صدر ساخته شده است، به بررسی ابعاد شخصیتی ایشان می پردازد و در مصاحبه با برخی از نزدیکان و علاقه مندان به آثار امام موسی صدر، برخی از ویژگی های فردی و اجتماعی ایشان را تشریح می‌کند.

در این مستند با افراد مختلفی از جمله محمدمهدی مهتدی سفیر سابق ایران، حجت الاسلام زائری، عادل پیغامی، نماینده جنبش امل لبنان در ایران و برخی دیگر از نزدیکان امام موسی صدر مصاحبه شده است.

امیر پژمان حبیبیان تهیه کننده مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» بعد از اکران مستند در گفت‌وگوی کوتاهی به اهمیت پرداختن به شخصیت امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: من تا کنون کارهای متفاوت و متعددی در حوزه مستند سازی انجام داده ام ولی این کار برای من ارزشی به مراتب بالاتر از سایر فعالیت های کاری ام دارد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز از امام موسی صدر برای ما درس آموز است، شخصیت همه جانبه ایشان و تعامل با گروه‌ها و جریان های مختلف است که به نظرم از آن می توان با عنوان حلقه مفقوده در جامعه امروز ایران یاد کرد.

حبیبیان خدمت به خلق را از اقدامات دائمی امام صدر در لبنان دانست و افزود: همان طور که در بخشی از مستند به آن اشاره شده است، امام موسی صدر برای کمک به مردم فقیر جنوب لبنان، حرفه قالیبافی را با کمک یکی از اساتید قالیباف کاشانی به آنها آموزش داد و با این کار توانست با بسیاری از معضلات اجتماعی در جنوب لبنان مبارزه کند و آنها را ریشه کن نماید.

مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده و به مناسبت سالگرد ربایش امام موسی صدر در روز دوشنبه 8 شهریور ساعت 23 از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار