کد خبر: 807646
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور به ديدار مراجع تقليد رفت
همزمان با هفته دولت، رئيس دفتر رئيس‌جمهور در سفري يک روزه به قم با مراجع عظام تقليد ديدار کرد.
حضرت آيت‌الله مکارم‌شيرازي همزمان با هفته دولت و در ديدار نهاونديان توصيه‌هاي مهمي خطاب به دولتمردان ارائه و بر لزوم تلاش بيش از پيش مسئولان براي حل مشکلات تأکيد کرد.
به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي صبح ديروز در ديدار نهاونديان، رئيس دفتر رئيس‌جمهور، با ابلاغ سلام به رئيس‌جمهور و تقدير از تلاش‌هاي انجام شده توسط دولت در سه سال گذشته تصريح کرد: جامعه نيازمند تبيين تلاش‌ها و فعاليت‌هاي دولت است و حتماً بايد به راه‌هاي مؤثري اين دستاوردها براي مردم گفته شود و اگر اقدامات دولت با سبک منظم و ادبيات روشن بيان شود آثار بيشتري در افکار عمومي خواهد داشت، البته اين مسئله به معني نفي کلي مشکلات نيست. وي با اشاره به سه معضل اصلي حوزه اقتصاد گفت: سه معضل قاچاق، سود بانکي و پرداخت يارانه‌ها آسيب‌هاي جدي براي اقتصاد کشور هستند که اگر اين سه مشکل حل شود، قطعاً اقتصاد وضعيت بهتري خواهد داشت.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي با تأکيد بر مقابله با پديده شوم قاچاق افزود: مسئله مبارزه با قاچاق مسئله فراقوه‌اي است و حتي مردم نيز بايد در اين موضوع در کنار دولت و ساير قوا به مقابله با آن بپردازند. اين مرجع تقليد با تأکيد بر جديت مبارزه با قاچاق يادآور شد: بايد ريشه‌ها و منشأ اصلي اين پديده مورد شناسايي قرار بگيرد و براي افکار عمومي گفته شود که چه کساني و گروه‌هايي اين معضل را براي اقتصاد کشور به وجود آورده‌اند و براي مردم افشا شود که چه کساني از اين وضعيت منفعت مي‌برند.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي همچنين با برشمردن سودهايي که در بانک‌ها پرداخت مي‌شود، از آن به عنوان معضل جدي اقتصاد کشور نام برد و افزود: سياست‌هاي بانک مرکزي و مصوبات آن بايد از سوي همه بانک‌ها تبعيت شود و ضمانت اجرايي براي آن وجود داشته باشد، ولي متأسفانه هنوز عملي نشده است. وي اضافه کرد: سياست غلط سال‌هاي گذشته در تبليغات افسارگسيخته‌اي که در مورد پرداخت سود و گره زدن به اقتصاد کشور به فعاليت‌هاي بانکي به وجود آمد، باعث ايجاد مشکل اقتصاد کشور شده است، لذا بايد سود عقود شرعيه در بانک‌ها به شکل منطقي و به شيوه‌اي که بانک مرکزي تصويب مي‌کند از سوي همه بانک‌ها تبعيت شود. آيت‌الله مکارم‌شيرازي به پرداخت غلط يارانه‌ها به همه مردم در سال‌هاي گذشته اشاره کرد و گفت: اين برنامه اقتصادي از ابتدا غلط اجرا شد و اين موضوع يکي از بزرگ‌ترين مشکلات را ايجاد کرده است که حتي مي‌تواند معضلات اجتماعي و فرهنگي هم به دنبال داشته باشد. اين مرجع تقليد افزود: بايد تجديدنظر جدي در اين موضوع صورت بگيرد و ادامه اين سياست غلط اصلاً منطقي و به نفع کشور نيست. آيت‌الله مکارم‌شيرازي با اشاره به تأثيراتي که گسترش شبکه‌هاي مجازي بر فرهنگ و اعتقادات مردم دارد، اظهار داشت: امروز تنها با سياست‌هاي انقباضي و فيلتر کردن شبکه‌هاي مجازي نمي‌توان مانع از آسيب‌هاي اين فضا شد و چنين سياست‌هايي امروز ديگر کارايي ندارد و بايد اقدامات اثباتي و ايجابي انجام داد و راهکار آن راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات و ساخت نرم‌افزارهاي داخلي و بومي است و ما گروهي را مأمور کرده‌‌ايم که اين کار را دنبال و کمک به حل اين مشکل کنند.
 
پيشرفت حق مردم است
آيت‌الله صافي‌گلپايگاني نيز در ديدار نهاونديان با وي، با بيان اينکه حق مردم ايران پيشرفت و ارتقاي روزافزون است، تأکيد کرد که نيازهاي فرهنگي جامعه به گونه‌اي است که بايد برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هاي بيشتري انجام بگيرد.

صافي‌گلپايگاني با ابلاغ سلام به رئيس‌جمهور و آرزو و دعاي خير براي توفيق مسئولان دولت گفت: من از فعاليت‌هاي دولت آگاهم و براي رئيس‌جمهور و مسئولان دعا مي‌کنم و بايد باور داشت که وقتي قصد و نيت خير و خدمت به خدا و مردم در نظر باشد، قطعاً موفقيت، قرين راه خواهد بود.
آيت‌الله صافي‌گلپايگاني با اشاره به آرامش موجود در جامعه افزود: تعادل در رفتار دولت و تعامل بين قوا و آرامشي که در اثر رفتار دولت در جامعه به وجود آمده، کاملاً مشهود و عيان است و اين موضوع از جمله دستاوردهاي مهم دولت است. وي با اشاره به مشکلاتي که دولت ميراث‌دار آن بوده، گفت: مطمئنم که مردم مي‌دانند و درک مي‌کنند که دولت با چه مشکلاتي مواجه بوده و هست و دولت در مسيري که تا اينجا پيموده، موفقيت‌هاي زيادي به دست آورده است. آيت‌الله صافي‌گلپايگاني با اشاره به گزارش رئيس دفتر رئيس‌جمهوري از دستاوردهاي دولت يازدهم اظهار داشت: حق اين مردم و کشور، پيشرفت و ارتقاي روزافزون است و امروز مي‌توانيم ببينيم که اگر افراد متدين و آگاه و متخصص، امور را در دست داشته باشند، موفقيت و پيشرفت دور از دسترس نخواهد بود. اين مرجع تقليد با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي در کشور افزود: نيازهاي فرهنگي جامعه به گونه‌اي است که بايد برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هاي بيشتري انجام بگيرد. رئيس دفتر رئيس‌جمهوري روز جمعه با آيت‌الله سبحاني از مراجع تقليد و حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد شهرستاني، نماينده آيت‌الله سيدعلي سيستاني در ايران ديدار و گفت‌و‌گو و در جلسه اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز شرکت کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
سلام
درود برمرجع تقلید عزیز،آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته و دام ظله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار