کد خبر: 807509
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
نوآوری نانو کامپوزیت تقویت کننده خاک بستر، از نوآوران دانشگاه سمنان با تایید شورای تخصصی ارزیابی اختراعات پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، گواهی تاییدیه علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اخذ کرد.

داود معروفی مسوول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری این دانشگاه، گفت: نوآوری «نانو کامپوزیت تقویت کننده خاک بستر» را عبدالحسین حداد عضو هیات علمی گروه ژئوتکنیک دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان، فواد چنگیزی دانش آموخته کارشناسی ارشد ژئوتکنیک این دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 85514 در سال 1394 به ثبت رسانده بودند و اکنون موفق به اخذ تاییدیه علمی این نوآوری از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شدند.

همچنين عبدالحسین حداد در توضیح این نوآوری بيان داشت : ساخت راه ها، پل ها و سایر ابنیه و سازه ها بر روی زمین های سست و نرم و مشکلات ناشی از این امر، همواره یکی از چالش های مهم در مسیر اجرای طرح های عمرانی بوده و آسیب ها و خرابی های وارده بر سازه ها ناشی از نشست زمین و یا گسیختگی آن، موجب پدید آمدن مخاطرات جدی جانی و مالی برای ساکنین و یا کاربران این سازه ها می شود.

حداد ادامه داد: در این طرح، برای مقاوم سازی و تثبیت زمین های سست، برای اولین بار به طور همزمان، از 2 ماده نوین که شامل الیاف بازیافتی پلی استر و نانو ذرات است ،استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برای بررسی میزان افزایش مقاومت خاک بستر در اثر استفاده از این نوع نانو کامپوزیت، نمونه هایی از خاک سست تثبیت شده با درصدهای مختلف نانو سیلیس و الیاف بازیافتی پلی استر ساخته و مورد آزمایش قرار گرفته است، افزود: ارزیابی و مقایسه نتایج، بیانگر افزایش قابل ملاحظه مقاومت فشاری و مقاومت برشی خاک بستر اصلاح شده نسبت به خاک بستر طبیعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار