کد خبر: 807354
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
در شرايطي كه نيروهاي عراقي خود را براي عمليات آزادسازي موصل از دست داعش آماده مي‌كنند، پارلمان عراق روز پنج‌شنبه با اكثريت آرا با سلب اعتماد از خالدالعبيدي، وزير دفاع عراق موافقت كرد.
به گفته منابع عراقي 142 نماينده به سلب اعتماد از العبيدي رأي مثبت دادند اما 102 نماينده نيز با سلب اعتماد از وي مخالفت كردند. 18 نماينده نيز رأي ممتنع دادند. به گزارش شبكه خبري سومريه نيوز، پارلمان عراق در اين جلسه قانون عفو عمومي را نيز تصويب كرد. العبيدي در واكنش به بركناري‌اش از سوي پارلمان گفت: «بركناري من پيروزي براي كساني است كه عراق را به اين وضعيت انداخته‌اند. مردم و ارتش عراق بايد مرا ببخشند. من تلاش كردم با فساد مبارزه كنم اما به نظر مي‌رسد اربابان فساد قوي‌تر از اين تلاش‌ها هستند».

وزير دفاع عراق در جلسه استيضاح خود در پارلمان، سليم الجبوري، رئيس نهاد قانون‌گذاري را به فساد در قراردادهاي نظامي متهم كرده بود، اما در نهايت سليم الجبوري از اين اتهام مبرا شد. حيدرالعبادي، نخست وزير عراق هم پيشتر گفته بود استيضاح وزير دفاع، انگيزه سياسي دارد و در شرايط كنوني كشور، وي مخالف اجراي آن است. وزيردفاع عراق در ادامه سخنان خود تأكيد كرد: «با وجود اين من همواره يكي از سربازان غيور و پرتلاش عراق در راه مبارزه با فساد و فاسدان خواهم بود. من از تمامي كساني كه از ما حمايت كردند قدرداني مي‌كنم». العبيدي خطاب به مردم عراق گفت: «شما كساني هستيد كه عملكرد و فعاليت مرا ارزيابي مي‌كنيد، من از هيچ تلاشي در راه بازسازي ارتش و نهاد نظامي عراق فروگذار نكردم. همچنين در راه مبارزه با فساد و فاسدان نيز تلاش كردم». بركناري العبيدي در حالي است كه نيروهاي عراقي در ماه‌هاي اخير بسياري از مناطق را از دست تكفيري‌هاي داعش آزاده كرده‌اند و اكنون خود را براي عمليات بزرگ آزادسازي موصل، مركز خلافت خودخوانده داعش آماده مي‌كنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
عربستان سعودي با دلارهاي فراوان نفتي درميان مسوولان عراق نفوذ دارد وبا ايجاد تفرقه بين انان مي خواهد داعش را در عراق ماندگار كند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار