کد خبر: 807346
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
خطيب نماز جمعه تهران:
امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به باقي ‌ماندن يک‌سال از عمر دولت کنوني گفت: برجام را خيلي بزرگ نکنيد، مقام معظم رهبري مرتب از بدعهدي دشمن سخن مي‌گويد اما عزيزان ما يکبار حاضر نيستند از اين بدعهدي‌هاي دشمن غدار ما سخن بگويند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صديقي در خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي تهران با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و هفته دولت گفت: اين دو با خون خود حقانيت خود را به اثبات رساندند و خداوند اين دو را به عنوان قرباني براي دين خود قبول کرد. وي بازخواني زندگي شهيدان رجايي و باهنر را موجب بازتوليدي براي مسئولان فعلي خواند و خاطرنشان کرد: شهيدان رجايي و باهنر چهره‌اي پر جاذبه از مسئوليت در نظام جمهوري اسلامي ارائه کردند و تابلو شدند و براي هميشه تابلو ماندند، لذا پس از واقعه شهادت ايشان يک هفته به عنوان هفته دولت معرفي شده است.
‌ 
شهيد رجايي در برابر استکبار منفعل نبود
صديقي با توصيه به دولتمردان جهت اينکه در هفته دولت ابتدا به حساب خود رسيدگي کرده و سپس مانور تبليغاتي داشته باشند، گفت: دولتمردان پيش از اينکه کارهاي کم و زياد خود را به مردم عرضه کنند ببينند بر سر چه سفره‌اي نشسته‌اند و آيا تناسبي با شهيدان رجايي و باهنر دارند يا ندارند. وي ادامه داد: يک نگاهي به خودمان بيندازيم الان در دفترها چه خبر است؟ الان اگر مردم جنوب شهر بيايند و به دفترهاي مسئولان نگاهي بيندازند برداشت‌شان چه خواهد شد؟ حکمت علوي کدام است؟ صديقي با تأکيد بر اينکه شهيد رجايي براي همه رؤساي جمهور و نخست‌ وزيران حجت است، گفت: ولايتمداري شهيد رجايي مثال‌‌زدني است. وي با اشاره به ويژگي‌هاي زندگي شخصي و اعراض شهيد رجايي از تجملات اظهار داشت: شهيد رجايي وقتي به سازمان ملل رفت با قدرت براي ما عزت به همراه آورد و هيچ جاي سخنان او انفعال نبود، او در برابر استکبار و زورگويان غرب آنچنان شير و شجاع بود که گويا اصلاً در آنها قدرتي نمي‌ديد.
‌ 
نمي‌خواهم افشاگري کنم
امام‌جمعه موقت تهران از ضرورت حفظ عزت و کرامت کشور در قراردادها و صحبت‌ها سخن گفت و تصريح کرد: من نمي‌خواهم پرده از روي بعضي چيزها بردارم، اما حرکت‌هاي ديپلماسي کشور بايد در همه جا براي ما موجب سرافرازي و اقتدار باشد و عمل فردي و اجتماعي مسئولان نظام ما نيز بايد در تراز عمل شهيد رجايي باشد. وي با تبريک هفته دولت به دولتمردان ابراز اميدواري کرد: در اين يک هفته کارهاي خوبي را به مردم ارائه کنند، اما مغرور نشوند چراکه آنچه بايد بشود در برابر آنچه شده است اصلاً قابل ملاحظه نيست زيرا نيازهاي کشور خيلي زياد است. صديقي تصريح کرد: اگر از آنچه که وعده داده شده و انجام نشده است نقد نکنيم، نقد ديگران کاري خواهد بود اما اگر خودمان بياييم و واقعيات را براي مردم بازگو کنيم براي آنان دلنشين خواهيم شد.
‌   
دولت از حاشيه‌ها دوري کند
خطيب نمازجمعه تهران انتظار از دولت در فرصت باقي‌مانده را دوري از حاشيه‌ها برشمرد و گفت: مردم ما گرفتاري زياد دارند، ‌جوانان زيادي در انتظار تشکيل خانواده و درآمد في‌الجمله‌اي هستند که با دست خالي و شرمنده به خانه خود بازنگردند و توليد ما نيز هنوز احيا نشده است. وي با تاکيد بر اينکه دولت در زمان باقي‌مانده فرصت سياسي‌کاري و تبليغات انتخاباتي ندارد خاطرنشان کرد: اگر اين فرصت را از دست بدهيد معلوم نيست بار ديگر اين روزها و فرصت‌ها براي شما پيش بيايد تا بار ديگر بتوانيد خدمتي به مردم عرضه کنيد. صديقي با ابراز اميدواري نسبت به عمل کردن دولت به توصيه‌هاي هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اگر شما‌ـ دولتمردان ـ براي خدا باشيد خداوند به کار شما برکت مي‌دهد.
‌ 
با اعجاز مقاومت استکبار رو به ضعف است
خطيب جمعه تهران در بخش ديگري از خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران به موضوع سوريه اشاره کرد و با يادآوري اينکه وعده الهي بارها در طول تاريخ عملي شده است، گفت: سوريه در حال اضمحلال و بشار اسد در حال رفتن بود و جبهه صهيونيسم جهاني در آمادگي براي هجمه‌هاي کاري‌تر قرار داشت و با اينکه در طول چند سال بيش از 80 کشور با حمايت استکبار و پول و دلار عربستان فتنه‌گر و امکانات تبليغات غربي اين همه نيرو آوردند و تجهيزات مدرن در اختيارشان قرار دادند، اما با اعجاز مقاومت و به فضل الهي رو به ضعف‌اند و مقاومت رو به اقتدار بالاتر است. وي با ابراز اميدواري نسبت به نابودي هرچه سريع‌تر تکفيري‌ها در منطقه و زيارت شکرانه در حرم حضرت زينب(س) به مسئله کشتار کودکان و انسان‌هاي بيگناه در طول بيش از دو سال در يمن که توسط عربستان سعودي اشاره کرد و اظهار داشت: بمباران مدارس، درمانگاه‌ها، بازارها و مردم از سوي عربستان صورت مي‌گيرد، اما بعد از اين مدت شرارت و اين ددمنشي بي‌سابقه در تاريخ، طرفي نبسته‌اند. صديقي تشکيل شوراي سياسي در يمن با ائتلاف حزب‌الله و گروهي ديگر و پشتيباني جمعيت ميليوني در يمن را نشانه شکست و نااميدي ديگري براي عنصر فتنه‌گر منطقه عربستان سعودي برشمرد و گفت: اميدواريم همانطور که مقاومت در ايران ميوه اقتدار داده و ان‌شاءالله در سوريه نيز به بار مي‌نشيند در يمن هم شاهد استقلال يمن و اضمحلال ائتلاف ضدبشري عربستان کودک‌کش و حاميانش باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ارائه پيشرفت‌هاي فرهنگي را يکي از خلأ‌هاي موجود در هفته دولت برشمرد و بيان داشت: در حوزه مسائل فرهنگي و اخلاقي، دولت چه گام‌هايي برداشته است؟ و دولت چه ابتکاراتي در دانشگاه‌ها داشته است. خطيب جمعه تهران گفت: من به وزير آموزش و پرورش خاطرنشان کردم که بازده خدمت شما بايد اين باشد که جوانان را مسجدي کنيد، اگر توانستيد نوجوانان و جوانان ما را به پناهگاه ببريد در زماني که خطر هجمه فرهنگي به مراتب از خطر موشک‌باران و بمباران بيشتر است موفق بوده‌ايد.
وي از وظيفه شرعي، قانوني، اخلاقي و سياسي دولت در قبال فضاي مجازي سخن گفت‌ و تصريح کرد: دولت بايد از فرصت‌هاي فضاي مجازي استفاده تا جامعه را هدايت کند و نيز تهديدهاي آن را بايد برطرف کنند تا همه محله‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها مسجدمحور باشند.
‌  
حقوق‌هاي نجومي بازي با آتش است
حجت‌الاسلام صديقي همچنين در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به اينکه حقوق‌هاي نجومي، مبل‌هاي گران و دفترهاي پرزرق و برق با آتش‌‌بازي کردن است، گفت: خيلي خسارت است که کسي تصور کند که اين تجملات يک شانس و فرصت است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
1
باسلام
با تشکز از گزارش خوبتان,

سپاس, سپاس, سپاس
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
خطيب نمازجمعه تهران:
-آنچه بايد بشود در برابر آنچه شده است اصلاً قابل ملاحظه نيست.
-توليد ما نيز هنوز احيا نشده است.
-حقوق‌هاي نجومي، مبل‌هاي گران و دفترهاي پرزرق و برق با آتش‌‌بازي کردن است،
-برجام را خيلي بزرگ نکنيد.
قابل توجه روسای سه قوه مخصوصا جناب روحانی و معاون اول جهت اجرای اقتصاد مقاومتی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار