کد خبر: 807149
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
در ديدار رئيس‌جمهور و اعضاي هيأت دولت
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار آقاي روحاني رئيس‌جمهور و اعضاي هيئت دولت ضمن قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي دولت يازدهم، هفته دولت را فرصتي مغتنم براي ارائه گزارش به مردم از کارهاي انجام گرفته خواندند...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار آقاي روحاني رئيس‌جمهور و اعضاي هيئت دولت ضمن قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي دولت يازدهم، هفته دولت را فرصتي مغتنم براي ارائه گزارش به مردم از کارهاي انجام گرفته خواندند و نکات مهمي را در قالب هفت سرفصل در زمينه‌هاي «اقتصاد مقاومتي»، «سياست خارجي»، «علم و فناوري»، «امنيت»، «فرهنگ»، «برنامه ششم» و «فضاي مجازي» به‌عنوان اولويت‌هاي اصلي کشور و نقشه راه دولت يازدهم در يک سال پيش‌رو بيان کردند.
            ***
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با تبريک هفته دولت، ياد شهيدان رجايي و باهنر را به‌عنوان «الگوي اخلاص، پرکاري و مردمي بودن» گرامي داشتند و با اشاره به برخي تلاش‌ها براي تطهير منافقان روسياه که عامل اين جنايت بودند، افزودند: متأسفانه برخي تلاش دارند تا براي اين جنايتکاراني که هزاران نفر از مردم عادي تا مسئولان و شخصيت‌هاي برجسته را به شهادت رساندند، فضاي مظلوميت ايجاد و چهره نوراني امام راحل(ره) را خدشه‌دار کنند، اما اين دست‌هاي خبيث و مغرض به نتيجه نخواهند رسيد و همانند گذشته ناکام خواهند ماند.
   
دولت از حواشي دوري کند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به گزارش رئيس‌جمهور و برخي اعضاي دولت، از اقدامات انجام گرفته اشاره و خاطرنشان کردند: اين گزارش‌ها بسيار خوب بودند و بايد به اطلاع مردم رسانده شود، زيرا سرمايه اصلي، مردم و اعتماد و اميد آنان است. ايشان اداره کشور به‌وسيله قوه مجريه را با توجه به گستردگي و تنوع مسائل و انتظارات فراوان و همچنين مسائل و مشکلات، بسيار سخت دانستند و با اشاره به گذشت سريع سه سال از عمر دولت يازدهم گفتند: دولت بايد با برنامه‌ريزي و جديت، حداکثر بهره‌برداري را براي کار و تلاش در يک سال باقيمانده انجام دهد. رهبر انقلاب اسلامي دولت را به دوري از حواشي به‌خصوص در ماه‌هاي آينده که همراه با مباحث انتخاباتي است، توصيه کردند و افزودند: دولت نبايد به هيچ وجه خود را سرگرم بحث‌هاي انتخاباتي کند بلکه بايد تا آخرين روز کاري، براي کار، تلاش و حل مشکلات برنامه‌ريزي کند و بهترين تبليغ براي دولت در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است.
   
انتقاد منصفانه از دولت ضرري ندارد
ايشان همچنين هفته دولت را فرصتي مغتنم براي ارزيابي منصفانه عملکرد دولت از جانب مردم و نخبگان دانستند و گفتند: انتقاد، ضرري ندارد، اما اين انتقاد بايد منصفانه و همراه با ارائه راهکار صحيح باشد.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بعد از بيان نکات مقدماتي، هفت سرفصل را به‌عنوان اولويت‌هاي اصلي کشور و نقشه راه دولت يازدهم بيان کردند.
   
تبيين نقشه راه دولت يازدهم
«مسائل اقتصادي و اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي»، اولين سرفصلي بود که رهبر انقلاب اسلامي بيان کردند و گفتند: امروز مشکلات و گره‌هاي اقتصادي، مسئله اول کشور است که بايد حل شوند و حل آنها در گرو اجراي صحيح و دقيق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با قدرداني از گزارش معاون اول رئيس‌جمهور در خصوص فعاليت‌ها و اقدامات ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، بر لزوم پيگيري جدي و قدم به قدم همه طرح‌ها تا رسيدن به مرحله آخر تأکيد کردند و افزودند: ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بايد همه فعاليت‌هاي پر حجم و گسترده اقتصادي در بخش‌هاي دولتي و خصوصي را رصد و مراقبت کند که همه اين فعاليت‌ها، همسو با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي باشند. ايشان تأکيد کردند: بايد قاطعانه مانع از ادامه طرح‌ها يا برنامه‌هاي اقتصادي غيرهمسو با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي شد.
    
اقتصاد مقاومتي بايد به گفتمان تبديل شود
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي بايد همه ظرفيت‌هاي کشور در بخش‌هاي کشاورزي و صنعت به ميدان آورده شوند، خاطرنشان کردند: يکي از الزامات مهم عملي شدن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، «گفتمان‌سازي» است که با تبيين صحيح اين سياست‌ها و تأثيرات آن، از جانب مسئولان، امکان‌پذير است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، حرکت علمي سال‌هاي اخير کشور و پيشرفت‌ها در بخش‌هاي هوافضا، نانو، هسته‌اي و زيست‌فناوري را ناشي از گفتمان‌سازي حرکت علمي و نهضت نرم‌افزاري در ۱۲ سال گذشته دانستند و خاطرنشان کردند: در موضوع اقتصاد مقاومتي هم بايد چنين گفتماني در جامعه شکل بگيرد. ايشان با تأکيد بر اينکه اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي نيازمند اقداماتي فراتر از کارهاي متعارف دولت در عرصه اقتصادي است، افزودند: براي عملي شدن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي بايد کاري جهشي و خارج از روال کارهاي روزمره و متعارف انجام شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «واگذاري اختيارات تصميم‌گيري به استان‌ها»، «هدايت تسهيلات بانکي و همچنين حجم عظيم نقدينگي به‌سوي توليد»، «مشوّق‌هاي صادراتي»، «پرداخت به‌موقع بهاي محصولات کشاورزي» و «توجه جدي به روستاها و صنايع تبديلي» را از جمله اقدامات اساسي و ممکن براي عملي شدن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي خواندند. ايشان موضوع «ديوان‌سالاري» و «مقررات دست و پاگير براي توليدکنندگان و کارآفرينان» را يکي از موانع اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي برشمردند و افزودند: يکي ديگر از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتي، حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان است. رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: طرح‌هايي که در داخل به‌وسيله شرکت‌هاي دانش‌بنيان قابل اجرا هستند، نبايد به شرکت‌هاي خارجي داده شوند.
    
توان ديپلماسي بايد به‌صورت متوازن توزيع شود
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به سرفصل دوم يعني «سياست خارجي» پرداختند و با اشاره به اينکه سياست خارجي يکي از اولويت‌هاي دولت آقاي روحاني بوده است، افزودند: من با اين موضوع موافقم و همواره معتقد به کار ديپلماسي بوده‌ام اما بايد توان ديپلماسي را به صورت مناسب و متوازن در دنيا توزيع کرد.  رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: آسيا، آفريقا و امريکاي لاتين بايد سهم مناسب خود را در سياست خارجي کشور داشته باشند. ايشان با تأکيد بر ضرورت اتخاذ موضع فعال در سياست خارجي، گفتند: در مسائلي همچون مسائل منطقه که بسيار پيچيده و در هم تنيده است، بايد با دقت و هوشياري و قدرت فکر، و فعال و اثرگذار وارد ميدان شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لزوم استفاده از ظرفيت ديپلماسي براي پيشرفت اقتصاد را نيز مورد تأکيد قرار دادند.
   
بايد از بدحسابي امريکايي‌ها در برجام تجربه آموخت
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به غيرقابل اتکا بودن رفتارهاي ظاهري در فضاي ديپلماسي، گفتند: تنها چيزي که در ديپلماسي مي‌تواند مورد اعتماد قرار گيرد، کار ثابت، مسلم، امضاشده و قابل احتجاج است. ايشان با تأکيد بر اينکه بايد از بدحسابي امريکايي‌ها در قضيه برجام، تجربه آموخت، خاطرنشان کردند: اين تجربه به ما مي‌آموزد که به وعده‌هاي هيچ‌يک از دولت‌ها در امريکا نمي‌توان اعتماد کرد و نبايد در مقابل وعده آنها اقدام نقد انجام داد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: انتقاد من به موضوع برجام به بدعهدي و خباثت طرف مقابل مربوط مي‌شود نه عناصر خودمان؛ زيرا مذاکره‌کنندگان ما به اندازه توان خود تلاش شبانه‌روزي انجام دادند و ما قدردان اين زحمات هستيم.
    
انتقاد از کاهش شتاب رشد حرکت علمي در سال‌هاي اخير
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنان خود به موضوع «علم و فناوري» به‌عنوان سرفصل سوم نقشه راه دولت اشاره کردند و گفتند: کشور براي پيشرفت نيازمند علم و فناوري است و در سال‌هاي گذشته پيشرفت‌هاي خوبي در اين عرصه به‌ دست آمد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با انتقاد از کاهش شتاب رشد حرکت علمي در سال‌هاي اخير، خاطرنشان کردند: سرعت حرکت علمي در دنيا بالا و فاصله ما نيز با پيشرفت علمي دنيا زياد است، بنابراين براي جبران اين عقب‌ماندگي هيچ چاره‌اي جز افزايش شتاب رشد حرکت علمي وجود ندارد و بايد گفتمان پيشرفت علمي در کشور ادامه يابد و متوقف نشود. ايشان همچنين بر لزوم افزايش بودجه پژوهشي دانشگاه‌ها و پرداخت کامل بودجه ناچيز کنوني و همچنين ارتباط دانشگاه و صنعت تأکيد کردند.
   
بايد به افزايش توان دفاعي کشور کمک کرد
چهارمين سرفصلي که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره کردند، موضوع «امنيت» بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: به لطف خداوند و با تلاش و زحمات قابل تقدير نيروهاي نظامي و امنيتي در حالي که کشورهاي منطقه مملو از حوادث و ناامني هستند، کشور از يک سپر امنيتي مستحکمي برخوردار است. ايشان، «روحيه انقلابي و ديني مردم» را يکي از عناصر اصلي سپر امنيتي مستحکم کشور دانستند و تأکيد کردند: به هيچ‌وجه نبايد در اين سد دفاعي ملي خللي ايجاد شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه تشکيلات نظامي و امنيتي کشور يکي ديگر از عناصر سپر امنيتي مستحکم کشور است، خاطرنشان کردند: بايد همواره به اين تشکيلات کمک شود و مورد تشويق نيز قرار گيرند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تجهيزات و امکانات دفاعي کشور را سومين عنصر ايجاد سپر امنيتي خواندند و افزودند: دشمن از افزايش توان دفاعي و موشکي کشور نگران است؛ بنابراين بايد به افزايش توان دفاعي کمک و از آن حمايت کرد.
   
آزاد‌ ‌انديشي آري؛ ولنگاري نه
مسئله «فرهنگ» پنجمين سرفصلي بود که رهبر انقلاب اسلامي به عنوان يک اولويت بسيار مهم کشور بر آن تأکيد کردند و افزودند: فرهنگ شامل ادبيات، هنر، سبک زندگي، رفتار و اخلاق اجتماعي است و دستگاه‌هاي فرهنگي در تمام اين بخش‌ها مسئوليت و وظيفه دارند. ايشان افزودند: بنده طرفدار جزم‌انديشي، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نيستم بلکه به آزادانديشي اعتقاد راسخ دارم اما آزادانديشي به معناي ولنگاري و اجازه دادن به دشمن براي لطمه زدن نيست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به انجام اغلب کارهاي خوب و مفيد کشور به‌دست جوانان مؤمن و انقلابي اين سؤال را مطرح کردند که چرا بايد تئاتر يا فيلمي توليد شود که تيشه به ريشه ايمان اين جوان بزند؟ رهبر انقلاب اسلامي، عملکرد دستگاه‌هاي فرهنگي را در هر دو سطح «آفندي» و «پدافندي» ضعيف ارزيابي کردند و با تأکيد بر اهميت پرداختن به عرصه‌هاي متنوع فرهنگي و همچنين در نظر گرفتن انگيزه‌ها و سوابق شخصيت‌هاي فرهنگي، افزودند: آيا نبايد مسئولان فرهنگي، آن کسي را که عمرش را در خدمت به دين و انقلاب اسلامي گذرانده به فردي که در تمام عمر خود قدمي در راه دين و انقلاب برنداشته و حتي گاهي ضربه نيز زده است، ترجيح بدهند؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع‌بندي اين سرفصل تأکيد کردند: در فرهنگ بايد روحيه آزادانديشي همراه با برنامه‌ريزي عادلانه وجود داشته باشد و با هدايت و کمک به رويش‌هاي خوب جلوي ضربات فرهنگي گرفته شود.
   
نگذاريد برنامه ششم توسعه متوقف شود
ششمين سرفصل از اولويت‌هاي کشور و نقشه راه دولت، موضوع اهميت برنامه ششم توسعه و لزوم تسريع در نهايي کردن آن بود. ايشان با اشاره به تأخير در ارائه برنامه ششم توسعه، افزودند: برنامه‌هاي توسعه، هماهنگي و هم‌افزايي ايجاد مي‌کنند و همچون حلقه‌هاي يک زنجير، کشور را به اهداف برنامه چشم‌انداز مي‌رسانند، بنابراين با پيش بردن سريع برنامه ششم، نگذاريد کار بيش از اين متوقف شود.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هفتمين سرفصل از توصيه‌هاي خود به دولت را مسئله فضاي مجازي خواندند و گفتند: فضاي مجازي، دنيايي رو به رشد، بسيار وسيع و غيرقابل توقف است که فرصت‌هاي بزرگ و در عين حال تهديدهايي را هم مي‌تواند به همراه داشته باشد. ايشان با تأکيد بر ضرورت استفاده حداکثري از فرصت‌هاي فضاي مجازي و دفع تهديدهاي آن، هدف از تشکيل شوراي‌عالي فضاي مجازي را همين مسئله بيان و خاطرنشان کردند: بايد در ايجاد شبکه ملي اطلاعات و راه‌اندازي آن تسريع شود.
   
از حقوق‌هاي نجومي نبايد به آساني عبور کرد
رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنان خود به موضوع حقوق‌هاي نجومي اشاره کردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه نبايد از اين قضيه به آساني عبور کرد، خاطرنشان کردند: اعتماد مردم در اين قضيه ضربه فراواني خورده است، زيرا مردم و جوانان تحصيلکرده دريافت‌هاي خود را با اين دريافت‌هاي غيرعادلانه مقايسه مي‌کنند و اين سؤال را مي‌پرسند که بر اساس چه معيار و امتيازي و به دليل انجام کدام کار ويژه اين حقوق‌ها پرداخت شده است؟ ايشان با تأکيد بر لزوم عزم راسخ و برخورد قاطع با مسئله حقوق‌هاي نجومي در تمام قوا و سازمان‌ها افزودند: در موارد بجا و لازم، قوه قضائيه نيز بايد ورود و با متخلفان برخورد کند.
   
گزارش روحاني و جهانگيري از اقدامات دولت
در ابتداي اين ديدار آقاي روحاني در گزارشي از اقدامات دولت، بر اهميت اقتصاد مقاومتي تأکيد کرد و «ايجاد ثبات و آرامش اقتصادي» را بزرگ‌ترين دستاورد دولت در سه سال گذشته دانست. وي با ابراز اميدواري در رسيدن به رشد اقتصادي 5 درصدي در سال جاري، دستاورد ديگر دولت را رشد توليد ملي خواند و افزود: در زمينه نفت و گاز از توليد يک ميليون و ۲۳۰ هزار بشکه نفت و ميعانات گازي، به 2 ميليون و ۵۷۹ هزار بشکه در روز رسيده‌ايم. وي همچنين از افزايش توليد نفت از ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار بشکه به ۳ ميليون و ۸۵۰ هزار بشکه خبر داد. آقاي روحاني با اشاره به رشد 5/15 درصدي در کشاورزي، خاطرنشان کرد: امسال در توليد گندم به خودکفايي رسيديم و ذخاير گندم کشور به ۱۴ ميليون تن افزايش يافت که اين اتفاق، بي‌سابقه است. رئيس‌جمهور گفت: در اين دولت، ۴۵۷ کيلومتر ريل‌گذاري شده و ۷۰۰ کيلومتر ديگر نيز در دست اقدام است. وي با اشاره به فعاليت 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنيان و ارائه تسهيلات به آنها گفت: از طريق شرکت‌هاي دانش‌بنيان، ۴۰ هزار فرصت شغلي ايجاد شده است. آقاي روحاني همچنين با اشاره به مشکلات اقتصادي، مهم‌ترين معضل کنوني را مسئله اشتغال خواند و گفت: براي حل کامل مسئله بيکاري نيازمند ايجاد اشتغال براي يک ميليون نفر در سال هستيم.

«بدهي دولت به بانک‌ها»، «کمبود منابع آبي»، «معضلات جدي در حوزه محيط زيست»، «مشکلات صندوق بازنشستگي»، «بهره وري نامناسب»، «عدم تعادل در منابع و مصارف بودجه» و «کاهش درآمدهاي نفتي و منابع درآمدي»، از ديگر مشکلاتي بود که رئيس‌جمهور به آن اشاره کرد و افزود: بايد همه قوا و ارکان کشور کمک کنند تا بتوانيم با اجماع نظر از اين مشکلات عبور کنيم.
همچنين در اين ديدار آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به ۱۲۰ برنامه و طرح مصوب در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، افزود: سياست‌ها و برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي در سطوح عالي همه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و استانداري‌ها با نظم و جديت در حال پيگيري است و امروز با قاطعيت مي‌توان گفت اقتصاد کشور به حرکت در آمده است. آقايان ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور، زنگنه وزير نفت، ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، آخوندي وزير راه و شهرسازي و نوبخت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه، گزارش‌هايي از مجموعه تلاش‌هاي صورت گرفته در بخش‌هاي مختلف دولت بيان کردند.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
1
1
پاینده باشی روحانی
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
پاینده باشی رهبر که ثانی سلیمانی ومتصل وبینظیری.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
هیچ حرف دیگری بلد نیستی روحانی چه کاری انجام داده اوبا بی کفایتی خود گور خودش راکنده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
روحانی با کلید ساخت آمریکایش هیچ کاری از پیش نبرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
مشخصه كه كليد روحاني خوب هم كار كرده مگر نه تورم كاهش نمي يافت وسود بانكي كاهش نمي يافت مسكن مهر تكميل نمي شد بهداشت ارتقاء نمي يافت وتوليد وصادرات نفت 3 برابر نمي شد و....
پاينده باشي روحاني عزيز
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
+ + * * * * * * * ................. *
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
1
1
آيا نبايد مسئولان فرهنگي، آن کسي را که عمرش را در خدمت به دين و انقلاب اسلامي گذرانده به فردي که در تمام عمر خود قدمي در راه دين و انقلاب برنداشته و حتي گاهي ضربه نيز زده است، ترجيح بدهند؟
این جواب آقا به بی ادبی روحانی به آیت الله علم الهدی است.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
1
2
پیشنهاد مینمایم:نامزدهای اینده ریاست جمهوری ابتدا برنامه پیشنهادی خویش برای اداره مملکت را به مجلس بدهند ومجلس ارایه دهنده بهترین برنامه ها را به شورای نگهبان معرفی نماید.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
1
1
روحاني در گزارشي از اقدامات دولت، بر اهميت اقتصاد مقاومتي تأکيد کرد.جناب اقایان:اقتصاد مقاومتی بر پایه تفکر استراتژیک است،در این استراتژی موارد ابلاغی ده گانه مقام معظم رهبری برای برطرف کردن تهدیدات داحلی میبایست از پائین به بالا عرضه میشد ولی چون از طرف بدنه اجرائی مجری استراتژی چیزی درک وعرضه نشد ،رهبر ابلاغ فرمودنند.مثل اینکه معلم بجای شاگرد مشق بنویسد.در استراتژی رهبر فقط چشم انداز میدهد وراه دسترسی به چشم انداز را باید دولت بدهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
1
کاهش تورم وسود بانکی وافزایش تولید نفت وبهداشت ورشد محصولات کشاورزی و... افتخار روحانی هست با روحانی تا 1400
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
بله سقوط 14پله ای پاسپورت ایرانی ازسا ل 1392(درزمان دکتر احمدی نژاد(ایده الله تعالی) ضمنا تولید نفت هم اگر افزایش هم پیداکرده باشد ولی صادرات آن نسبت به سال 1392کاهش پیدا کرده،چون درزمان احمدی نژاد صادرات نفت خام به کشورهای خارجی علیرغم تهدیدات خارجی روزی 3میلیون الی 4میلیون بشکه نفت بود که الان با توافق برجام شده است روزی یک میلیون یعنی ناشناس محترم که سنگ روحانی را به سینه می زنی سه میلیون بشکه نفت درروزنسبت به زمان احمدی نژاد کاهش پیدا کرده است.یعنی برجام هیچ تاثیری درزندگی مردم نداشته است .درعوض دیپلماسی سعید جلیلی واستکبارستیزی دکتر محمود احمد ی نژاد(ایده الله تعالی )به نفع ملت وسرسفره های ملت آمده است /پس ما هم شعارمی دهیم که سرور هرچه مرده ،احمدی بر می گرده آری برمی گرددتا به اوهمگی رای دهیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
بله ،سقو ط 14پله ای پاسپورت ایرانی نسبت به زمان دکتر احمدی نژاد، ارائه نتایج هیچ برجام ،رشد فزاینده آمار بیکاری نسبت به زمان آقای احمدی نژاد(ایده الله تعالی)،کاهش صادرات نفتی نسبت به زمان دکتراحمدی نژاد(درزمان دکتر احمدی نژاد،علیرغم استکبارستیزی ایشان روزانه 4میلیون بشکه نفت به دنیا صادرمی شد ولی جالا چی؟علیرغم حرکات دیپلماسی خنده آقای ظریف وزیر آقای روحانی روزانه یک میلیون آنهم به زوراز ایران می خرند،)ورشد فزاینده بیکاری،وافزایش آمار قاچاق کالا نسبت به زمان دکتر احمدی نژاد،افزایش فساد اقتصادی نسبت به زمان دکتر احمدی نژاد،با اینهمه نقاط منفی آیا انتظارداریدما چشم امیدمان به آقای روحانی باشد؟هرگزوهیهات که چنین باشد بلکه آزادانه شعارسرمی دهیم
"سرور هرچی مرده احمدی برمی گرده
وما با احمدی نژاد تازمان ظهوردولت یار(عج)خواهیم ماند چون غیرازایشان درسال 96کسی پیروزانتخابات نخواهدشد انشاءالله.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
ايول
يك كشاورز
|
United States
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
0
آفرين بر دولت روحاني .اگر ايشان كار انتخاباتي مي خواست بكند پول گندم كشاورزان را فورا مي داد اين وصله ها به دولت نا پاك سود سهام ده مي چسبد نه دولت صادق وراستگو
جناب روحاني عزيز پول گندم ها را زودتر بده ممنون
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
اگر اين دولت هم مانند دولت گذشته بود وقصد عوام فريبي داشت پول گندم را زودتر مي داد آن دولت عوام فريب رفتتتتتتتتتتتتتتتتت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
1
0
طرفدار احمدی نژاد دروغ هم حدی دارد اعتراف اصولگرایان تایید کننده نظر روحانی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
چه عوام فریبی خوبی است اگر پول گندمها را زودتر به کشاورزان بدهند.بنده از این عوام فریبیها حمایت می کنم وخواستار عوام فریبی های بیشتر اینگونه ام . آخر برادر ارجمند کار خوب خوب است و بد هم بد از کی تا به حال تاخیر در پرداخت طلب کشاورزان خوب بوده است که این بار دوم باشد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
1
روحانی برای دور بعد رای نمی آورد اوغلام حلقه بگوش هاشمی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
روحانی چه سرگرم بحث انتخابات بشود یا نشود رای نخواهد آورد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار