کد خبر: 807111
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
مقام معظم رهبري، همواره در عمل ثابت كرده كه قدردان زحمات جامعه ورزش است و كوچك‌ترين موفقيت ورزشكاران از چشم ايشان دور نمي‌ماند.
دنيا حيدري
مقام معظم رهبري، همواره در عمل ثابت كرده كه قدردان زحمات جامعه ورزش است و كوچك‌ترين موفقيت ورزشكاران از چشم ايشان دور نمي‌ماند. اين توجه را بعد از بازگشت ورزشكاران ايران از المپيك لندن بار ديگر شاهد بوديم وقتي كه رهبري در پيامي كامل و جامع، ‌از زحمات ورزشكاران، چه موفق و چه ناموفق تقدير و تشكر كردند، اما پيام تبريك رهبر كه هميشه بعد از موفقيت‌هاي ورزشي شاهد آن هستيم، براي برخي مسئولان ايجاد توهم كرده است. به طوري‌كه حالا براي توجيه ضعف مديريتي و ناكارآمدي خود، پيام تبريك رهبري را تفسير به رأي مي‌كنند.  وزير ورزش و جوانان كه طي روزهاي گذشته بارها و بارها با سكوت پس از آن افاضات خود جامعه را متعجب كرده، حالا يك بار ديگر با تفسير به رأي پيام تبريك رهبري و برداشت خاص خود از آن، مايه تعجب و تحير همگان شده است.

با وجود كسب هشت مدال در المپيك ريو و موفقيت برخي ورزشكاران، بر كسي پوشيده نيست كه عملكرد كاروان ايران در برزيل ضعيف بود. حتي اگر نخواهيم نتايج المپيك 2016 را با نتايجي كه چهار سال قبل در لندن رقم خورد مقايسه كنيم، در يك نگاه گذرا، ناكامي كاروان ايران و رقم خوردن شكست‌هاي دور از انتظار كاملاً واضح و شفاف است و نمي‌توان به راحتي از كنار آن گذشت، اما گودرزي كه پيش‌تر عدم موفقيت كاروان ايران در ريو را بضاعت ورزش كشور خوانده بود تا شانه از زير بار مسئوليت خالي كند، حالا پيام رهبري را رضايت ايشان از عملكرد كاروان ايران ترجمه مي‌كرد و منكر ناكامي كاروان ايران در ريو مي‌شود. تفسيري كه از سكوت و توجيهات قبلي او نيز تعجب‌برانگيز‌تر است!
كار سختي نيست و درك ناكامي كاروان ورزشي ايران در المپيك برزيل نياز به نشست‌ها و بحث‌هاي كارشناسي خاصي ندارد. كارواني كه انتظارات را برآورده نكرد و سقوطي چشمگير در اين رقابت‌ها داشت، اما وزير كه همواره به دنبال توجيه كردن و انداختن توپ به زمين ديگران است، اين بار از پيام تبريك رهبري براي فرار از مسئوليت استفاده مي‌كند. حال آنكه پيام تبريك ايشان به ورزشكاران در واقع مسئوليت گودرزي را به عنوان شخص اول ورزش كشور سنگين‌تر مي‌كند. اينكه آنها بايد بدانند كه به دقت زير نظر شخص اول مملكت هستند و چقدر برنامه‌ريزي‌ها و مديريت‌شان مي‌تواند باعث خشنودي يا خداي ناكرده ناراحتي ايشان شود.

قرار نيست شخص اول مملكت در هر زمينه‌اي شخصاً مديران ناكارآمد كشور را مخاطب قرار داده و نكوهش كنند تا آنها دريابند در حوزه مديريتي خود ضعيف و دور از انتظار عمل كرده‌اند. ضعف مديريتي در ورزش كاملاً واضح و مبرهن است و اين را نتايج ريو گويا‌تر از هر توبيخ و تذكري فرياد مي‌زند. البته بدون شك وزير ورزش خود بهتر از هر كس ديگري به اين نتايج ضعيف و مهم‌تر از آن دلايل اين ناكامي واقف است و آنچه اين روزها از زبان او مي‌شنويم، ‌جز دست و پا زدن براي فرار از واقعيت ماجرا نيست، اما نه زير سؤال بردن بضاعت ورزش كشور كه توهين به شعور مردم جامعه است و ناديده گرفتن زحمات ورزشكاراني كه بارها با دست خالي افتخارآفريني كرده‌اند و نه حتي تفسير به رأي تبريك رهبري، ‌هيچ كدام نمي‌تواند ضعف مديريتي وزارت ورزش كه باعث رقم خوردن ناكامي در برزيل شد را توجيه كند. ناكامي كه با وجود تمام اين توجيهات و دست و پا زدن‌ها، گودرزي دير يا زود ناچار به پاسخگويي در قبال آن است. شايد هم علم به همين مسئله است كه باعث شده او اين روزها به هر ريسماني براي توجيه چنگ بزند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار