کد خبر: 807097
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کارگردان فیلم سینمایی «شور شیرین»:
جواد اردکانی آثار سینمایی با موضوعات ارزشی و انقلابی را دارای مخاطب بالقوه فراوانی دانست
جواد اردکانی فیلم‌ساز کشورمان آثار سینمایی با موضوعات ارزشی و انقلابی را دارای مخاطب بالقوه فراوانی دانست و مخاطب‌شناسی را موثرترین راهکار برای گسترش مخاطبان سینما در این حوزه برشمرد.

این کارگردان سینما در گفتگو با روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در خصوص چگونگی جذب مخاطب بیشتر به این نوع آثار و انتقال موثر مفاهیم انقلابی و مقاومت از طریق فیلم‌های ارزش‌مدار بیان کرد: با شناخت مخاطب و طراحی متفکرانه و مدبرانه برای یافتن راهکارهای نتیجه‌بخش در ارائه محصولات فرهنگی می‌توان حوزه مخاطبان آگاه علاقه‌مند به مباحث انقلابی را گسترش داد.

اردکانی با ابراز تاسف از عدم بررسی کارشناسانه در حوزه اکران، دسته‌بندی موضوعی فیلم‌ها و مخاطبان افزود: بر خلاف برخی ادعاها شاید بتوان گفت هنوز به تعریف روشن و دقیقی از دسته‌بندی مخاطبان سینمای ایران نرسیده و تنها به برخی تجربیات سنتی اکتفا می‌کنیم.

این فیلم‌ساز با تاکید بر اینکه شناسایی مخاطب در گونه‌های مختلف سینمایی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است عنوان کرد: موضوعات ارزشی و انقلابی در تولیدات سینمایی کشور مخاطب بالقوه فراوانی دارد؛ هم در داخل کشور و هم در منطقه و جهان، ولی تاکنون به صورت هدفمند مطالعه جامع و دقیقی در خصوص سلایق، نظرات و خواسته‌های این مخاطبان صورت نگرفته است.

کارگردان فیلم «به کبودی یاس» در خصوص گرایش سینماگران نسبت به سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس ابراز کرد: طیف گسترده و مختلفی از سینماگران نسبت به پرداختن به این موضوعات مهم و تاریخ‌ساز کشور علاقه‌مند هستند، اما در 15 سال اخیر به دلیل کاهش حمایت‌های همه جانبه از سوی برخی مدیران فرهنگی، متاسفانه بعضا شاهد هستیم که به دلیل مشکلات فراوان،  فیلم‌ساز ساخت اثر خود را نیمه کاره رها کرده و دیگر امکان مجدد فیلم‌سازی به او داده نشده است.

وی توجه به مقوله مقاومت به خصوص در شرایط حساس امروز را نیازی فوری برای مردم منطقه دانست و افزود: هم اکنون مقاومت و درک این مفهوم تبدیل به یک ضرورت جدی برای مردم درگیر جنگ با نیروهای جعلی و تروریستی مانند داعش است.

اردکانی در همین رابطه جشنواره مقاومت را مکان و فرصتی برای نمایش موضوعات مهم منطقه ای دانست و ادامه داد : نیاز برای به تصویر کشیدن این مباحث بسیار است اما باید دید که این نیاز تا چه حد منجر به تولید اثر می‌شود.

وی گفت: جشنواره مقاومت می‌تواند به بهتر دیده شدن آثاری با مفاهیم استراتژیک و منطقه‌ای کمک شایانی کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار