کد خبر: 807064
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنها می‌خواهند در مسیر انقلاب اصلاح انجام دهند و اعلام کردند که ما باید به مردم خودمان برسیم، این را اصلاح کنیم شعاری عوام فریبانه است.

جوان آنلاين: سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در جمع نخبگان بسیجی استان همدان اظهار داشت: فضای معنوی موجود در استان همدان به دلیل حضور مجاهدان و علمائی است که در گذشته‌های دور و نزدیک مجاهدت کرده و نورانیت و معنویت اسلام را در این دیار منتشر کردند، بنابراین باید قدر علماء دین در این استان و شهر را بدانیم که ایمان و اخلاص را در بین شما منتشر کرده و انقلاب و اسلام از آن بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: شهدای بزرگواری که در انقلاب و دفاع مقدس از این دیار به شهادت رسیدند، گویای عمق ایمان و بصیرتی است که در شما موج می‌زند که باید قدر آن را دانسته و به‌دنبال تقویت آن باشید و آن را با زیبایی دنیا و هیچ چیز دیگر عوض نکنید.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: نمونه‌های زیادی از جمله زندگی فرماندهان استان همدان، از جمله سردار شهید ستار ابراهیمی وجود دارد که امیدواریم خدای متعال ما را قدردان همه شهدا دانسته و توفیق دهد که راه آن‌ها ادامه را دهیم و تلاشی مؤثر برای تحقق اهداف آن‌ها که "اسلام" است، داشته باشیم.

وی خطاب به نخبگان بسیجی تصریح کرد: وجه مشترک شما بسیجیان و پاسداران، انقلاب اسلامی و پاسداری از آن است که مسئولیتی سنگین است. از خدا بخواهیم ما را کمک کند تا هدف شهیدان و راه آن‌ها از بین نرفته و اهداف تنها روی زمین نماند چراکه کار نیمه‌تمام زیاد داریم و بدانید به جزء ما کسی دیگری نیست که این اهداف را محقق کند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شما که مسئولیت در این مسیر دارید باید این بار سنگین را به سر منزل مقصود برسانید، گفت: انقلاب اسلامی با همه سختی و پیچیدگی‎ها و همه موانع داخلی و خارجی، تا به امروز به این جا رسیده است.

وی افزود: اگر به گذشته‌های دورتر نگاه کنیم اتفاقی که در اسلام افتاد تشکیل حکومت اسلامی بعد از صدر اسلام بود به طوری که شاهد تشکیل حکومت اسلامی در مدینه و دوره 5 ساله امام و تغییر مبنای دین و قرآن بودیم و این سومین مقطع تاریخی است که پس از 38 سال زنده، پویا، مقتدر و با عظمت جلو می‌رود و از طرفی آن حکومت توسط دو معصوم تشکیل شد و  امروز رهبری این حکومت به دست فرزند خلفشان رهبر معظم انقلاب است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ما بسیجیان و پاسداران باید بدانیم مسئولیتی خطیری داریم و البته افتخار برزگی است که خدا به‌عنوان پاسدار و بسیجی به ما عنایت کرده به شرط آن‌که حقش را ادا کنیم و بدانیم که انقلاب اسلامی مدیون همین جوشش‌های درونی است و کوشش‌هایی که به واسطه عمل به موازین شرعی و موعظه الهی در افراد، ایجاد می‌شود.

وی افزود: خداوند یک نصیحت برای ما دارد که می‌فرماید «قیام کنید برای خدا» بر این اساس افتخار می‌کنیم که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثریت جامعه این انقلاب را حمایت و پشتیبانی می‌کنند و می‌دانیم که باقی راه احتیاج به حرکت خودجوش درونی تک‌تک ما براساس اخلاق، تلاش، مجاهدت و سخت کوشی دارد که معنایی جزء ‌مجاهدت در راه نمی‌توان آن را نامید.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: انقلاب اسلامی خارج از مرزها با شعار استکبارستیزی و مبارزه با سلطه و زیر بار زور ستمگران نرفتن به خوبی پیش رفته و پرچمش برافراشته شده است.

انقلاب اسلامی از امنیت مقتدرانه مردمی برخوردار است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب در سه مرحله سخت قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز در مرحله سوم انقلاب هستیم، ما تهدیدهای نظامی خارجی و امنیتی را پشت سر گذاشته و از آن عبور کردیم و افتخاری است که انقلاب اسلامی با وجود این همه دشمنی از امنیتی مقتدرانه مردمی و پایدار برخوردار است.

وی افزود:  انقلاب اسلامی با محوریت مقاومت اسلامی و ‌عمل به شعار ظلم‌ستیزی زنده و پویا در منطقه و جهان در حال پیش‌روی است ‌و به دنبال جذب قلب‌های مردم ستم‌دیده است.

سرلشکر جعفری بیان کرد: یاری دین خدا تنها وابسته به ابعاد امنیتی و دفاعی نیست بلکه باید به آن توجه کنیم و به صحبت‌های رهبر انقلاب دقت کنیم و روی این نکته توجه کنیم که آمادگی دفاعی را باید حفظ کنیم اما کارهای زمین مانده زیاد داریم که نباید از آنها غفلت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به وسایل ایجابی توجه کنیم، گفت: ما در بخش سلبی توانمندیم و در سال‌های دفاع مقدس و در اکثر سال‌ها در حالت افندی بودیم و در انقلاب اسلامی حالت افندی ما حالت سلبی است.

رسالت مهم سپاه و حوزه های علمیه الگوسازی انقلاب اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه که امروز در مرحله آخر انقلاب اسلامی قرار داریم و ایجاد تمدن اسلامی با ظهور امام زمان(عج) کامل می‌شود، عنوان کرد: مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی مربوط به اسلامی شدن جامعه و دستگاه‌ها است که با مباحث نظامی محقق نمی‌شود اگر چه جامعه امن با ایمان و عمل صالح  مدنظر ما است که شرط اول هرگونه پیشرفت مادی و معنوی هر جامعه است اما باید از مقدمه عبور کرده و به سمت الگوسازی جامعه اسلامی انقلابی برویم.

وی افزود: سال‌هاست که مقام معظم رهبری این را مطالبه می‌کنند و رسالت سخت سپاه و بسیج و ‌حوزه‌های علمیه تحقق این هدف است و زمانی این کار سخت می‌شود که برخی مسئولان داخلی و سیاسیون این مسیر و تحقق این اهداف را قبول نداشته و سنگ‌اندازی کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: وقتی تفکری که مخالف تفکر انقلاب اسلامی است و اسلامی فریبنده چون اصطلاح اصلاحات یا رفروم را بدهند باور اینکه تفکری که می‌تواند مقابل تفکر رهبری که حرف قرآن و اسلام را در جامعه می‌زند و ‌موضع‌گیری‌هایش، جهت‌گیری و جهت‌دهی‌‌های آن و ترسیم حرکت جامعه را براساس مبانی دینی باشد، سخت است.

وی تصریح کرد: سختی کار ما این است که بدانیم در داخل چه افراد اعم از مسئول و غیرمسئول مخالف این راه هستند و در این میان بصیرت یعنی ایمان به ولایت و التزام به آن و اگر کسی حرف انقلاب را بزند اما به حرف رهبری گوش ندهد یا قهر کند یا عمل نکند، هیچ ارزشی ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با طرح سؤال مبنی بر اینکه راه انقلاب اسلامی و مشکل اساسی و مانع اصلی پیشرفت انقلاب چیست؟ اظهار داشت: انقلاب‌ها همیشه از داخل ضربه خوردند اما وجه تمایز انقلاب اسلامی این است که در برابر تهدید بیرونی متحد شود و تهدید را تبدیل به فرصت ‌کند اما همین انقلاب همیشه در طول تاریخ از داخل ضربه خورده است.

موانع از سر راه انقلاب برداشته شود

وی با بیان اینکه وجه اشتراک ما حفظ انقلاب اسلامی به صورت غیر محافظه‌کارانه است، تأکید کرد: باید از حالت پویایی و حرکت زنده و رو به جلوی انقلاب اسلامی دفاع کنیم و به تعبیر دیگر وظیفه داریم موانع را از سر راه انقلاب برداریم تا رو به جلو ‌حرکت کند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه این مباحث جنبه‌های ایجابی است و امروز انقلاب اسلامی در چنین مقطعی گیر کرده است، افزود: گیر انقلاب اسلامی در تفکر خطرناکی است که مقابل راه انقلاب وجود دارد و طرفداران آگاه و ناآگاه دارد.

وی بیان کرد: این چفیه‌ای که روی دوش رهبری است برای مبارزه با چنین تفکر خطرناکی است که از سال 78 و از زمانی که گفته شد انقلاب اسلامی باید متوقف شود و نظامی اسلامی داریم و باید با الگوی غربی فقط نان و آب مردم را حل کنیم و کاری نداشته باشیم آمریکا و اسرائیل چه ظلمی به مردم منطقه می‌کند، به دوش انداختند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: آنها می‌خواهند در مسیر انقلاب اصلاح انجام دهند و اعلام کردند که ما باید به مردم خودمان برسیم، این را اصلاح کنیم شعاری عوام فریبانه است که جمعی افراد کم بصیرت فریب آن را می‌خورند.

ایجاد عدالت با الگوی غربی محقق نمی‌شود

وی افزود: وظیفه انقلاب اسلامی ایجاد عدالت در جامعه است که البته با الگوی غربی محقق نمی‌شود اما بالاترین هدف انقلاب عدالت است و بعد از آن رشد معنوی جامعه، برقراری امنیت و هدایت مردم به سمت خدا و خواست‌های الهی است.

سرلشکر جعفری بیان کرد: انحرافی که برخی آقایان ‌پس از جنگ ایجاد کردند در جامعه ما براساس الگوی غربی است در حالی که مقام معظم رهبری بارها تذکر داده و‌ می‌دهند که اقدامات ما باید همراه با انسان‌سازی باشد و هدف ما این است بنابراین اگر نتوانیم فقر و بی‌عدالتی را ریشه کن کنیم نباید انتظار رشد معنویت در جامعه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایفی که باید انجام دهیم نقش انقلابی است موضوعی که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند، تصریح کرد: برخی اصلا نمی‌دانند انقلابی یعنی چه؟ هر کسی ایمانش درست بود و تقوا داشت و اهل عمل بود و مانند باقی عادی نبود باید کوشش انقلابی از درون داشته و متناسب با ظرفیت‌ها وظیفه انقلابی را انجام دهد.

فرمانده کل سپاه افزود: این علاوه بر مسئولیت نظامی ما است که همراه با بسیج روحیه انقلابی یافته و در عرصه‌های سیاسی، فرنگی، اقتصادی و اجتماعی که دشمن توان خود را بر این عرصه گذاشته و با همه امکاناتش وارد شده با روحیه جهادی این همه توطئه دشمن را جبران کنیم.

وی گفت: دشمن فهیمد که جنگ علیه انقلاب اسلامی، علیه آنها است بر این اساس بعد از جنگ با تهدید فرهنگی وارد عرصه شد شبهه‌های سیاسی و فرهنگی را با عناصر مردانه داخلی دنیاطلب‌‌های غیر انقلابی‌ و افرادی که فکر می‌کنند انقلابی‌اند اما مخالف مسیر تعیین شده توسط رهبری هستند، دنبال کرد افرادی که با اتخاذ اعلام می‌کنند ما نظر دیگری داریم و با رهبری در این حوزه بحث می‌کنیم.

سرلشکر جعفری بیان کرد: یک فرد ولایی واقعی اگر تحلیل دیگری داشته باشد صاف و زلال نظرش را کنار گذاشته و به نظر رهبری عمل می‌کند نه اینکه بگویند ما نظر داریم و غیره.

وی عنوان کرد: برای رفع این مشکل ما وظایف و نقش‌هایی داریم و برای محقق شدن آن باید نهضت ایجاد شود و آحاد شما در جامعه باید این کار را بکنند و در عرصه سیاسی باید دید چه کار انقلابی و مردمی می‌توان انجام داد یعنی کار عمومی و از پایین به بالا، چه کنیم که افراد متعهد در پست‌های حساس قرار گیرند و این تکلیف سیاسی ما است و با جناحی حرکت کردن، فرق دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه الان می‌گویند دو جناح موافق و مخالف انقلاب داریم در حالی‌که این غلط است، گفت: در آمریکا این دو حزب بازی است چه کاملاً حساب شده بلا می‌آوردند تا مردم را پای صندوق رأی بیاورند تا بگویند ما آزادی و دموکراسی داریم.

وی با بیان اینکه ما در رقابت سیاسی به دنبال مردم سالاری دینی واقعی هستیم نه اینکه جریانات سیاسی اصالت پیدا کنند، افزود: رسالت ما این است و این راه سخت و طولانی با عادی زندگی کردن محقق نمی‌شود ما فکر می‌کنیم جهاد فقط با دشمنان فیزیکی و متجاوزان بیرونی یا داخلی است این جهاد اصغر است و جهاد کبیر که مقام معظم رهبری فرمودند، اطاعت نکردن از مخالفان و کافران انقلاب اسلامی است، اطاعت نکردن و همراه نشدن به آنها، نیم نگاهی به بیرون و غرب‌ نداشتن است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: زمانی این مهم محقق می‌شود که آحاد بسیجیان حرکت خودجوش عمومی در این مسیر داشته و دائم دغدغه داشته باشیم که چه کنیم این مشکل حل شده و انقلاب از مرحله سوم عبور کرده و دستگاه‌های نظام اسلامی شود نه ‌وضع امروز که برخی مدافع رشوه‌خواری و غیره هستند.

توانمندی‌های مردم برای حل مشکلات کشور بسیج شود

وی گفت: مقام معظم رهبری در زمان اصلاحات شعار مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را بیان کردند که این نیاز به تلاش و انگیزه دارد تا محقق شود که البته به ذات و مباحث درونی افراد برمی‌گردد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در حوزه فردی نیز که دغدغه اصلی رهبری است، گروه‌های مردمی فعال شدند و باید در حرکت‌های کلی و عمومی، مسئولان سپاه و بسیج وظایف خود را مرور کنیم تا ببینیم در این حوزه چه می‌توانیم بکنیم که البته این کار با بخش‌نامه امکانپذیر نیست و باید افرد متناسب با استعداد، توانمندی و مسئولیتشان به دنبال تحقق این اهداف باشند.

وی تصریح کرد: به یاد داشته باشیم هیچ‌کاری در انقلاب اسلامی بدون حضور مردم محقق می‌شد به طوری که زمان جنگ، فتنه 88 و غیره هم اینگونه شد و حضور مردم مشکلات را حل می‌کند و ما متولیان این امور مردم هستیم باید بتوانیم توانمندی‌های مردم را در مسیر نیازهای انقلاب بسیج کنیم این نوع حرکت های مردمی باید خودجوش و ‌نهضتی و فراگیر در جامعه انجام شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یک نظامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
با عرض سلام عرض بنده خدمت سردار جعفری این است که بنده تمام حرفهای شما را تایید می کنم اما انتقادی که به جناب عالی دارم این است که شما مسئول یک سازمان نظامی مهم در کشور هستید که به دلیل سابقه درخشان آن در گذشته وهم به دلیل شعار هایی که اکنون مطرح می شود انتظارات بالایی از آن وجود دارد که البته بخش زیادی از این انتظارات از سوی نیروهای عضو این مجموعه از مسئولین آن است در جهت همین صحبتهای شما که می فرمائید ایجاد عدالت هدف انقلاب است می فرمائید رفتار غیر محافظه کارانه با عث حفظ انقلاب می شود اما متاسفانه امروزه در همین مجموعه مسئولین طوری رفتار وعمل می کنند که هم به شدت ناعادلانه است وباعث بروز رفتارهای محافظه کارانه می شود شما لطفا مقداری به درون سازمان برسید تا این سازمان بتوالند در بیرون تاثیر گذار باشد چرا چیزی را می گویید که خود به آن عمل نمی کنید آیا این مخالف نص صریح قرآن نیست؟
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
مردم در خصوص حرکات موذیانه دشمن دقت کنند ، بصیرت افزایی کنند ، بصیرت بخرج بدهند ، حرکات و سکنات عوامل دشمن در داخل را زیر ذره بین قرار دهند .
از مسئولین و دست اندرکاران نظام اسلامی ، حرکت درست و در مسیر انقلاب اسلامی را خواستار باشند و هر کجای کار آنها(مسئولان) عیب و ایرادی داشت ، به آنها تذکر دهند تا اصلاح نمایند و در صورتیکه اصرار بر پیمودن راه نادرست دارند ، با آنها مقابله کنند ، در مقابل آنها بایستند ، نگذارند عوامل داخلی ، مقاصد شوم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را اجرائی کنند .
این انقلاب را مردم بوجود آورده و از آن آنان است ؛ در تمام زمینه ها مردم باید حافظ منافع و دست آوردهای اسلام و نظام اسلامی باشند ؛ در نهایت هم مردم باید از این انقلاب پاسداری کنند .
مردم باید چشم بیدار و بینای اسلام در تمام زمینه ها باشند تا حرکت سوئی از هیچ فردی یا جریانی یا دستگاهی یا نهادی .... سر نزند .
مردم باید آمران به معروف و ناهیان از منکر همه دست اندرکاران نظام باشند تا مسیر بدرستی طی شده و هدایتهای ناخدای کشتی انقلاب و منویات رهبری با نهایت قوت و قدرت اجرائی گردد .
انشاءالله .
"یا امیرالمومنین حیدر"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
از سر دار مي خواهيم كه تبعيضات و بي عدالتي را بين نيروهاي مسلح از بين ببريد چه ارتش و چه سپاه مگر ما همه يك لشگر الهي نيستيم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار