کد خبر: 806785
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
عصر دیروز تیم ملی فوتسال ایران سومین (و آخرین) دیدارش را هم در چارچوب تورنمنت چهارجانبه تایلند برابر ژاپن انجام داد
روزنامه ایران: عصر دیروز تیم ملی فوتسال ایران سومین (و آخرین) دیدارش را هم در چارچوب تورنمنت چهارجانبه تایلند برابر ژاپن انجام داد و آن هم در حالی که در دیدارهای قبلی‌اش با قزاقستان 3-3 مساوی کرده و 5-7 به تایلند باخته بود. این رویدادها و فراز و فرودهای اداری و تشکیلاتی فوتسال به این سبب که فقط 19 روز تا شروع جام جهانی 2016 در خاک کلمبیا مانده است، از اهمیتی ویژه برخوردار است و معلوم نیست تغییر ریاست فوتسال و گرفته شدن آن از سیدرضا افتخاری و سپرده شدن آن به علی کفاشیان را باید نشانه سیاستگذاری‌های صحیح دانست یا استمرار اشتباهات گذشته تلقی کرد.
 
زیرا به رغم موفقیت‌های اندک افتخاری در دوره سه ساله زمامداری‌اش در فوتسال و ایرادات فراوان وارده به وی، شاید بهتر بود که وی تا پایان جام جهانی ابقا می‌شد و انتقال او به پست سرپرستی استقلال بعد از آن انجام می‌پذیرفت. از طرف دیگر سوابق نه چندان موفق کفاشیان در پس ریاست فدراسیون فوتبال طی زمامداری 8 ساله و 3 ماهه وی طبعاً این سؤال را پیش می‌آورد که آیا او می‌تواند در مدتی کوتاه شق‌القمر کند.
 
از 5 به 6
 
برای این که خاطرها تیره‌تر شود، دیروز اعلام شد در مدیریت جدول جهانی فوتسال که هر ماهه منتشر می‌شود، ایران از رده پنجم که یک ماه پیش به آن ارتقا یافته بود یک پله سقوط کرده و دوباره به رده ششم فرو افتاده است. در این جدول تایلند که ایران را روز یکشنبه در خاک کشورش 5-7 شکست داد با دو پله صعود به پله دوازدهم رسید و ایران هر چند در بین آسیایی‌ها هنوز اول است، اما ارج و قربش در جهان مثل پاییز و زمستان سال پیش نیست.
 
اندک و پراکنده
 
اما همان مقام ایران را به عنوان نماینده اول آسیا برای جام جهانی کلمبیا هم معرفی کرد و از آن جا که تدارکات تیم ملی در سال جاری برای این مسابقات اندک و پراکنده و فاقد پیوستگی بوده و اردوهای متعدد موردنظر ناظم الشریعه منتفی و لغو شده است این بیم وجود دارد که تیم در کلمبیا نتیجه نگیرد و نتایج نه چندان امیدوار کننده در تورنمنت تایلند بر بیم‌های موجود افزوده است. ناظم‌الشریعه معتقد است برخی مصدومیت‌ها و غیبت‌ها در تضعیف شاگردان او در تورنمنت تایلند سهیم بوده است و به اعتقاد علی صانعی مدیرفنی و سرپرست تیم ملی فوتسال نیز داوران بیشتر هوای تیم تایلند را داشته‌اند.
 
خوراکچی: می‌توانیم به فینال برسیم
 
با این همه محمود خوراکچی مربی پرسابقه فوتسال کشورمان دیروز گفت: توان ذاتی فوتسال ایران به حدی است که اگر در همین فرصت اندک به ناظم‌الشریعه و شاگردانش کمک‌های فکری لازم ارائه شود آنها در کلمبیا آبروداری خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار