کد خبر: 806735
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
رئيس کل سازمان نظام پزشکي کشور با اشاره به عضويت بيش از 115 هزار پزشک در اين سازمان از جريمه پزشکاني که زيرميزي دريافت مي‌کنند به ميزان 10 برابر مبلغ دريافت شده، خبر داد.
دکتر عليرضا زالي در مراسم تجليل از پزشکان نمونه شهرستان تاکستان افزود: از اين تعداد 68 هزار نفر پزشک عمومي بوده و بقيه پزشکان متخصص و فوق تخصص هستند. 

وي با بيان اينکه سالانه 2 هزار و 500 تا 300 پزشک متخصص و فوق‌تخصص براي گذراندن طرح در اوايل مهرماه آماده مي‌شوند، افزود: با اعلام نياز مناطق محروم، عمده اين پزشکان به اين مناطق اعزام مي‌شوند. با توجه به اين شرايط امروزه مي‌توانيم ادعا کنيم که منطقه‌اي در کشور نيست که پزشک مستقر نداشته باشد، اما قبول داريم که هنوز هم با نقطه مطلوب فاصله داريم.

رئيس کل سازمان نظام پزشکي کشور به معضل زيرميزي و دريافت وجه اضافي پزشکان اشاره کرد و افزود: جريمه نقدي به ميزان دو برابر اضافه دريافتي از بيماران و توبيخ کتبي و درج در پرونده براي نخستين باردر پرونده پزشکي ثبت مي‌شود.

زالي، جريمه نقدي به ميزان پنج برابر مبلغ دريافتي و لغو پروانه و توبيخ کتبي و درج در پرونده پزشکي براي تخلف بار دوم و جريمه نقدي به ميزان 10 برابر اضافي دريافت و لغو پروانه مسئول فني و لغو پروانه تأسيس بيمارستان در بار سوم تخلف را از جمله جريمه‌هاي مقابله با پديده زيرميزي دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار