کد خبر: 806455
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو بر ضرورت تکميل طرح انتقال اب زاينده رود به کاشان تا پايان سال جاري تاکيد کرد.
تکميل طرح انتقال آب به کاشان تا پایان سال

سید جواد ساداتی نژاد گفت: 65 میلیمتر بارندگی در سال آبی کنونی در منطقه کاشان و آران و بیدگل بیانگر وضعیت بحران آب در این منطقه است به نحوی که روستاهای بخش نیاسر و منطقه اردهال از سه ماه پیش با تانکر آبرسانی می‌شود از اين رو ایجاد مجتمع آبرسانی در منطقه و تکمیل طرح انتقال آب از زاینده رود در سال کنونی ضروری است.

وی خطاب به مسئولان وزارت نیرو گفت: احداث و نصب سامانه های آب شیرین کن در شهرهای نوش آباد، سفیدشهر، ابوزیدآباد و مشکات و تکمیل و اجرای شبکه فاضلاب آران بیدگل و نوش آباد ضرورت دارد.

ساداتی نژاد افزود: احداث سد خاکی در روستاهای خنچه، مرق و شهر برزک بسیار حائز اهمیت است و نگاه ویژه به توسعه طرح های آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی آب در این منطقه امری ضروری است.

وی با اشاره به هدر رفت بسیار زیاد آب از طریق وسایل خنک کننده در تابستان گفت: در منطقه گرم و خشک کاشان و آران بیدگل در فاصله زمانی چهار ماه خرداد تا شهریور در حدود 6 میلیون متر مکعب آب از طریق کولرهای آبی هدر می‌رود که برابر 580 لیتر در ثانیه است یعنی 40 درصد آب سالم و آشامیدنی با کولرهای آبی هدر می‌رود که لازم است با تغییر تعرفه برق و استفاده از کولر برقی، این آب برای منطقه ذخیره شود.

ساداتی نژاد افزود: بحث آب مجازی در آبیاری محصولات کشاورزی باید جدی گرفته شود و کشت‌های مقاوم در برابر کم آبی و خشکسالی، باید جایگزین محصولات پرمصرف در آب شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار