کد خبر: 806453
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
میزان خسارت سیل‌زدگان در استان سال گذشته 517 میلیارد تومان بود و این در حالی است که در سیل فروردین ماه سال جاری در خوزستان، یک هزار و 50 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اعلام اين مطلب و تاکيد بر لزوم پرداخت خسارت سیل‌زدگان گفت: ما شرمنده مردم سیل‌زده در روستاهای اندیمشک، اهواز و رامهرمز و به ویژه بخش شعیبیه شوشتر هستیم. احمد سیاحی افزود: مسئولان بسیاری به این مناطق سفر کردند اما در خصوص پرداخت خسارت سیل‌زدگان اقدامی نشد. البته استاندار خوزستان خبر دادند که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار پرداخت خسارت سیل‌زدگان، جهت تصویب به هیات دولت ارسال خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به حاشیه‌نشینی در شهرهای خوزستان گفت: 400 هزار نفر در حاشیه شهر اهواز زندگی می‌کنند؛ این افراد کسانی هستند که ظرفیت اقتصادی روستاها را از بین رفته دیده‌اند و به شهر آمده‌اند.

سیاحی با بیان این‌که کمبود آب یکی از مشکلات اصلی روستاییان خوزستان است، افزود: خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است اما شاهد کمبود آب در روستاهای خوزستان هستیم که یکی از مشکلات اساسی است.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات، تامین حق‌آبه‌های تالاب‌ها و جلوگیری از خشک شدن آب‌ها است. لزوم رسیدی به این موضوع تنها به دلیل جلوگیری از پدیده ریزگردها نیست بلکه در تالاب‌ها ظرفیت‌های اقتصادی بالایی وجود دارد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان به شرایط اجرای طرح هادی در استان اشاره کرد و گفت: طرح هادی در روستاهای خوزستان، نیمه‌تمام رها شده است. 69 میلیارد تومان به اجرای این طرح در استان اختصاص داده شده اما تنها 21 میلیارد تومان تامین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار