کد خبر: 806043
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر گریبان کشور را گرفته است و باعث رکود و ازدیاد بیکاری در ایران شده و اشتغال ما را زیر سؤال برده است بحث قاچاق زیاد کالای خارجی است.

اگر ورود کالای قاچاق از مبادی غیر قانونی جزئی بود شاید می‌شد نسبت به این امر چشم‌پوشی کرد و یا نسبت به آن زیاد حساس نبود، ولی ورود حجم خیلی زیاد کالای قاچاق در حدود ۲۵ هزار میلیارد دلار به کشور نشان از ورود این حجم عظیم کالای قاچاق از مبادی رسمی است روزنه ورود حجم عظیم کالای قاچاق، مبادی رسمی کشور است و این تأسف و نگرانی را دوچندان می‌کند، و تأکید چندین‌باره رهبری بر معدوم‌سازی کالای قاچاق به‌صورت فوری و در ملأ عام حاوی این نکته است که مؤثرترین راه ناامید ساختن قاچاقچی معدوم سازی کالای قاچاق است.

ملت ایران باید بدانند که استفاده از کالای ایرانی و داخلی تنها راه از بین بردن رکود جامعه و رفع مشکل بیکاری فرزندانشان است، لذا ما جامعه اصناف و بازاریان و بسیجیان استان اصفهان ضمن اعلام حمایت قاطع و یادآوری بیانات معظم له در حمایت از تولید ملی و خودداری از خرید هرگونه کالای قاچاق از روسای محترم سه قوه و سایر مسئولین می خواهیم نسبت به بندهای ذیل توجه ویژه نمایند و اقدامات عملی و فوری را در دستور کار قرار دهند و گزارش مربوطه را به اطلاع مردم برسانند.

1- بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در هر سه قوه موضوع مبارزه تبدیل به عزمی ملی شود.

2- کالاهای قاچاق کشف شده به هیچ عنوان به شبکه توزیع و عرضه بازنگردد.

3- کالاهای قاچاق کشف شده در مقابل چشم مردم به آتش کشیده شود تا درس عبرتی برای واردکنندگان قاچاق باشد.

4- مجازات قاچاق‌چیان به خصوص دانه درشتها بصورت سخت گیرانه تر اعمال گردد.

5- راه اندازی گمرک یکپارچه الکترونیک در دستور کار دولت قرار گیرد.

6- قرارگاه ویژۀ مبارزه با قاچاق کالا تأسیس شده و از تمام توان دستگاه‌های نظامی و انتظامی در رابطه با مهار و کنترل قاچاق کالا بهره‌گیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار