کد خبر: 805930
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
عناصر جريان اصلاحات با حضور در منزل روحاني او را تهديد به قطع حمايت كردند
در اتفاقي تأمل‌برانگيز اما قابل پيش‌بيني عناصري از جريان اصلاحات با عباراتي توهين‌آميز و همراه با تحقير از «تهديد و هشدار به روحاني در منزل شخصي‌اش» خبر دادند...
 در اتفاقي تأمل‌برانگيز اما قابل پيش‌بيني عناصري از جريان اصلاحات با عباراتي توهين‌آميز و همراه با تحقير از «تهديد و هشدار به روحاني در منزل شخصي‌اش» خبر دادند و رئيس‌جمهور قانوني، مستقر و منتخب مردم را به توهم درباره پايگاه رأي خود متهم كردند. اين عناصر مدعي‌اند كه اين توهمات  از سوي نزديكان رئيس‌جمهور به وي القا مي‌شود و رسماً اعلام كردند كه اين موضوع را يكي از سران اصلاحات نيز در منزل شخصي رئيس‌جمهور به او تذكر داده كه روحاني نمي‌تواند بدون حمايت اصلاح‌طلبان دوباره رئيس‌جمهور شود.  اين تحقير و هشدار به رئيس‌جمهور در شماره ديروز روزنامه خانوادگي آيت‌الله هاشمي منعكس شد تا شائبه امتيازخواهي از روحاني و چرخش برخي شخصيت‌ها نسبت به وي پر‌رنگ‌تر شود. اين در حالي است كه رئيس‌جمهور معمولاً به نقدهاي منصفانه نيروهاي انقلاب واكنش سخت نشان مي‌دهد و حالا بايد ديد آيا رئيس‌جمهور نسبت به اين تهديد رسمي و توهين بي‌سابقه در منزل شخصي‌اش كه از سوي اصلاح‌طلبان رسانه‌اي شده است، آن هم از سوي نيروهاي بريده از انقلاب، واكنش سخت خواهد داشت يا خير.

روزنامه آرمان در گفت‌و‌گويي با عبدالله ناصري، عضو شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان از قول وي كه چندين بار روحاني را تهديد به قطع حمايت اصلاح‌طلبان از وي در انتخابات آينده كرد، نوشت: «برخي از حاميان آقاي روحاني تلاش مي‌كنند به ايشان القا كنند كه داراي سازمان رأي مستقلي جدا از اصلاح‌طلبان است. اين مسئله نيز در جلسه آقاي روحاني با يكي از بزرگان جريان اصلاحات مطرح شده است. در اين جلسه كه در منزل آقاي روحاني برگزار شده به آقاي روحاني در اين زمينه هشدار‌هاي لازم داده شده كه ايشان داراي سازمان رأي مستقل نيست و نبايد با طناب پوسيده برخي افراد به چاه برود. بدون شك سازمان رأي آقاي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري آينده جريان اصلاحات خواهد بود و كسي نمي‌تواند اين مسئله را كتمان كند. اگر كسي دچار توهم شده و احساس مي‌كند آقاي روحاني جدا از آراي اصلاح‌طلبان مي‌تواند رئيس‌جمهور شود سخت در اشتباه است و اين اشتباه ممكن است به قيمت بسيار گزافي تمام شود.»

ناصري در بخش ديگري از اين گفت و گو كه با عنوان «ديدار محرمانه در منزل روحاني» به عنوان تيتر اول روزنامه آرمان منتشر شده به نارضايتي اصلاح‌طلبان از روحاني اشاره و پي در پي وي را تهديد و متهم به انفعال مي‌كند: «اگر به فرض آقاي روحاني نسبت به جريان اصولگرا تمايل نشان داد شوراي عالي سياست‌گذاري جريان اصلاحات درباره آينده رابطه اصلاح‌طلبان و آقاي روحاني تصميم لازم را اتخاذ خواهد كرد. در شرايط كنوني آقاي روحاني در شرايط بسيار سختي قرار گرفته و به همين دليل نيز تا حدودي دچار انفعال شده‌اند. آقاي روحاني علاقه زيادي دارد در انتخابات رياست‌جمهوري آينده كانديداي مورد وفاق هر دو جريان اصلاح‌طلب و اصولگرا قرار بگيرد و رأي بيشتري نسبت به سال۹۲ به دست بياورد. نكته مهم در اين زمينه اينكه جريان اصلاحات به جز آقاي روحاني گزينه ديگري را نيز براي انتخابات رياست‌جمهوري سال۹۶ درنظر گرفته و به تمامي جوانب قضيه فكر كرده است. اصلاح‌طلبان با رصد شرايط كشور در آستانه انتخابات براي هر اتفاق احتمالي برنامه خواهند داشت و با دست پر در انتخابات حاضر خواهند شد. نكته ديگر اينكه اصولگرايان نيز علاقه ندارند از آقاي روحاني به عنوان عضو باسابقه جريان اصولگرايي عبور كنند. آقاي روحاني بايد اين نكته را در نظر بگيرد كه سازمان رأي يك رئيس‌جمهور در ايران رنگارنگ و متنوع است. از سوي ديگر انتخاب برخي از مديران استاني در مناطق مختلف كشور سبب گلايه‌ها و دلخوري‌هايي از دست آقاي روحاني شده و نيروهاي بومي اصلاح‌طلب از وضعيت موجود رضايت ندارند. همه اين عوامل باعث شده كه سازمان رأي آقاي روحاني در سال۹۶ به خطر بيفتد. به همين دليل آقاي روحاني بيش از آنكه نگران حمايت اصلاح‌طلبان و اصولگرايان باشد بايد نگران از دست دادن سازمان رأي خود باشد.»

«تحليل شخصيتي روحاني» بخش ديگري از گفت و گوي روزنامه آرمان با عضو شوراي مشورتي اصلاح طلبان است كه با توجه به حمايت‌هاي هميشگي آيت‌الله هاشمي از روحاني، انتشار آن در روزنامه خانوادگي آقاي هاشمي تأمل برانگيز است و به نظر مي‌رسد انتشار اين موضع‌گيري در روزنامه آرمان نسبتي با جمله تاريخي هاشمي دارد كه گفت «روحاني فقط 3 درصد رأي داشت و چون من از او حمايت كردم 50 درصد شد.»

ناصري با پرداختن به خصوصيات شخصيتي روحاني در پاسخ به اين پرسش كه «چرا آقاي روحاني در سه سال گذشته از بيان صريح رابطه با اصلاح‌طلبان به عنوان مهم‌ترين جريان حامي خود پرهيز كرده است»، در جملاتي خارج از شأن رئيس‌جمهور مي‌گويد: «مختصات فكري و سياسي آقاي روحاني همين است. ايشان همواره قصد دارد خود را به صورت مستقل از جريان‌هاي سياسي نشان دهد. با وجود اين همه مردم به اين نكته آگاهي دارند كه پايگاه رأي آقاي روحاني از اصلاح‌طلبان تشكيل شده و قاطبه اصلي اين جريان در سال۹۶ حامي آقاي روحاني در انتخابات خواهد بود. از سوي ديگر آقاي روحاني از نظر هويت تاريخي به جريان اصلاحات تعلق ندارد. همچنان كه از نظر ديدگاه، مشي و تفكر به جريان اصولگرا تعلق ندارد. در نتيجه ايشان حالتي شبيه به آيت‌الله هاشمي دارند كه به صورت فراجناحي و فراحزبي در فضاي سياسي ايران زيست مي‌كنند. پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ چهار نفر از بزرگان كشور، يعني آيت‌لله هاشمي، رئيس دولت اصلاحات، آقاي ناطق نوري و سيد‌حسن‌خميني درباره انتخاب برخي وزرا در جهت توسعه سياسي جلسه برگزار مي‌كنند و قرار مي‌شود گزينه‌اي كه اين جمع معرفي مي‌كند به عنوان وزير انتخاب شود. با وجود اين آقاي روحاني به دليل روحيه مستقلي كه دارد در روز تحليف شخص ديگري را به جاي ايشان معرفي مي‌كند. ممكن است حضور مستقل آقاي روحاني در فضاي سياسي كشور به ويژه پس از اينكه با حمايت اصلاح‌طلبان به رياست‌جمهوري رسيده به مذاق برخي از اصلاح‌طلبان خوش نيايد. با وجود اين قاطبه اصلي جريان اصلاحات شرايط حساس كشور را در نظر مي‌گيرند و براساس آن تصميم‌گيري مي‌كنند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
4
با رای ما اصلاح طلبها ایشان رئیس جمهور شد افتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
نمره رای ریاست جمهوری او10 بود واگربی تدبیری اصول گرایان نبود رئیس جمهور نمیشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
3
2
روحانی در 100 روز اول ریاستش ، رسوا شد .عقل سلیم هم حکم می کند اورا به .... تاریخ بسپزند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
احمدی نژاد دوستت داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
3
3
هرجا خبری و مشکلی و یا تخریبی در جریان است ، پای یکی از اعضای فخیمه خانواده هاشمی در وسط است !
چرا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
1
2
چه اصلاح طلبان وچه هواداران تدبیروامیدکارشان امسال انشاءالله تمام است .دعوایشان هم زرگری است ومشکلی ازمردم دوانمی کند بنابراین بهتراست زمام اموررا به افرادی انقلابی وسختکوش،دارای روحیه جهادی،صداقت پیشه بامردم،دارای روحیه استکبارستیزی،طرفدارعدالت ومردمی بدهند وبه عقیده بنده آنها انشاءالله درانتخابات قطعی شاهد شکست سنگینی خواهند بود.چون نه دولت اصلاحات ونه دولت تدبیروامید اصلا برای مردم کارنکردند و یک نمونه اش الان که بنده این مطالب را می نویسم وکارمند دولت هم هستم وباید قسط خودرابدهم(تاریخ 31مردادماه)،اصلا به فکرنیستند ونمی خواهند حقوق ماهانه ما وهمکاران بنده را سرقرار بدهند.درحالیکه دکتر محمود احمدی نژاد (ایده الله تعالی) درزمانی که رئیس جمهوربودند با آنهمه روحیه استکبارستیزی درمقابل آمریکا وتهدیدات خارجی وداخلی ازسوی برخی حسودان سیاسی،حاضر بود خودش درخانه گرسنه باشد ولی
همسایه اش که عموم ملت ایران هستند درآسایش باشند.آخر،به این هم می شود گفت مملکت داری،آنها درانتخابات سال 88شکست سنگین خوردند حاضرشدند که اموال مملکت را غارت کنند ،الان هم که دولت به اصطلاح تدبیروامید را خودشان (هم اصلاح طلبان،وهم هواداران اعتدال ودولت به اصطلاح تدبیروامید ) روی کارآوردند اینهمه چه درزمینه سیاست داخلی وخارجی به مملکت گند زدندبنابراین با چه رویی توقع دارند مردم به آنها رای بدهند؟دریک صورت ممکن است مردم به آنها رای بدهند آنهم که تقلبی یا نیرنگی درانتخابات باشد یا ما درعقل اکثریت این مردمی که به آنها رای میدهند شک کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
درود براحمدی نژاد
ناشناس
| United States
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
7 اسفند با وجود رد صلاحيت گسترده جوابت را داديم
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
1
2
باسلام
باتشکر از گزارش خوبتان,
ید نبود احترام منزل رئیس جمهور را نگه میداشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
احمدی نژاد یاور محرومان وخار چشم لیرالها ومفسدین اقتصادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
1
1
روحانی با حمایت ما پیروز شد. درود بر اصلاحات
پاسخ ها
محمد مهدی
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
احمدی نژادکجایی خداکند بیایی
امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
0
اصلا ریس جمهورها اگر بسیار خوب هم باشند سنت بدی شده است که در دور دوم هم ایشان را مجددا ببینیم . بیایید تابوی این فکر را بشکنیم . چون فکر نو و بکر خارج از استحاله های اطرافیان بادمجان دور قاب چین ریس جمهور در اطراف نامزدهای جدید کم است و فرصت می دهد به ریس جمهور تازه که به مردم و کشور خدمت کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
1
مانند 7 اسفند با رای ملت حالتان خراب خواهد شد با روحانی تا 1400
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
بله عزیزم ،با سقوط 14پله ای پاسپورت ایرانی بازرگانان اززمان بعداز دوره هشت ساله دکتراحمدی نژاد(ایده الله تعالی)ودر زمان ایشان،کاهش میزان صادرات نفت از 4میلیون بشکه نفت درروزدر زمان دکتراحمدی نژاد (علیرغم استکبارستیزی ایشان وتهدیدات خارجی و سنگ اندازی اصلاح طلبان درزمان دولت ایشان)به 1میلیون بشکه نفت دردولت اعتدال،تحقیر ایران درروبه روی چشم ها ی ملت دنیا با نمایش کتک کاری مردم درصف سبد کالابه مردم دنیا،فساد تاریخی صاحبان فیش های نجومی دربدنه دولت یازدهم،رواج بیکاری و افزایش تورم (کاهش نقطه به نقطه تورم آنهم درزمان رکودازدیدگاه کارشناسان اقتصادی هیچ مبنای علمی ندارد)و ...هزار مشکل دیگر ایشان یعنی (دکتر حسن روحانی) باید خواب ببیند که مردم مجددا ایشان را به ریاست جمهوری انتخاب کنند.دریک صورت احتمال وجود رای آوری ایشان هست یا اکثریت مردمی که به ایشان رای میدهند عقلشان را ازدست داده باشند یا تقلب درکارباشد.قبای ریاست جمهوری به تن ایشان یعنی روحانی گشاد است متوجه شدی ناشناس محترم ؟پس بیخودی ایشان وحامیانش را امیدوار نکن.
ناشناس
| United States
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
ايول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
حتما" دکتر احمدی نژادریس جمهور دور بعد خواهد بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار