کد خبر: 805851
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کمبود فضای آموزشي در شهرک های مسکن مهر در استان سمنان به ویژه در شهرستان های سمنان و شاهرود، یکی از چالش های اصلی نظام تعلیم و تربیت در استان است. در شهرستان سمنان سه مدرسه در شهرک های مسکن مهر وجود دارد که این منطقه با کمبود شدید واحد آموزشی مواجه است. در همين راستا تخصیص نیافتن اعتبار تعمیرات و خرید تجهیزات مورد نیاز در مدارس استان سمنان یکی دیگر از چالش های اصلی است بطوريكه در سال 94 برای تعمیرات و خرید تجهیزات 66 درصد از اعتبارات مصوب به آموزش و پرورش استان سمنان تخصیص داده شد.
زين العابدين داوودي
شهرک‌هاي مهر سمنان با کمبود فضای آموزشي مواجهند

سرانه آموزشی به مدارس در 2سال اخیر در استان سمنان به طور کامل تخصیص داده نشده و سال 94 تنها به 25 درصد از مدارس، حداقل سرانه پرداخت شده است.

با وجود تمام مشكلات موجود، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه آموزش و پرورش اين استان تاکنون عملکرد مطلوبی در بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی و تحصیلی داشته است، افزود: کسب رتبه اول کشور در نرخ پوشش پیش دبستانی با 85 درصد، کسب رتبه اول کشور در کمترین بازمانده از تحصیل به نسبت جمعیت دانش آموزی با 0.34 درصد از مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش سمنان بوده است.

محمدرضا جهان ، دیگر فعالیت های آموزش و پرورش استان را، میزبانی مرحله اول کشوری جشنواره هنرهای تجسمی، رشد میانگین نمره امتحانات نهایی با 1.43 درصد نسبت به سال تحصیلی 93-94، رشد 68 درصدی در کسب رتبه های کشوری آموزش متوسطه در مسابقات و جشنواره ها و برگزاری مسابقات ورزشی توانا ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه، برای اولین بار در کشور، اعلام کرد.

تحصیل اتباع خارجی در مدارس سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال تحصیلی 94-95 حدود هفت هزار و 80 دانش آموز اتباع و مهاجرهای کشورهای خارجی در استان سمنان تحصیل می کردند. از این تعداد چهار هزار و 856 نفر در مدارس ابتدایی، یکهزار 394 نفر در پایه متوسطه دور اول و 830 نفر در متوسطه دور دوم، مشغول به تحصیل بودند.

جهان تصریح کرد: تعیین تکلیف مناطق ممنوعه استان برای ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی و توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی در مدارس دارای دانش آموزان اتباع خارجی، از ضرورت های اصلی است. استان سمنان بیش از 112 هزار دانش آموز دارد که در حدود یکهزار واحد آموزشی در تحصیل می کنند.

اموزش سه هزار دانش آموز به صورت خرید خدمت

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش تحصیلی حدود سه هزار دانش آموز استان در سال تحصیلی 94-95 به صورت خرید خدمت معلمان، انجام شد.

جهان افزود: واگذاری آموزش 2 هزار و 939 دانش آموز استان به صورت خرید خدمات آموزشی در 104 کلاس درس در 19 واحد آموزشی در سال تحصیلی 94-95 با اعتباری معادل 24 میلیارد ریال انجام شد.

وی یاد آور شد: واگذاری آموزش هنرجویان شاخه کاردانش به بخش غیردولتی مانند فنی و حرفه ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهادکشاورزی، به تعداد یک هزار و 200 نفر با اعتباری معادل هشت میلیارد ریال در سال تحصیلی 94-95 انجام شد. در بحث هدایت تحصیلی در سال تحصیلی 95-96، دانش آموزان شاخه نظری در استان سمنان از 55 درصد به 70 درصد و آمار دانش آموزان رشته تجربی از 37 درصد در سال تحصیلی گذشته به 57 درصد افزایش می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش تعداد هنرجویان از 45.2 درصد به 30 درصد کاهش خواهد داشت. لازم به ذكر است آموزش و پرورش استان سمنان در سه سال گذشته 700 نیروی بازنشسته داشت، اما نیروی استخدامی جدیدی به نظام آموزشی استان وارد نشد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار