کد خبر: 805427
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
دبير شوراي عالي امنيت ملي لغو کليه تحريم‌ها را در عمل ضرورتي غيرقابل اجتناب براي ادامه مسير اجراي برجام دانست و تأکيد کرد: تهران رفتارهاي مغاير با روح برجام به منظور حفظ تحريم‌ها را از سوي برخي کشورها تحمل نخواهد کرد.
به گزارش روابط عمومي شوراي عالي امنيت ملي، علي شمخاني روز گذشته در ديدار بورگه برنده، وزير خارجه نروژ اين مطلب را بيان کرد و با اشاره به فضاي مناسب پس از برجام در همکاري ميان ايران و اروپا خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي گسترده موجود، همکاري‌هاي اقتصادي، تجاري و مناسبات سياسي ميان ايران و نروژ قابل افزايش است. شمخاني با بيان اينکه تروريسم از شکل سنتي خود خارج و به روش‌هاي فاجعه‌باري چون قتل‌عام مردم با کاميون و سلاح‌هاي سرد تبديل شده است، افزود: حل مسئله تروريسم بدون توجه به ريشه‌هاي اعتقادي و عوامل اصلي پشتيباني‌کننده امکان‌پذير نيست. وي با انتقاد از رفتار نامناسب برخي کشورهاي اروپايي در قبال پناهجويان ادامه داد: در حالي که مسير ارسال سلاح به کشورهاي درگير بحران از اروپا باز است، اما مسير پذيرش قربانيان اين سلاح‌ها مسدود شده و با آنان بدرفتاري مي‌شود که اين مسئله رويکردي ضدحقوق بشري است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي تأکيد بر مسير اشتباه استفاده از تروريسم براي فشار به دولت‌ها را موجب ظهور داعش و گروهک‌هاي تروريستي غيرقابل مهار توصيف و تصريح کرد: قطع پشتيباني‌هاي اطلاعاتي و مالي از گروهک‌هاي تروريستي و انجام اقدامات بنيادين و ريشه‌اي همچون احترام به خواست و رأي مردم و بومي‌سازي امنيت راه حل بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه است. دو طرف در اين ديدار پيرامون تحولات منطقه و همکاري‌هاي اقتصادي في‌مابين نيز گفت‌وگو کردند. بورگه برنده، وزير خارجه نروژ نيز در اين ديدار از جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشوري مهم و تأثيرگذار در منطقه ياد کرد و گفت: ايران نقش سازنده‌اي در شکل‌گيري روند ثبات و آرامش در عراق و سوريه داشته و همکاري‌هاي منطقه‌اي براي ايجاد آرامش پايدار در اين نقطه حساس از جهان امري ضروري است. وزير خارجه نروژ گفت: با رفع شدن تحريم‌ها فرصت‌هاي مناسبي براي همکاري پديد آمده است و نروژ آماده بهره‌مندي از شرايط پسابرجام براي توسعه همکاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
گویا خصلت رئیس شورای عالی امنیت ملی قبلی به رئیس فعلی سرایت کرده! و رئیس فعلی هم مانند رئیس مجلس، نمایندگی دولت را برعهده گرفته! و همان حرفهای دولتیها را تکرار میکند!! «روح برجام»، تحمل نمی‌کنیم!! اخوی مدتهاست که برجام نقض شده و هم روحش و هم جسمش مضمحل و نابود شده! و شما نه تنها تحمل کردی بلکه سکوت کردی! حالا که مدشده همه برای برجام مرثیه بخوانند، شما هم مد را رعایت میکنید!! تا شاید بعدها مورد مؤاخذه (لاقال دنیوی) قرار نگیری!!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
مثلا چه ... میخواید بکنید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار