کد خبر: 805394
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
در نشست خبري «دومين مهرواره تئاتر ماه» مطرح شد
اگر بخواهيم تئاتر كشور به عرصه‌هاي بالاتر و درخشان‌تري برسد بايد حمايت از تئاتر استان‌ها را در اولويت قرار دهيم و از آنها حمايت كنيم.
نشست رسانه‌اي «دومين مهرواره تئاتر ماه»، با حضور كوروش زارعي «مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري»، توحيد معصومي «دبير دومين مهرواره تئاتر ماه» و اصحاب رسانه در حوزه هنري برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم كوروش زارعي با اشاره به اينكه نبايدهاي مثبت مديران قبلي را در هر عرصه‌اي فراموش كرد يا به كناري راند، گفت: در مديريت گذشته توسط رحمت اميني«دومين مهرواره تئاتر ماه» با محوريت اهميت و گروه‌هاي نمايشي شهرستاني برگزار شد كه به نظرم بايد آن را تقويت كرد تا به حياتش ادامه دهد. پيش از اين عنوان كرده بوديم كه در سياست‌هاي كلي حوزه هنري بنا داريم به تئاتر شهرستان‌ها بهاي بيشتري دهيم، البته به اين معني نيست كه در دوره‌هاي گذشته اينطور نبوده است. بايد دقت داشته باشيم كه به واقع استعدادهاي خوبي در زمينه تئاتر وجود دارد كه درصد قابل توجهي از آنها در شهرستان‌ها فعال هستند. اما به دليل اينكه پايتخت‌نشين نيستند، استعدادشان از بين مي‌رود.

وي در ادامه افزود: به منظور شناسايي استعدادهاي تئاتري در شهرستان‌ها برنامه‌ريزي‌هايي نيز انجام داده‌ايم كه اين مهرواره نيز مي‌تواند به ديده شدن استعدادها كمك كند. بازه زماني كه اين گروه‌ها در تهران به اجراهاي خود ادامه دهند، 46 روز است و از يك‌شنبه 31 مردادماه اين اجراها در تهران آغاز مي‌شود.

بنابر اين گزارش در ادامه مراسم، توحيد معصومي طي سخناني با اشاره به اين نكته كه پايه و اساس تئاتر كشور حمايت از تئاتر شهرستان‌ها نيز است، اظهار كرد: اگر بخواهيم تئاتر كشور به عرصه‌هاي بالاتر و درخشان‌تري برسد بايد حمايت از تئاتر استان‌ها را در اولويت بدانيم و از آنها حمايت كنيم و خوشحالم كه مدير مركز هنرهاي نمايش حوزه هنري در اين دوره نيز به من مأموريت دادند كه مهرواره را با جديت دنبال كنم.

در ادامه نشست كوروش زارعي گفت: جلسات نقد و بررسي خواهيم داشت، اما نمي‌خواهيم در اين جلسات منتقد روبه‌روي هنرمند قرار بگيرد. علاوه بر اينكه اين جلسات حتماً بار آموزشي خواهد داشت، مي‌خواهيم نشان دهيم كه منتقد همواره در كنار هنرمند است. اما متأسفانه جريان نقد و نشان دادن آن در مراسم‌هاي مختلف يا تلويزيون به گونه‌اي است كه اينگونه برداشت شده است كه منتقد در مقابل هنرمند قرار گرفته است، كه ما از منتقدان مي‌خواهيم بعد از ديدن آثار يا هر زمان كه مطلبي براي عنوان كردن داشتند، انتقادها و پيشنهادهاي خود را به ما منتقل كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار