کد خبر: 805392
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
بالاخره نتيجه مشخص شد
قائم مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشكي از بررسي پرونده پزشكي مرحوم كيارستمي در 20 محور و از ارسال آن به هيئت بدوي انتظامي خبر داد.
بعد از  آنکه قرار شد پرونده پزشکی کارگردان فقید سینمای ایران توسط تیم پزشکی مورد بازبینی قرار گیرد نتایج اولیه بررسی این پرونده اعلام شد.
دكتر محسن خليلي در گفت‌وگو با «ايسنا»، درباره آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده «عباس كيارستمي» ضمن اشاره به فعاليت 30 تن از كارشناسان و اساتيد زبده در رشته‌هاي مرتبط با اين پرونده گفت: پنج جلسه كميسيون كارشناسي ويژه رسيدگي به اين پرونده تشكيل شد و بيش از 30 ساعت كار كارشناسي در اين زمينه صورت گرفت.

وي افزود: اقدامات كارشناسي در اين پرونده در 20 محور و از زمان درمان سرپايي در بيمارستان آراد تا زماني كه مرحوم به‌رغم توصيه پزشك معالج به فرانسه سفر ‌كند، انجام شد و كميسيون مربوطه در اين 20 محور نظر داد.

به گفته خليلي، در 16 مورد از اين 20 محور، پزشك و كادر درمان هر دو بيمارستان «آراد» و «جم» مشكلي نداشتند. در چهار مورد كه دو مورد آن قصور پزشكي و دو مورد نيز قصور انتظامي بود، كيفرخواست صادر و جهت صدور رأي به هيئت بدوي ارسال شد.
وي تأكيد كرد: مقرر شده است كه هيئت بدوي انتظامي در اسرع وقت و خارج از نوبت پرونده را بررسي و اعلام رأي و نظر كند.
قائم مقام معاونت انتظامي سازمان نظام پزشكي همچنين گفت: متأسفانه هنوز هيچ اطلاعي از فايل باليني مرحوم كيارستمي در فرانسه، به دست ما نرسيده است و به همين دليل نمي‌توانيم درباره علت تامه فوت نظر دهيم.

در عين حال دكتر ايرج خسرونيا، رئيس دادگاه بدوي سازمان نظام پزشكي به «ايسنا» گفت: پرونده مرحوم كيارستمي به هيئت بدوي آمده اما هنوز از سوي اين هيئت مورد بررسي قرار نگرفته است. بر اين اساس ابتدا پرونده بايد در هيئت بدوي مطالعه شود و شاكي و پزشكان صحبت‌هايشان را انجام دهند و مدارك را بررسي كنيم تا بعد از آن دادگاه درباره آن اعلام نظر كند كه آيا قصور بوده است يا خير.
وي افزود: بنابراين مدارك كارشناسي به هيئت بدوي ارسال شده است و منتظر اعلام نظر ما هستند. زمان برگزاري جلسه هيئت بدوي هنوز مشخص نشده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار