کد خبر: 805190
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
انتقال خطوط توليد كالا به ايران با شرايط خفت‌بار
يك كارشناس اقتصادي با انتقاد شديد از شرايط انتقال خطوط توليد كالا به ايران گفت: پرچم ايران را روي ماشين‌آلات خارجي مي‌گذارند و مي‌گويند اقتصاد مقاومتي را پياده‌سازي كرده‌ايم در حالي كه فقط روغن‌كاري دستگاه‌ها را به ما واگذار مي‌كنند.
محمدحسين برخوردار در گفت‌وگو با تسنيم، اظهار داشت: با نصب پرچم ايران روي دستگاه‌ها و خطوط توليدي كه مستقيم از خارج كشور وارد شده و حتي خارجي‌ها اجازه تعمير آنها را به كارشناسان ما نمي‌دهند، نمي‌توانيم ادعاي اقتصاد مقاومتي داشته باشيم.
اين كارشناس اقتصادي ادامه داد: دانش فني بايد در كشورمان بومي شود. بايد تلاش كنيم حداقل قالب‌ها و تجهيزات جانبي ماشين آلات وارداتي را خودمان توليد كنيم تا بتوانيم به مرور وارد عرصه طراحي و توليد خطوط توليد شويم.

برخوردار، تأكيد كرد: بايد انتقال دانش نصب و راه‌اندازي ماشين‌آلات جزو شروط خريد خطوط توليد باشد نه اينكه فقط روغن‌كاري دستگاه‌ها به ما واگذار شود.
وي اضافه كرد: قطعاً مهندسان و كارشناسان فني ما چيزي از مهندسان مالزي و ويتنام و چين كم ندارند. همانطور كه آنها توانستند از مهندسي معكوس بهره ببرند و با كپي‌كاري از روي دست كشورهاي صاحب تكنولوژي، خود را به عنوان مدعي نصب و راه‌اندازي خطوط توليد معرفي كنند، ما هم بايد مسير انتقال دانش فني را مرحله به مرحله طي كنيم.

به گفته برخوردار، خفت بار‌ترين و رنج‌آورترين نكته در قراردادهاي خريد خطوط توليد اين است كه خارجي‌ها ما را در خريد مواد اوليه از خودشان ملزم مي‌كنند و اين در حالي است كه قيمت اين مواد اوليه بسيار گران‌تر از قيمتي است كه به ساير كشورها عرضه مي‌كنند.
برخوردار ادامه داد: نتيجه چنين معاملاتي آن است كه قيمت كالاي توليد شده در ايران بسيار بيش‌تر از قيمت همان كالا به صورت كالاي ساخته شده وارداتي مي‌شود.

وي تصريح كرد: دردآور اين است كه همه اين مسائل با ژست‌هاي فريبنده و تحت پوشش اقتصاد مقاومتي در كارخانجات ما صورت بگيرد.
به گزارش «جوان» اشاره اين كارشناس به ورود ماشين‌آلات كره‌اي يك برند معروف لوازم خانگي است كه چندي پيش معاون اول از آن بازديد كرده بود و رئيس اتحاديه لوازم خانگي بر اين باور است كه كارخانه مذكور به منظور ايجاد هاب منطقه‌اي در كشور در حال تجهيز است.
گفتني است «جوان» به زودي در اين باره گزارشي كامل‌تر درباره عملكرد اين برند كره‌اي و نحوه واردات قطعات آن به چاپ خواهد رساند.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
صنعت کشور باید استراتژی داشته باشد در این استراتژی سهم هر واحد تولیدی وسهم کمک دولت به بخش تحقیق وتوسعه ان صنعت باید روشن باشد تا خودمان بتوانیم تولید تکنولژی صنعتی بنمائیم.در اغاز که شکاف تکنولژی داریم باید دانش فنی بخریم.بانکهای ما باید بابت خرید تکنولژی هم مساعدت نمایند.اگرچه ما از سال 59 داریم میگوئیم وگوش شنوائی نبوده است ،حالاشما بگو شاید شنیده شود.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
میزان مصرف روانسازهای صنعتی یکی از نشانه های توسعه صنعتی کشورهاست ، بجای استفاده از اسئاریک اسید با چربی مرغ(پی مرغ)گریس تولید میشود وما روغن کاری میکنیم.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
جناب اقای محمدحسين برخوردار مدیرانیکه برای اولین بار وقبل از چین در شهرهای دور افتاده این وطن ماشین گردبافت استارلینگر اطریش را ساختند وبیش از 1000عدد انرانصب وراه اندازی کردنند ودستگاه برش رول اسفنج پلامای نروژ را را ساختند ونصب کردنند را از صنعت راندند تا دیگران این راه را ادامه ندهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار