کد خبر: 804830
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
قرار است طي روزهاي آينده، انگليسي‌ها همايشي در تهران با حضور وزير و مديران ارشد وزارت ارتباطات برگزار كنند...
مهران ابراهيميان
حاكميت انگليسي در قلب تهران!قرار است طي روزهاي آينده، انگليسي‌ها همايشي در تهران با حضور وزير و مديران ارشد وزارت ارتباطات برگزار كنند كه قوانين عجيبي در آن حاكم است و در واقع كاردار انگليس با اين كار توانسته است تحريم‌ها را براي اولين بار بعد از برجام و در داخل مرزهاي ايران اجرا كند وحاكميت سياسي را به سخره بگيرد! موضوعی که اگر واکنش مسئولان را در لغو بی‌درنگ این همایش یا اصلاح آن به دنبال نداشته باشد، با واکنش مردم و افکار عمومی مواجه خواهد شد.  با این همایش انگلیسی، بی‌شک تحریم‌ها به  درون مرزهاي ايران رسوخ كرده و لابد اجراي «موافقتنامه با FATF، اتحاديه بين‌المللي مبارزه با پولشويي» قرار است حلقه تكميلي اين موضوع باشد!

درحالي‌كه كشورهاي اروپايي و غربي به تعهدات خود در برجام عمل نمي‌كنند، به نظر مي‌رسد شركت‌ها و كشورهاي خارجي دست‌به‌كار شدند تا ماهي خود را به‌صورت يك‌طرفه از رودخانه برجام بگيرند. در اين جهت تهران ميزبان همايشي با حضور وزير ارتباطات و مديران ارشد اين وزارتخانه است كه انگليسي‌ها مديريت برگزاري آن را بر عهده دارند.

اين همايش «ايران كانكت 2016» نام دارد كه گفته مي‌شود كاردار انگليس هماهنگي‌هاي اجرايي برگزاري آن را برعهده دارد و قرار است هتل اسپيناس پالاس تهران در روزهاي 16 و 17 شهريورماه ميزبان اين سمينار ارتباطاتي باشد.
نكات جالب توجهي كه در اين همايش انگليسي مورد تعجب است برگزاري اين همايش با توجه به قوانين و اعمال تحريم‌هاي غربي در فضاي پساتحريم در قلب ايران يعني تهران است.
   
اجراي تحريم در قلب ايران
در سطري از اطلاعيه سايت اين همايش آمده است كه «علاوه بر ضوابط شركت برگزار‌كننده اين همايش شرايط الحاقي بر اين سمينار حاكم است. شركت در Euromoney براي افراد حقيقي و حقوقي كه برابر مقررات بين‌المللي اتحاديه اروپا و دولت انگلستان در ليست تحريم قرار دارند به هيچ وجه مجاز نيست و اين شركت مجاز است امكان شركت افراد را بر اساس اين ضوابط بررسي نمايد.»
 به عبارت ديگر اين كار، به معني اجراي تحريم‌ها براي اولين‌بار در قلب ايران است؛ اقدامي كه پيش بيني مي‌شد با اجراي FATF توسط بانك‌ها اجرايي شود و انتقادهاي بسياري را هم درپي داشت.
با اين اوصاف بسياري از مسئولان ايراني كه به بهانه‌هاي مختلف از سوي امريكا و كشورهاي غربي در ليست تحريم قرار گرفته‌اند اجازه حضور در اين سمينار را در كشور خودشان ندارند و دولت در واقع به سفارت انگليس اجازه داده تحريم‌هاي اروپايي را در تهران اجرايي كند.
خبرگزاري ميزان به نقل از مشرق در اين باره نوشته است: هزينه حضور مهماناني كه براساس اعلاميه مذكور فرصت اقتصادي اين سمينار خوانده شده است، بر اساس پوند، يعني پول رايج انگليس از داوطلبان شركت در اين همايش اخذ مي‌شود كه به پول كشورمان معادل 6 ميليون تومان براي هر نفر مي‌باشد.

ميزباني مشترك اين همايش را شركت Capacity Media، وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران و شركت ارتباطات زيرساخت بر عهده دارند و نام نيكولاس هاپتون، كاردار انگلستان در ايران در كنار اسامي محمود واعظي، وزير ارتباطات و محمد جواد آذري جهرمي، مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت ايران به‌عنوان سخنرانان همايش ذكر شده است و در اطلاعيه فارسي آن بدون ذكر نام آمده است كه يكي از سفراي خارجي سخنران اين همايش است.
موضوعاتي كه قرار است در اين همايش پوشش داده شود شامل موارد جالب توجهي نظير «چگونه وارد بازار ايران شويم»‌، «چگونه نظام تحريم‌هاي باقي‌مانده را نقض نكنيم» و «‌ اطلاعات تا چه حد قابل دسترسي است و چگونه كسب و كارها را مي‌يابيد» است.
به نظر مي‌رسد اين همايش با هدف زيرساخت‌سازي تحت عنوان مدرن‌سازي فناوري ارتباطات در ايران برگزار مي‌شود كه همين موضوع بسياري از سؤالات مهم را در حوزه اطلاعاتي به وجود مي‌آورد كه پاسخ صحيح به آنها بسيار مهم و حياتي است.
   

حاكميت انگليسي در قلب تهران!

لغو
در اين ميان خبرگزاري خانه ملت  در گفت وگو با نمايندگان واكنش تند مجلس به تحقير انگليسي‌ها را منعكس كرد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگوهايي كه با «خانه ملت» داشتند نسبت به برگزاري اين همايش واكنش نشان دادند و با بيان اينكه پذيرفتن برگزاري اين همايش در خاك ايران، به معناي پذيرش ظلم و تحريم‌هاي اروپاست، خواستار لغو هرچه سريع‌تر اين همايش يا حذف شرط عدم ورود افراد حاضر در ليست تحريم‌هاي اروپايي شدند.
علاءالدين بروجردي دراين باره گفت: مجموعه تبليغاتي براي برگزاري همايش ايران كانكت 2016  در نظر گرفته شده كه در آن اجازه ورود به افراد حقيقي و حقوقي كه در ليست تحريم‌ها قرار دارند داده نمي‌شود كه برگزاري چنين همايشي در پايتخت جمهوري اسلامي ايران پذيرفتن ظلم است، به ويژه آنكه يك طرف اين همايش انگليس است و سياست‌هاي خصمانه اين كشور عليه ملت ما در تمام سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بسيار روشن و واضح است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان تأكيد كرد: ضروري است قبل از اينكه مجلس ناگزير به واكنش‌هاي لازم براي جلوگيري از برگزاري چنين همايشي در تهران شود، وزير ارتباطات اين اجلاس را لغو كند.
  
فاجعه
سيدحسين نقوي حسيني، ديگر نماينده مجلس نيز گفت: مقام معظم رهبري فرمودند ما توافق برجام را انجام داديم كه تحريم‌ها لغو شود و حداقل انتظار اين است كه محدوديت‌هاي تحريمي برداشته شود اما به طور ناگهاني شنيده مي‌شود كه قرار است در تهران همايشي برگزار شود كه در آن همايش تحريم‌ها به رسميت شناخته مي‌شود.
نماينده مردم ورامين بر همين اساس تصريح كرد: اگر اين همايش در انگلستان و فرانسه برگزار و اعلام مي‌شد كساني كه در ليست تحريم‌ها هستند نمي‌توانند شركت كنند گله‌مندي نمي‌كرديم البته جاي گله داشت چون وقتي توافق برجام صورت گرفته بايد زيرساخت‌هاي تحريم برداشته شود.
  
پذيرايي از تحريم در تهران
محمد‌جواد جمالي‌نوبندگاني نيز با انتقاد از اين رويه وزارت ارتباطات و دولت تأكيد كرد: دولت تحت هيچ شرايطي حق ندارد عزت اين كشور و ملت ايران را فداي برگزاري يك همايش كند.
وي خاطرنشان كرد: اگر اين همايش با اين شرايط برگزار شود، بدون شك وزير ارتباطات و دولت بايد در برابر نمايندگان ملت پاسخگو باشند
   
توهين بزرگ
همچنين محمدجواد ابطحي گفت: اين مسئله يك توهين بزرگ به كشورمان است.  نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يكي از ابزارهاي كشورهاي استعماري براي فشار و استعمار ديگر كشورها، موضوع ارتباطات است و سياستمداران غربي همواره بر اين موضوع تأكيد كرده‌اند كه بايد شاهرگ ارتباطي و اطلاعاتي دنيا را در دست بگيريم و انگلستان در اين مسير پيشگام و پيش‌رو بوده است و آنها به دنبال آن هستند كه بدون بروز جنگ و درگيري نظامي، ديگر كشورها را تسخير كنند.  وي با بيان اينكه مفاد همايش «ايران كانكت 2016» و ممانعت متوليان اين مراسم از حضور برخي افراد در ليست تحريم، نمونه وادادگي سياسي از سوي برخي از مسئولان است، افزود: به طور حتم ما بايد بر اساس اصول قانون اساسي، فرمايشات امام خميني(ره) و تأكيدات رهبر معظم انقلاب عمل كنيم، اما امروز كاملاً امور حاكميتي را داريم در اختيار دشمنان قرار مي‌دهيم.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
2
باسلام
با احترام و تشکر از گزارش خیلی خوبتان, نظر دولت محترم را به خط قرمزها جلب می کنم, احترام و عزت هر ایرانی خواست همه مردم ایران است پس دقت بفرمائید ظدر صورت وجود چنین ظوابطی که باعث عدم حضور هموطنان کشورمان میگردد آنهم در داخل کشور خودمان چیزی نیست که قابل پذیرش باشد. شرط پیگیری برجام در هر جا و در هر نقطه حفظ عزت ایران و ایرانی است در صورت عدم اجرای خواست مردم از برگزاری همایش جلوگیری گردد.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
به نظر من با شروط متقابل ایران جهت برگزاری این همایش میتوان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و تحقیر را به خودشان برگرداندالبته اگر کار دست این دولت واداده نباشد
1- فرمانده پدافند غیر عامل به عنوان مهمان افتخاری با حق سخنرانی باید حضور داشته باشد
2-دو شخص حقیقی و حقوقی تحریمی افتخاری حضور داشته باشند
3-هیچ مجرم اصلاح طلب اعم از زن ومزد نباید حضور داشته باشند
4-از بی بی سی هیچ خبرنگاری حق شرکت نداشته باشد
5-حجاب اسلامی و شئونات اسلامی کامل رعایت شود
6-از هرگونه تماس های خارج از دستور همایش جلوگیری شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
3
مرگ برانگلیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
مرگ برانگلیس خاک برسر کسی که به انگلیس اعتماد میکنه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
پيام اين گونه رفتارانگليسي ها به نمايندگي از آمريكا به مردم ايران به تصور خودشان و همچنين به جناح اصولگرا اين است كه فقط با جريان اصولگرا دشمني و خصومت دارند و نه فرد و جناح و جريان سياسي ديگري در ايران از جمله جناح و جريان اصلاحات و آقاي هاشمي و دولت آقاي روحاني . در پسا برجام هم حاضرند فقط با آنها همكاري كنند و بس .
اما آيا اين كپي همان نسخه كهنه و پوسيده تقسيم فلسطيني ها به دو گروه و جناح فلسطيني خوب و فلسطيني بد يعني محمود عباس و جنبش فتح در مقابل جناح فلسطيني مقابل نيست ؟
يا تقسيم لبناني ها و مردم سوريه به دو گروه خوب و بد ؟
آيا فلسطيني ها و لبناني ها و مردم سوريه كه در اين تقسيمات در گروه خوب قرار گرفتند نهايتا چيزي بجز ذلت و خواري و دريوزگي سياسي و جنك و گرسنگي و آوارگي و كشتار و برادر كشي و به آتش كشيدن كشور و سرزمينشان گيرشان آمد ؟
آيا اين درس تاريخي خود هشداري بزرگ براي جناح مقابل اصولگرا كه حداقل در عشق ورزيدن آنان به سرزمين و كشور و وطنشان ايران و اعتقاد آنان به يك پارچگي اش كسي شك ندارد نيست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
2
0
به نظر مي ايد كل اين نوشتار از عمق بد بيني به دولت نگاشته شده اگر قرار بود همه امور با نظر محدودوبسته شما انجام شود هيچ اتفاق مثبتي در كشور نخواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
یا شما ناشناس محترم خیلی خواب هستی یا خودت را به خواب زده ای که هرگونه نقدی یا انتقادی را نشانه عمق بدبینی به دولت
می دانی،برادرمحترم،کمی بیدارشو ،دولت به اصطلاح تدبیروامید درزمینه سیاست خارجی گند زد آنهم چه گندی که طبق گزارشات موثق درقراردادهای برجام تاکنون پنج -هیچ(0-5)به نفع آمریکا ودول غربی انجام شده است .
اولا تحریمها برداشته نشد ثانیا 12پله پاسپورت ایرانی سقوط کردثالثا 2میلیارددلارازاموال ودارائیهای دولت که از سال 62بلوکه شده بود وهیچ دولت غربی تاکنون نتوانسته بود آن را سرقت کند با دیپلماسی خنده ظریف به غربیها به سرقت رفت ومطمئنا این دولت با این همه باج دادنهای بسیارباید درخواب ببیند که اموال به سرقت شده را از چنگال آمریکا بگیردرابعا آنها درخاک خودمان آنقدر پررووبی حیا شده اندکه می خواهند نهادهای مقدسی را مثل سپاه تحریم مالی کنند خامسا دودیپلمات خارجی ازمرزهای نظامی ایران درمنطقه کردستان برخلاف عرف دیپلماتیک عکس گرفتند وسریع هم ناپدید شدند.سادسا ایران درقبال این همه بدعهدی با ذلت بسیار تن به غنی سازی 5درصد داد .بعد با اینهمه ذلتی که دستگاه دیپلماسی دولت به اصطلاح تدبیروامیدبرای ایران به ارمغان آورد آنوقت شما که چشمان خودرا بسته ای وسرت را زیر برف گذاشته ای می گویی این نوشتارازعمق بدبینی نوشته شده است اگر دولت مقتدروغیور دکتر محمود احمدی نژاد(ایده الله تعالی) این کارها را می کردبازهم این سخنان را برزبان می راندی؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
2
سایت محترم"این وادادگی سیاسی را باید از دیدگاه جناب روحانی ببینید"که در
19 مردادماه از ترزامی درخواست ارتباط
برای پسا تحریم کرده بود.متاسفانه دولت وقت نمی خواهد بپذیرد"که انگلیس سفیرامریکاست"وسیاست های این کشور باامریکا همسو می باشد.
تعجب می کنم چگونه این دولت با تصمیمات خارج ازنظم سیاست های نظام و رهبری " حرکت می کند.جناب
روحانی برای رفع مشگلات کشور "نیاز
نیست "دست بدامان روباه پیر شوید "
برای جبران کم کاری خود " وشکست
خود در برابر مشگلات کشور" مشگلات
سیاسی بر دوش کشور "بیشتر از برجام قرارندهید"وتصور نکنید جایگاه خودرا در انتخابات بعدی محکم خواهید کرد .این همایش از دیدگاه مردم یعنی پذیرش اهداف امریکا در کشورمان"این
همایش یعنی ورق ننگین بر دولت وقت"
این نمایش یعنی توهین اشکار امریکا و
انگلیس به اقتدار کشور و رهبری ست"
تا دیر نشده "همایش را ملغا کنید.
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
1
وفتی که آرزوی آقای روحانی این باشد : آرزوی من این است که یک دانشگاه انگلیسی زبان در ایران تگلیسی زبان در ایران تأسیس شود ! » تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ! از نماینده های مجلس انتظارداریم در برابر این حرکات استعمار گرانه بایستد تا حداقل حقوق شان حلال باشد . به کوری چشم اجنبی گرایان ، مرگ بر انگلیس
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
1
آقای روحانی نکنه برجام برای درمان آتروز هم خوبه !!!! واقعا متاسفم کاش می مردم و این نفهم تصور کردن مردم را نمی دیدم . آخر مرد حسابی برجام مگر برای رفع تحریم ها نبود ؟ دیگر کدام خاصیت ؟! غیر از باز کردن پای دشمنان و باز کردن باب اجنبی پرستی ؟ وقتی در قلب تهران ، انگلیس از شما می خواهد افرادی که تحریم شده اند در همایش خاص شرکت نکنند . خوب حتما خاصیت های برجام این خفت هاست که ما نمی دانیم . واقعا از سخنان شما حالمان بهم می خورد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
روحانی رفتنی است.....................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
والا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار