کد خبر: 804303
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
دبيركل حزب‌الله لبنان مي‌گويد كه رهبران اسرائيل 10 سال بعد از جنگ 33 روزه به اين باور رسيده‌اند كه اسرائيل از خانه عنكبوت سست‌تر است.
دبيركل حزب‌الله لبنان مي‌گويد كه رهبران اسرائيل 10 سال بعد از جنگ 33 روزه به اين باور رسيده‌اند كه اسرائيل از خانه عنكبوت سست‌تر است.
به گزارش «جوان»، سيد‌حسن نصرالله در دهمين سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه در بنت‌جبيل، جايي كه يادآور پيروزي‌هاي مقاومت در جنگ 33 روزه است، سخنراني كرد. رهبر حزب‌الله گفت به نظر مي‌رسد كه تكاپوي اسرائيلي‌ها از اهتمام لبناني‌ها و اعراب بيشتر بوده، به گونه‌اي كه مقام اسرائيلي چه كنوني و سابق وجود نداشته كه طي 30 روز گذشته درباره اين جنگ صحبت نكرده باشد و دليل آن اين بوده كه جنگ تموز سال 2006 براي اسرائيلي‌ها يك نقطه عطف تاريخي مهم و جدي بوده كه پيامدهاي مهمي براي اين رژيم داشته است.

 نصرالله مي‌گويد كه حالا ديگر اسرائيل اعتماد به نفس خود را از دست داده و در حالي كه زماني به دنبال شكست دادن ديگران بود، الان مي‌خواهد خودش را حفظ كند. به گفته نصرالله اين مهم‌ترين دستاورد جنگ 33 روزه است. دبيركل حزب‌الله با بيان اينكه صهيونيست‌ها به لحاظ تاريخي اعراب را به اين باور رسانده بودند كه اسرائيل شكست‌ناپذير است، گفت: ولي الان ديگر اين باور در بين خود اسرائيلي‌ها نيز وجود ندارد. نصرالله گفت: «سال 2006 در بنت جبيل گفتم كه اسرائيل از خانه عنكبوت سست‌تر است و اين جنگ رواني نبود و (اين حرف) زماني ثابت شد كه در روحيه و ذهن ژنرال‌هاي اسرائيلي نيز ظهور كرد.» او گفت كه جنگ 2006 اين را ثابت كرد كه اسرائيل از خانه عنكبوت سست‌تر است و من مطمئنم كه خود اسرائيلي‌ها نيز اين واقعيت را باور كرده‌اند.  نتانياهو همين امسال دو مرتبه درباره خانه عنكبوت صحبت كرد و اين نشان مي‌دهد كه اين ذهنيت كه اسرائيل خانه عنكبوت است در ذهن او هست. دبيركل حزب‌الله گفت: « بله شما گروهي هستيد كه از خانه عنكبوت سست‌تر هستيد و اين را كه «اسرائيل از خانه عنكبوت سست تر است» جنگ بنت جبيل هم ثابت كرد. »

 دبيركل حزب‌الله مي‌گويد كه ظهور داعش در منطقه، براي شكست دادن مقاومت است و اين موضوعي است كه نامزد‌هاي انتخابات امريكا نيز اين روزها به آن اعتراف مي‌كنند. او با اشاره به اينكه طرح خاورميانه جديد كه در جريان جنگ 33 روزه در سال 2006 از آن سخن مي‌گفتند، شكست خورده است، گفت: «آنها گفتند كه بايد جنگ نيابتي ايجاد كنند. امريكايي‌ها آنها (داعش) را آوردند، به آنها پول دادند، آنها را آموزش دادند ولي نتوانستند كاري از پيش ببرند.»

نصرالله در بخش نخست سخنانش ، به نتايج جنگ 33 روزه اشاره كرد و گفت :نخستین برآیند این جنگ متزلزل کردن شدید ارتش اسرائیل بود که سبب‌ شد وضع ارتش آن تقریباً در آستانه فروپاشی قرار گیرد.  وی افزود: دومین برآیند جنگ تضعیف اعتماد ساکنان اسرائیل به ارتش بود. اعتماد آنها به ارتش کاهش زیادی یافت. سومین برآیند جنگ کاهش اعتماد مسئولان سیاسی به ارتش بود. چهارمین برآیند جنگ، تزلزل جايگاه فرماندهان ارتش نزد مقامات سیاسی بود.

 پنجمین برآیند جنگ نیز تزلزل و تضعیف ساکنان اسرائیل به مقامات سیاسی بود. شکست در جنگ ژوئیه سبب ایجاد بحران سیاسی در اسرائیل شد. سید حسن نصرالله گفت: ششمین برآیند و پیامد جنگ سی و سه روزه لبنان، عقیده نظامی اسرائیل مبتنی بر یکسره کردن نتیجه در میدان نبرد و رسیدن فوری به پیروزی بود که این عقیده نظامی اسرائیل درست از آب در نیامد. اکنون عقیده جدیدی درباره ارتش اسرائیل وجود دارد و آن این است که دیگر نمی تواند جنگی را یکسره کند و احتمال شکست وجود دارد و ممکن است اهداف اسرائیل در حیفا و پساحیفا و ورای پسا حیفا نیز هدف قرار گیرد. وي افزود:«کافی است که امروز به شما بگویم که اسرائیل می‌داند که دیگر پیروزی سریعی وجود ندارد. می‌داند که امروز ممکن است در خاکی که اشغالش کرده می‌تواند جنگ در بگیرد و دیگر جنگی که جبهه داخلی از آن جدا باشد، دیگر وجود نخواهد داشت. در شهرک‌های شمالی، در حیفا، بلکه فراتر از حیفا و فراتر و فراتر و فراتر از حیفا خواهد بود. هدفی در فلسطین اشغالی وجود ندارد، الا اینکه در هدف موشک‌های مقاومت اسلامی در لبنان قرار دارد و دشمن این را می‌داند.» نصرالله گفت :«اسرائیل الان 10 سال است که دارد روی جبهه داخلی کار می‌کند و این جبهه هنوز آماده نشده است.»

نصرالله همچنين بازگشت شبح این سوال که آیا اسرائیل بقا خواهد داشت را از نتايج جنگ 33 روزه دانست و گفت: بعد از جنگ ژوئیه بار دیگر مستقیما این مسئله نزد بزرگترین نظریه‌پردازان اسرائیل، ژنرال‌هایش و سرانش مطرح شد که آیا اسرائیل باقی خواهد ماند؟ اسرائیل بعد از این جنگ کاملا در وضعیتی جدید است. این سوال از بقای اسرائیل بعد از این جنگ دوباره مطرح شد.» وي افزود:«رئیس کنونی اسرائیل، الان خواستار وحدت اسرائیلی‌ها در جنگ احتمالی آینده شده است. او می‌گوید که ما می‌دانیم که جنگ آینده اگر بر ما تحمیل شود - این جمله‌اش را دقت کنید- اسرائیلی‌ که همیشه بر مردم و کشورها جنگ تحمیل می‌کرد، الان میگوید اگر جنگی به ما تحمیل شود، خیلی جنگ سختی خواهد بود... دوستان من توجه کنید که زمان دیگری برای نخواهد بود. این مسئله، مسئله بقای اسرائیل است.»

نصر الله گفت:«شیمون پرز در کمیته وینوگراد گفته بود - دقت کنید حرف چه کسی است اینها حرف ما نیست. حرف شیمون پرز است- قبل از این جنگ دنیای عربی به وجود و موجودیت اسرائیل معترف بود.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
مرگ برآمریکا
مرگ براسراییل
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
باسلام
انشالله
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
دورود بر سید حسن نصرالله"به خوبی
نشان دادید"که رهبر خوب وصادق دربیان وعملکرد " برای نیروی مقاومت
حزب الله لبنان هستید.درست بیان کردید"اگر اسرائیل از لانه عنکبوت سست ترست"بدین خاطر ست که
جوانانی که در ارتش برای اسرائیل
می جنگند"هیچگونه احساس وابستگی عمیق به ان مکان "بعنوان وطن خود
ندارند"که از عمق وجود مایه بگذارند.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
شما این جنگ سوریه رو جمع و جورش بکنید لازم نکرده برای جنگ بعدی در اسرائیل برنامه ریزی کنید این حرف نشون میده که جوامه بین المللی حق دارن به جبهه به اصطلاح مقاومت بدبین باشند چون همش به دنبال جنگ و خونریزی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار