کد خبر: 804174
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره ی بین المللی امام رضا (ع) شرکت کرد.


به گزارش خبرنگار جوان، علی رضا رشیدیان در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رضا (ع)، اظهار داشت: بی تردید ریشه ی بسیاری از چالش ها و اختلافات موجود در جهان اسلام و  بلکه عالم بشریت در عصر حاضر، فقدان آئین گفتمان بر مبنای اصول مشترک دینی مذهبی و انسانی است.

وی افزود: این همان اصل اصیلی است که نمود و نماد بارز و نورانی آن در تاریخ اسلام و پیامبر و اهل بیت طاهرینش (ع) را می توان در وجود و شخصیت بی بدیل حضرت رضا (ع) جستجو کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: آن امام همامی که با درک عمیق از شرایط و مقتضیات پیچیده ی زمانه و روزگار خود، مطلوبات و نیازهای جامعه ی اسلامی، با تاکید بر شیوه و سنت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، اعتماد و اطمینانی منبعث از اعتقاد ژرف الهی و  تکیه بر عقلانیت و منطق، آئین گفتمان را با ادیان، مذاهب، مکاتب و مسالک گوناگوم گشود.

رشیدیان ادامه داد: این اقدام تاریخی و بی نظیر آن امام بزرگوار، نقشی بنیادین و اساسی در تثبیت آموزه های اسلامی و ولائی که پیش از ایشان ، پیامبر گرامی اسلام و سایر امامان معصوم (ع) به ویژه حضرت صادق (ع) در تبیین آن کوشیده بودند؛ ایفا نمودند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس می توان برای مشهد مقدسدر جهان کنونی، جایگاه کانونی و محوریتی  بی بدیل قائل شد و می توان   این نقطه را با پیشینه ی سرشار دینی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی در مرکز تبادلات و تعاملات فرهنگی و دینی مبتنی بر آموزه های پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) منطقه ای آزاد برای گفتگوهای بین مسلمانان قرار داد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: وصول به این هدف کوشش و مجاهدتی مستمر را می طلبد که به لطف خداوند مشهد مقدس در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام تعیین شده و اقدامات موثری برای معرفی این شهر که افتخار میزبانی هشتمین حجت خدا را دارد انجام شده است.

رشیدیان تصریح کرد: فرصت برگزاری جشنواره ی بین المللی امام رضا (ع) و دیپلماسی فرهنگی به وجود آمده، باعث حضور چهره های سرشناس حوزه ی فرهنگ رضوی از سراسر دنیای اسلام و شخصیت های تاثیر گذار داخلی که به عنوان خادمان فرهنگ رضوی با این جشنواره مرتبط می شوند؛ می توان این تعامل و همدلی را در سایه ی پر حضرت امام رئوف ارتقا بخشد.

وی اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تا کنون در این عرصه بسیار موفق عمل کرده است و در بستر این جشنواره با مردم جهان در بیش از 77 کشور دنیا و دو هزار و 400 نقطه از این کره ی خاکی ارتباط برقرار کرده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از این رو جایگاه کانونی مشهد مقدس بیش از پیش برجسته شده و می تواند کانونی برای ارتباطات و گفتگوی همه جانبه بین امت اسلامی باشد.

رشیدیان با اشاره به حضور شرکت کنندگانی از کشورهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی در این جشنواره، افزود: بدون تردید با استمداد از انفاس قدسی و الهی شمس الشموس حضرت رضا (ع)، ارادتمندان آن حضرت می توانند پیام صلح، برادری، دوستی، همدلی و همبستگی را به سراسر جهان برسانند.

وی تاکید کرد: قطعا زبانی گویاتر و بهتر از زبان فرهنگ  و هنر برای تحقق این مهم نخواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در پایان از تمامی تلاشگران این عرصه که در راه بسط و گسترش فرهنگ نورانی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) فعالیت می کنند قدردانی کرد.

رشیدیان با آرزوی رهائی و آزادی محبوس عزیز، شیخ زکزاکی؛ برای بزرگ خادم رضوی مرحوم آیت الله واعظ طبسی طلب رحمت و غفران الهی کرد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار