کد خبر: 803833
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمان حاضر 280 روزنامه در کشور مجوز انتشار دارند اما در بهترین حالت 150 تا 160 مورد آنها فعالیت مستمر دارند.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمان حاضر 280 روزنامه در کشور مجوز انتشار دارند اما در بهترین حالت 150 تا 160 مورد آنها فعالیت مستمر دارند.

حسین انتظامی در جشن 18 سالگی روزنامه منطقه ای 'گلشن مهر' با گستره توزیع در برخی استانهای شمالی ایران که در گرگان برگزار شد؛ افزود: روزنامه ها و نشریات محلی به دلایل مختلف همچنان توان رقابت با سایر رسانه ها را دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به آنها برای بهبود و ارتقای فعالیتشان کمک می کند.

وی اضافه کرد: در موج جدید رسانه ای و باوجود افزایش فعالیت شبکه های اجتماعی هنوز سه دسته از رسانه ها شامل رسانه های بین المللی، تخصصی و محلی با فرصت مواجهند و موج تخریب گر نتوانسته آنها را از چرخه تولید و فعالیت خارج کند.

وی همچنین خطاب به گردانندگان روزنامه گلشن مهر گفت: با شناختی که از مجموعه همکاران این رسانه پیدا کردم؛ معتقدم آنها این توانایی را دارند که به یک بنگاه مطبوعاتی تبدیل شوند و حتی چاپخانه هر چند از نوع کوچک آن را داشته باشند.

وی اظهار داشت: احداث چاپخانه جدید در استانها به روابط پایین دستی؛ توسعه و اشتغال استان نیز کمک می کند و از این جهت روزنامه گلشن مهر می تواند علاوه بر تاثیر فرهنگی؛ به اقتصاد گلستان نیز کمک مستقیم کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با ستایش مدیریت روزنامه گلشن مهر گفت: اینکه مدیر این روزنامه نویسندگان و اعضای تحریریه ادوار مختلف خود را از گذشته تاکنون دور هم جمع کرده است؛ نشان از قدرشناسی و جای تقدیر دارد.

انتظامی خاطرنشان کرد: معتقدم گلشن مهر می تواند افق های جدیدی را در استان گلستان بگشاید و دو زبانه بودن مجوز انتشار آن هم در استانی که تنوع اقوام و مذاهب دارد، به همگرایی منطقه کمک می کند که اینچنین رویکردی در کلان کشور باعث انسجام و اقتدار ملی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبعیت از رویکرد دولت به دنبال تقویت رسانه ها و مطبوعات بویژه در شهرستانها است.

در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شمار دیگری از مسوولان و اهالی فرهنگ و رسانه استان گلستان حضور داشتند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار