کد خبر: 803517
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
معاون برنامه ریزی و طرح و توسعه شرکت ایرالکو گفت: تفاهم نامه ساخت کارخانه یکصد هزار تنی آند سازی اراک بین ایرالکو و یک شرکت بومی منعقد شد.

معاون برنامه ریزی و طرح و توسعه شرکت ایرالکو گفت: تفاهم نامه ساخت کارخانه یکصد هزار تنی آند سازی اراک بین ایرالکو و یک شرکت بومی منعقد شد.

داود باقری معاون برنامه ریزی و طرح و توسعه شرکت ایرالکو احداث کارخانه یکصد هزار تنی آند سازی ایرالکو را از اولویت های مهم این شرکت عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده حداکثری از توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در صورت تامین مالی توسط شرکت فراپتروسازان انرژی و تعدادی دیگر از شرکت های صنعتی با رعایت مقررات و ضوابط قانونی به جای طرف چینی به این شرکت واگذار می شود.
وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی این طرح توسط 40 شرکت صنعتی استان، رونق کسب و کار و خروج از رکود صنعت را به عنوان یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید برای صنایع استان مرکزی به همراه دارد.
نایب رئیس هیات مدیره ایرالکو خاطر نشان کرد: هم اینک تمامی شرایط اجرای دو ساله این طرح در استان آماده است و با اراده صنعتگران در آینده نزدیک عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود.
باقری گفت: احداث کارخانه یکصد هزار تنی آند سازی سایت شماره دو منطقه خیرآباد ایرالکو علاوه بر تعطیلی کارخانه آند سازی قدیم و رفع دغدغه شهروندان، سالانه حدود 70 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به همراه دارد.
وی با یاد آوری سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان مرکزی اظهار کرد: انتظار می رود مسئولان ارشد استانی و نمایندگان محترم مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست همچون گذشته با تعامل یار و یاور صنعت باشند.
شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در سال 1351 با دو خط تولید به ظرفیت 45 هزار تن در سال در اراک آغاز به کار کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افزودن سه خط دیگر، ظرفیت تولید این فلز به 120 هزار تن در سال رسید که محصولات متنوعی شامل انواع شمش تی بار، هزار پوندی، آلیاژهای ریخته گری، بیلت و اسلب را شامل می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار