کد خبر: 803470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
انتخاب مسئول كميته فوتسال فدراسيون فوتبال به سرپرستي باشگاه استقلال و بركناري رضا حسني‌خو، مديركل وزارت ورزش را كنار هم بگذاريد تا بيشتر از گذشته مشخص شود كه...
سعيد احمديان
انتخاب مسئول كميته فوتسال فدراسيون فوتبال به سرپرستي باشگاه استقلال و بركناري رضا حسني‌خو، مديركل وزارت ورزش را كنار هم بگذاريد تا بيشتر از گذشته مشخص شود كه در وزارت ورزش چه مي‌گذرد. وزارتي كه از وزير آن به عنوان يكي از ضعيف‌ترين وزاري كابينه حسن روحاني نام برده مي‌شود و در سه سالي كه از حضور او در ساختمان وزارت ورزش مي‌گذرد، حاشيه‌هاي زيادي به ورزش كشور تحميل كرده است كه سبب شده اوضاع و احوال ورزش كشور ناخوش باشد. هرچند انتقادهاي زيادي به محمود گودرزي وارد است اما به نظر مي‌رسد عدم رعايت شايسته‌سالاري و دخيل كردن انگيزه‌هاي سياسي و شخصي در تصميم‌گيري‌ها و بركناري خلق‌الساعه مديران زير دستش با انگيزه‌هاي شخصي سبب شده تا ورزش كشور متحمل ضربات زيادي شود.

اين عدم شايسته‌سالاري در انتصاب‌ها را مي‌توان به وضوح در انتخاب مدير ناموفق كميته فوتسال فدراسيون فوتبال به سمت سرپرستي باشگاه استقلال ديد. سيدرضا افتخاري در شرايطي چند روز پيش با حكم وزير ورزش به باشگاه استقلال رفت كه كارنامه او در كميته فوتسال سرشار از بي‌تدبيري‌هايي است كه سبب شده كه فوتسال كشورمان از جايگاهي كه در سطح جهان داشت، فاصله بگيرد و روزهاي پرحاشيه و سختي را در دوران مديريت وي بگذراند. حالا چنين مديري با اين كارنامه قرار است باشگاه استقلال را از بحراني كه گرفتار شده، نجات دهد، اين در حالي است كه كارنامه‌اش در فوتسال نشان مي‌دهد كه نتوانسته عملكرد موفقي در اين رشته داشته باشد و حالا با اين كارنامه ضعيف قرار است باشگاهي را مديريت كند كه يكي از پرطرفدارترين تيم‌هاي ايران است و به طور قطع حواشي آن بيشتر از فوتسال خواهد بود. با اين حال وزارت ورزشي‌ها بدون توجه به اينكه مدير انتخابي‌شان چه كارنامه‌اي داشته است، به خاطر رابطه دوستانه‌اي كه با وزير دارد به باشگاه استقلال مي‌رود. البته افتخاري اولين مديري نيست كه در سه سال گذشته نه به خاطر شايستگي‌هايش، بلكه به دليل مسائل ديگر توسط وزير ورزش براي انجام مأموريتي بزرگ‌تر از مسئوليت فعلي‌اش انتخاب مي‌شود. علاوه بر اين، تغييرات پي‌در‌پي هيئت مديره‌هاي استقلال و پرسپوليس هم از ديگر مواردي است كه سبب شده تا مشخص شود انتصاب مديران سرخابي‌ها كارشناسي شده و براساس ضوابط نيست و در خيلي از موارد منافع جناحي و شخصي بر منافع ملي ارجح داده مي‌شود و همين سبب شده تا اين انتخاب‌ها فرجامي نداشته باشد و بعد از مدتي وزارت ورزش با توجه به حواشي و بحران‌هايي كه تصميم‌هاي غيركارشناسي بر بدنه ورزش كشور تحميل شده است، بار ديگر دست به تغيير در تركيب مديران انتخابي‌شان بزنند، مديراني كه همان‌طور كه اشاره شد نه براساس شايستگي بلكه به خاطر روابط، انتخاب مي‌شوند و بعد از مدتي كه ناكارآمدي‌شان مشخص مي‌شود، وزارت ورزشي‌ها بار ديگر دست به تغيير بزند.

علاوه بر اين بركناري مديران موفق، از ديگر حاشيه‌هاي وزارت ورزش است كه آخرين آن بركناري حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش بود، مديري كه از معدود مديران موفق وزارت ورزش بود. با اين حال حسني‌خو هم قرباني اختلاف با وزير ورزش شد تا از ساختمان سئول شمالي رفتني شود و جايش را به مدير جديدي بدهد. در حالي مديركل حراست وزارت ورزش ديروز بركنار شد كه او برخلاف اظهارات و تصميمات تنش‌آفرين محمود گودرزي، در ماه‌هاي اخير سعي در كم كردن حاشيه‌ها داشت، نقش او در ماجراي ماندن كرش و كاهش تنش‌ها بين وزارت و فدراسيون فوتبال نقش اساسي داشت. با اين وجود گفته مي‌شود وزير ورزش به دليل اختلافاتي كه با حسني‌خو داشته و اين اختلافات در ماجراي انتخاب و كناره‌گيري مديركل سابق وزارت ورزش از سرپرستي باشگاه استقلال به اوج رسيد، سبب شد تا گودرزي حكم به بركناري وي بدهد. كنار گذاشتن حسني‌خو و مديران ديگر در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه براي وزارت ورزش نه كارنامه خوب و نه شايسته‌سالاري، بلكه مسائل شخصي در اولويت قرار دارد و همين مسئله سبب مي‌شود تا يك مدير قرباني شود. آن هم در شرايطي كه مديري كه كارنامه ضعيفش واضح و روشن است، تنها به خاطر ارتباط خوبي كه با گودرزي دارد، پست مي‌گيرد و يك مدير ديگر به دليل شكراب شدن رابطه‌اش با وزير آن هم به خاطر مسائل شخصي بركنار مي‌شود!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
جناب آقای احمدیان فکر نکنید شایسته سالاری فقط در وزارت ورزش قربانی شده وفقط اسمی از آن برده می شود متاسفانه در همه جا ودر همه سازمانها ونهادها رابطه جای ضابطه را گرفته و شایسته سالاری درمیان نیست هرکس پول بیشتر داشته باشد یا با رئسا بهتر کناربیاید مسئولیت می گیرد وگرنه کدام شایسته سالاری/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار