کد خبر: 802850
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
مهدي نصيري در مراسم روز خبرنگار : فيش‌هاي نجومي از خطبه «مانور تجمل» ريشه دواند...
تخريب فيش‌هاي نجومي از حمله مغول به مردم بدتر بودمراسم گراميداشت روز خبرنگار، بعدازظهر روز گذشته به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و سازمان بسيج رسانه با حضور جمعي از شخصيت‌هاي رسانه‌اي و فرهنگي از جمله عزت‌الله ضرغامي، رئيس اسبق رسانه ملي و مهدي نصيري مديرمسئول سابق کيهان با شرکت جمع کثيري از خبرنگاران در حوزه هنري تهران برگزار شد.
 
هاشمي در سال 68 از لزوم مانور تجمل مسئولان صحبت کرد
 مهدي نصيري در سخنان خود، با بيان اينکه متأسفانه مباحثي مانند فساد اقتصادي و فيش‌هاي نجومي پديده زشت و بسيار نگران‌کننده‌اي است که البته يک‌شبه نيز ايجاد نشده و محصول يک سير و جريان است، گفت: نقطه عطف اين جريان سخنراني خطيب نماز جمعه تهران در سال 68 است که رسماً از لزوم مانور تجمل مسئولان صحبت کرد و گفت که به‌رغم فقر ضروري است مسئولان جلوه‌اي از تجمل را در رفتار خود نشان دهند که اين سخن بسيار عجيب بود و کمترين استناد ديني و قرآني نداشت و حتي برخلاف توصيه اميرالمؤمنين به مسئولان بود.
وي تصريح کرد: آن نقطه آغاز اين مسئله و ادامه آن نيز ظهور يک جريان سياسي ليبرال‌منش در فضاي اقتصادي و فرهنگي بود که در سياست خارجي نيز تمايل به سازش‌کاري دارد.
وي با بيان اينکه در همين دولت درباره دو وزارتخانه به طور جدي وارد افشاگري شديم، تصريح کرد: صحبت‌هاي مربوط به مانور تجمل سريع آثار خود را گذاشت و باعث تساهل و تسامح‌ها شد و اين روند در دولت اصلاحات ادامه پيدا کرد، به‌طوري‌که وزيري که نسبت به او افشاگري شد در دولت اصلاحات پست گرفت.  وي با مقايسه آثار تخريبي حقوق‌هاي نجومي با اقدام ايلغار مغول تصريح کرد: در اين زمينه خطر مهم‌تري که از يک فرد سوءاستفاده‌چي که ممکن است در کنار يک مسئول خاطي اختلاس کند وجود دارد، يک جريان اشرافي‌گري بين مسئولان است و من نمي‌دانم ما چگونه مديران هزار ميليارد توماني را تحمل کرديم.
مديرمسئول سابق روزنامه کيهان در پايان تأکيد کرد: عالي‌ترين مقام اين نظام در اوج فسادستيزي و عدالتخواهي قرار دارد و پيگير مبارزه با امر فساد است و ما بايد به اين کانون فسادستيز تکيه کنيم و به يأس نرسيم و در واقع بايد با عمل به رسالت فسادستيزانه و عدالتخواهانه خود به نفع نظام و انقلاب مانع از بروز فاجعه‌اي شويم که موجوديت نظام را تهديد مي‌کند.
 
عنوان‌گذاري فيش‌هاي نجومي حرفه‌اي بود
عزت‌الله ضرغامي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در اين مراسم در سخناني با تبريک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه خبر گفت: من بنا به تجربه خود  در عرصه خبر همواره احساس مي‌کردم که بخش خبر به ويژه در صداوسيما يک مشکل اساسي دارد که به دليل خشک بودن آن نمي‌شود برخي حرف‌ها را به راحتي زد، چون باعث حساس شدن افراد مي‌شود.  
وي با اشاره به ايده ايجاد بخش خبري 20:30 اظهار داشت: وقتي اين ايده مطرح شد پذيرش آن براي برخي مشکل بود ولي قصد من اين بود که مجري‌ها در اين بخش به راحتي خبر بخوانند و حرف‌ها را بتوان راحت زد؛ به هر حال از همان ابتدا کار به خوبي آغاز شد و امروز خوشحاليم که خبر 20:30 پربيننده‌‌ترين بخش خبري است و اين نشان مي‌دهد که گفتمان نرم خبر در جدي‌ترين موضوعات ضروري است.
وي گفت: يکي از مشکلات ما در جامعه و عرصه خبر اين است که مشکلات مربوط به مسئولان را صريح مي‌گوييم ولي آنجايي که بايد به اشکالات مردم در مسائل مختلف پرداخته شود، کم‌کاري مي‌کنيم.
ضرغامي با انتقاد از جايگزيني مسئله‌سازي به جاي مسئله‌يابي و با اشاره به موضوع فيش‌هاي نجومي گفت: کساني که اين مسئله را مطرح کردند يک کليدواژه خلق کرده و يک عنوان‌گذاري درست انجام دادند که امروز همه حتي مخالفان اين مسئله آن را به کار مي‌برند که نشان‌دهنده اين است که اين اقدام يک اقدام حرفه‌اي بود.
 
روحاني عادت به پذيرش حرف مخالف خود ندارد
عضو شوراي انقلاب فرهنگي ادامه داد: مسئله فيش‌هاي نجومي در ادامه از سوي اين رسانه‌ها مسئله‌يابي شد و حتي آقاي روحاني که خيلي عادت به پذيرش حرف مخالف خود ندارد، اعتراف کرد که اين کار لازم بود.
ضرغامي در ادامه با انتقاد از فيش‌هاي نجومي برخي مديران دولتي اظهار داشت: در جلسه مهمي که با برخي مسئولان نظام داشتيم، ‌گفتم که با چندين سال مديريت در بخش‌هاي مختلف هيچ‌گاه تصور نمي‌کردم در نظام ما حقوق بالاي 20 ميليون تومان وجود داشته باشد و زماني که حقوق‌هاي 60،50 و 80 ميليوني مطرح شد، ابتدا باور نمي‌کردم.  وي با تقدير از رسانه‌هاي متعددي که موضوع فيش‌هاي نجومي را مسئله‌يابي و در کشور مطرح کردند، گفت: اين کار يک اقدام فوق‌العاده بود و کشور را به سمت تصميم‌سازي برد و ما شاهد بوديم که رهبر انقلاب تأکيد کردند که اين موضوع هرگز نبايد فراموش شود و تا زمان رفع آن بايد پيگير بود.
رئيس اسبق سازمان صداوسيما ادامه داد: يکي از مشکلاتي که هم‌اکنون وجود دارد اين است که برخي مديران عدد و رقم‌هاي حقوقي پراکنده‌اي دارند که در محاسبات نمي‌آيد ولي از بيت‌المال برداشت مي‌شد و به عنوان مثال يک فرد در چندين هيئت مديره عضو است و از همه آنها حقوق ثابت مي‌گيرد و هم‌اکنون فردي در 10 هيئت مديره عضو بوده و چند حقوق مي‌گيرد ولي کسي در کشور آن را پيگيري نمي‌کند.
 
سال‌ها است اعتقادي به تقسيم‌بندي اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم
وي اضافه کرد: حالا ممکن است فردي از يک هيئت مديره تنها حق‌الجلسه بگيرد که چندان اشکال ندارد ولي وقتي يک حقوق ثابت از چندين هيئت مديره دريافت شد چرا نبايد پيگيري شود؟ اين موارد بايد از سوي قانون ممنوع شود و در اين مسير بهترين دستگاه نظارتي مردم هستند.
عضو شوراي عالي فضاي مجازي تأکيد کرد: موضوعات مختلف تصميم‌ساز در کشور بايد مصداق‌بندي شده و به مسئولان پيشنهاد شود، امروز بسياري تلاش مي‌کنند که نگذارند مردم از حاشيه به متن بيايند، در حالي که متن کشور مسائل و مشکلات اقتصادي است و همه توجه‌ها بايد معطوف به اين مسئله باشد.
رئيس اسبق رسانه ملي با تأکيد بر اينکه من سال‌ها است اعتقادي به تقسيم‌بندي اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم و گاهي اين تقسيم‌بندي‌ها را دعواهاي حيدري نعمتي مي‌دانم، ‌گفت: سايت‌ها و جبهه جهادي انقلاب همه از حرف حق بايد حمايت کنند و اگر در يک پازل درست حرکت نکنيم قطعاً شکست مي‌خوريم.
در پايان مراسم گراميداشت روز خبرنگار با اهداي لوح يادبود از خانواده‌هاي شهداي رسانه حاضر در مراسم تجليل به‌عمل آمد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
3
افرادی که بازمین خواری ودزدی وحقوقها و مفاسد دیگر به ثروت های افسانه ای دست یافته اند واشراف شده اند . ایا جز خیانت به کشور وملت اشراف شده اند ؟ در عوض ملتی برای کشور ایثار کرده اند و با حداقل ها ساخته اند و حتی از کار کردن هم محروم بوده اند یا باز نشسته ای برای گذران زندگی بساط در پیاده رو گذاشته . این اشراف با همه خیانت و وطن فروشی اکنون نیز حاظرند برای بدست اوردن پول قرار دادهای خارجی جور نمایند و خارجی ها را وارد کشور کنند و000000
ایا وقت ان نرسیده است ملت حق خود را از اشراف وطن فروش بگیرند ؟ ایا این وطن فروش های بی سواد که فقط با پر روئی وباند بازی تمام امور کشور را در دست دارند ودر همه امور اقتصادی مافیا درست کرده اند واجازه کار به کسی نمی دهند هنوز باید بر سر کارها باشند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
3
سلام
دراین شرایطی که تمام دنیای زر و زور وتمام دنیاپرستان ،دربرابراسلام ونظام مقدس جمهوری اسلامی صف کشیده اند،عوض اینکه همه باهم وبه صورت متحد،به مصاف اونهابرویم ،امایک عده ای ازملت بریده اندومشغول پر کردن جیبهایشان ،ازبیت المال هستند.اینهاخائن هستند.مسئولین ذی ربط وظیفه دارندبااین خائن های دزد برخورقاطع نمایند
لعنت برخائن وهرکسی که باخائنین مسامحه می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
آقاجان سكوت

مگر نشنيده اي كه معاون رئيس جمهور فرموده اند كه اين دزدان بيشرم . جزو دخائر نظام اند ؟!!!

هههههههههههههههههههه
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
1
0
لیبرالیسم تفکری آزاد اندیشی وبکار بردن تجربه وعلم وشایسته سالاری در گزینش افراد لایق بدون وابستگی فامیلی و... واگر این اندیشه خود هم نقدها وکارکردهای منفی دارد ودرصورت غربال گری وآراستن اندیشه های آن وگرفتن خمیر مایه آن می تواند خود در توسعه مدیریت های کشوری مفید واقع شود وشاهد جنین فسادهای اقتصادی نشویم که هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
3
1
نه بابا ،اختلاسها وکارت هدیه ها خوب بود !!!!!!!!!!!!!!؟
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
1
0
باسلام
ضمن تشکر از گزارش خوبتان, مقرر گردیده بود کلیه پرداختی ها از افراد کسر و به بیت المال عودت شود, دولت باید گزارش ارائه نماید.
2- مقرر شد کلیه دریافتی های افراد که چه مستقیم و چه غیر مستقیم از دولت حقوق دریافت می نمایند در یک سامانه ثبت گردد, نتیجه گزارش شود.
کلیه خریدهای دولتی باید از طریق یک سامانه مشخص صورت گیرد و کارخانه جات و تولیدی ها و نمایندگی ها باید کالای خود را در یک سامانه هماهنگ ثبت نمایسند تا از هر گونه رانت دولتی جلوگیری به عمل آید. نتیجه گزارش شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
1
خطاب به دریافت کنندگان حقوق های نجومی شما چطوری ازگلویتان این پولها ردمیشدازملت ایران خجالت نکشیدین لعنت برشما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار