کد خبر: 802782
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
دوچرخه‌سواران به خط پايان المپيك نرسيدند، پينگ‌پنگ بازان زود حذف شدند
زهرا نعمتي در تيروكمان و پوريان نوروزيان در تيراندازي نمايندگان كشورمان در سومين روز المپيك ريو هستند. در روز اول پس از اينكه در رشته تيراندازي الهه احمدي مقام ششمي المپيك لندن را اين بار در ريو تكرار كرد و نجمه خدمتي نتوانست به فينال برسد...
سعيد احمديان
زهرا نعمتي در تيروكمان و پوريان نوروزيان در تيراندازي نمايندگان كشورمان در سومين روز المپيك ريو هستند.  در روز اول پس از اينكه در رشته تيراندازي الهه احمدي مقام ششمي المپيك لندن را اين بار در ريو تكرار كرد و نجمه خدمتي نتوانست به فينال برسد، رشته ملي‌پوشان پينگ‌پنگ و دوچرخه‌سواري هم رقابت‌شان را برگزار كردند، اما نتوانستند انتظارات را برآورده كنند و از دور رقابت‌ها كنار رفتند تا براي شنيدن خبرهاي خوش از برزيل همه در انتظار روزهاي آينده باشند.
 
حذف سه نماينده پينگ‌پنگ
نوشاد عالميان، نيما عالميان و ندا شهسواري، نمايندگان پينگ‌پنگ كشورمان در روز اول رقابت‌هاي المپيك بودند كه حاصل كار آنها سه شكست و يك برد بود. نيما عالميان كه در دور اول توانسته بود، حريف امريكايي‌اش را شكست دهد، بامداد ديروز در دور دوم به مصاف پينگ‌پنگ‌باز اهل روماني رفت و با شكست 4 بر يك مقابل اين ورزشكار، از دور رقابت‌ها كنار رفت. عالميان پس از حذف از المپيك گفت: «رنکينگ حريف از من بهتر بود و به سبب اين شکست از مردم عذرخواهي مي‌کنم. حريفم را مي‎شناختم و بايد اعتراف کنم از من خيلي بهتر بود. البته داور در اين ديدار قضاوت مناسبي نداشت و روي اعصابم بود. در مجموع عملکردم در اين مسابقات معمولي بود و اميدوارم در بازي‎هاي آسيايي و جهاني و همچنين المپيک بعدي عملکرد بهتري داشته باشم. تلاش مي‎‎کنم که بالاخره يک مدال جهاني يا المپيک را براي کشورم کسب کنم و در همين راستا به زودي تمريناتم را از سر مي‎گيرم.»
نوشاد عالميان هم كه در دور اول استراحت داشت، در دور دوم در مصاف با بويان توکيچ اسلوونيايي 4 بر يک شکست خورد تا حذف زودهنگامي را تجربه كند. كنار رفتن نوشاد در همين ابتداي كار از المپيك، باعث شد تا او به شدت از مديريت سابق فدراسيون گلايه كند: «وقتي که رنکينگ 40 دنيا بودم، رهايم کردند. کسي پشت من نبود. فکر نکنيد چون عصباني هستم و از بازي‎ها حذف شدم اين حرف‎ها را مي‌زنم. نه اصلاً اينگونه نيست. چندين سال مرا از اردوها بيرون کردند. زارع‎پور، رئيس قبلي فدراسيون تنيس روي ميز مرا 10 سال عقب انداخت. بدتر از اين نمي‎شد اما آينده را خوب مي‎بينم.» البته مربي تيم ملي تنيس روي ميز، نداشتن تمرکز را يکي از دلايل حذف نوشاد عالميان از المپيک ۲۰۱۶ ريو عنوان کرد. ندا شهسواري ديگر پينگ‌پنگ‌باز كشورمان كه در رده 290 رنكينگ دنيا قرار دارد، هم در ديداري نزديك در حالي كه بازي 2 بر صفر باخته را 2 – 2 كرده بود اما در نهايت با نتيجه 4  بر 3 بازي را به نماينده بلاروس كه در رنكينگ 90 دنياست، واگذار کرد و حذف شد. شهسواري پس از اين شكست گفت: «وقتي فيلم بازي‎هايش را چند روز پيش ديده بودم، فکر مي‎کردم کار راحت‎تري در پيش دارم اما اين‌گونه نبود.»
شكست شهسوراي در شرايطي بود كه سيما ليموچي، سرمربي تيم ملي پينگ‌پنگ به دليل تأخير پروازش به ريو، نتوانست به موقع به سالن برسد و شهسواري را كوچ كند.
 
سنگفرش عامل حذف دوچرخه‌سواران!
سه دوچرخه‌سوار المپيكي كشورمان هم در روز اول در ماده استقامت جاده ركاب زدند. در اين رقابت قادر ميزباني، ميرصمد پورسيدي و آروين معظمي‌گودرزي حضور داشتند که البته هيچ کدام از آنها نتوانستند به خط پايان برسند. اين شرايط در حالي رقم خورد که پورسيدي و ميزباني در ميانه مسير به زمين خورده بودند، البته به جز سه رکابزن ايران، 76 دوچرخه‌سوار ديگر نيز نتوانستند به خط پايان برسند. با اين حال سرمربي تيم ملي دوچرخه‌سواري بدشانسي و رئيس فدراسيون هم سنگفرش داشتن مسير را دليل اين ناكامي عنوان كرده‌اند. مصطفي چايچي، سرمربي تيم ملي دوچرخه‌سواري گفت: «اگر بدشانسي سراغ رکاب‎زنان ايران نمي‎آمد قطعاً يکي از ورزشکاران ما جزو ۳۰ تا ۴۰ نفر اول قرار مي‎گرفتيم.» خسرو قمري هم گفت: «رکابزنان ما جاي خوبي براي تمرين روي سنگ‌فرش ندارند و در مسابقات درست از همين نقطه ضربه مي‎خوريم.»
 
زهرا نعمتي وارد مي‌شود
امروز در روز سوم رقابت‌هاي المپيك، ورزشكاران كشورمان در دو رشته تيروكمان و تيراندازي رقابت‌شان را برگزار مي‌كنند. زهرا نعمتي كه به عنوان ورزشكار پارالمپيكي تاريخ كشورمان توانسته سهميه المپيك را كسب كند، امروز از ساعت 16:30 رقابتش را برگزار مي‌كند. نعمتي كه در مرحله تعيين رنکينگ به كسب 609 امتياز در بين 64 نفر چهل و نهم شد، امروز در اولين رقابت خود در مرحله‌ يک سي و دوم تيراندازي بازي‌هاي المپيک ريو، برابر اينا استفانووا از روسيه برگزار مي‌كند. نعمتي پيش از اين مسابقه گفت: «اندک ورزشکاران معلولي که در المپيک شرکت کرده‌اند اما هيچ يک از آنها مدال نگرفته‌اند. واقعاً هم کسب مدال توسط يک ورزشکار پارالمپيکي در المپيک سخت است به خصوص در تيروکمان که در رقابت با چنين افرادي مدال بگيريم خيلي دشوار است، اما اميدوارم بتوانم بهترين عملکرد را داشته باشم.»
پوريا نوروزيان هم در رشته تفنگ 10 متر بادي مردان ديگر نماينده كشورمان در رقابت‌هاي امروز المپيك ريو است كه از ساعت 16:30 در خط آتش قرار مي‌گيرد. اين ورزشكار ايلامي كه مقام چهارم بازي‌هاي آسيايي را در كارنامه‌اش دارد مي‌گويد: «اميدوارم عملکردم در اردوي‌هاي قبل از المپيك را در ريو تکرار کنم و به فينال برسم چون فينال‌زن خوبي هستم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار