کد خبر: 800522
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
رقم تولید آبزیان در استان اردبیل در سال‌جاری به بیش از 9 هزار تن می‌رسد تا تأمین نیاز داخل استان و استان‌های همجوار را مورد هدف‌گذاری قرار دهیم.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل با اعلام اين خبر در جلسه اقتصاد مقاومتی در اردبیل گفت: در سالی که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده در حوزه تولید آبزیان و ماهی یک برنامه‌ریزی هدفمندی را آغاز کردیم تا بتوانیم علاوه بر پاسخ به نیاز بازار، بخشی از نیازهای استان‌های دیگر را نیز تأمین کنیم.

میر آرمان واعظی افزود : استان اردبیل سومین استان غیر ساحلی است که رقم تولیدات آن در حال حاضر به 8 هزار تن رسیده و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 9 هزار تن ارتقا یابد.

اين مسئول وجود منابع آب به ویژه استفاده از پنج سد را برای پرورش آبزیان یادآور شد وبيان داشت : پرورش آبزیان به روش قفس در شهرهای مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته تا تولید ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری را به این روش شاهد باشیم.

واعظی از رهاسازی بیش از 5 میلیون بچه ماهی در 61 مزرعه پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: با این رهاسازی پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت تولید و صادرات ما یک روند رو به رشدی را پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار