کد خبر: 800511
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
معاون مالی صندوق اعتباری هنر گفت: هزینه پرداختی بیمه تکمیلی سالیانه برای روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و نویسندگان ۲۷۳ هزار تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است همچنین برای عمل جراحی امسال به‌صورت نامحدود بیمه می‌شوند.
تسنیم: کیومرث شریفی  درباره شرایط و ضوابط عضویت هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در صندوق و بهره‌مندی از بیمه‌ تکمیلی ایران اظهار کرد: هزینه بیمه تکمیلی سالیانه برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران حدود 773 هزار تومان است که طبق توافقهای صورت گرفته، 35 درصد از این مبلغ یعنی 273 هزار تومان توسط اعضا پرداخت می‌شود که نسبت به سال قبل 60 هزار تومان پرداختی بیمه‌شدگان کاهش یافته است.

شریفی تأکید کرد: با وجود اینکه هزینه دریافتی از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران کاهش یافته است اما سقف تعهدات بیمه‌ای نسبت به سال قبل افزایش یافته و از کیفیت مناسب‌تری برخوردار شده است به طوری که برخی از موارد تعهدات بیمه‌ای همانند جراحی با سقف پوشش نامحدود در نظر گرفته شده است زیرا چالشی که ما در خصوص بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران که اکثراً مسن هستند، دچار بیماریهای قلبی ـ‌ عروقی بودند و نیاز به عملهای جراحی داشتند.

وی تصریح کرد: در سالهای گذشته چون سقف بیمه‌ای برای جراحی در حدود 7 و 14 میلیون تومان بود، بیشتر هزینه‌های عمل به عهده خود بیمه‌شدگان می‌افتاد و از این رو نارضایتی‌های زیادی را برای بیمه‌شدگان به وجود آورده بود اما امسال به‌صورت نامحدود تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

معاون امور مالی و اداری صندوق اعتباری هنر یادآور شد: با توجه به‌ اینکه در سال گذشته طرف قرارداد ما برای بیمه تکمیلی، شرکت بیمه‌ای آرمان بود و در بسیاری از شهرهای کوچک نمایندگی نداشت, بیمه‌شدگان باید برای استفاده از تسهیلات به مراکز شهرها مراجعه می‌کردند همچنین برای استفاده از خدمات مراکز درمانی باید به صندوق مراجعه می‌کردند و معرفی‌نامه صندوق را به مرکز درمانی ارسال می‌کردند اما هم‌اکنون با هماهنگیهای صورت گرفته با ارسال کد ملی بیمه‌شدگان به مراکز درمانی، این مشکل حل شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی ایران, هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران حتماً باید از بیمه پایه برخوردار باشند و در صندوق اعتباری هنرمندان نیز عضویت داشته باشند که در غیر اینصورت هیچ خدماتی به بیمه‌شدگان ارائه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: برای عضویت هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در صندوق اعتباری هنر کافیست وارد درگاه اینترنتی صندوق شوند و به صورت برخط اقدام درج اطلاعات خود در این سامانه کنند که طی چند ساعت اطلاعات آنها تأیید شده و ثبت‌نام تکمیل خواهد شد؛ تمامی پرداختها نیز به صورت برخط انجام خواهد گرفت.

شریفی تأکید کرد: برای ثبت‌نام در سامانه صندوق، تأییدیه صنف مربوطه ضروری است به همین ترتیب نویسندگان, تأییدیه خانه کتاب و خبرنگاران نیز برای استفاده از این خدمات حتماً باید تأییدیه سامانه «سمان» را داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت زمانی اگر افراد هرچه زودتر و نهایتاً تا 20 مرداد ماه برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام کنند ما هرچه زودتر اطلاعات را به شرکت بیمه ایران ارائه می‌دهیم و افراد خواهند توانست از این خدمات بهره‌مند شوند.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته در حدود 12 هزار و 500 نفر برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کردند و انتظار می‌رود که امسال هم در همین حدود از این خدمات استفاده کنند و طبق رویه سال گذشته افراد به‌صورت متوازن از تمامی صنوف (هنرمندان, خبرنگاران و نویسندگان) از این خدمات استفاده کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار