کد خبر: 800448
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح اداره صداوسیما در مجلس خبرداد و گفت: صداوسیما نیاز به تغییر ساختار و ماموریت‌ها دارد.
ایسنا: علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که «طرح اداره صداوسیما با امضای تعدادی از نمایندگان تقدیم مجلس شده است» گفت: استدلال این بود که با گذشت چندین دوره از مدیریت صداوسیما نقاط ضعف و قوت آن شناخته شده است و به نوعی می‌توان گفت که در بعد نظارت و در انجام دادن فعالیت های صداوسیما بازنگری نیاز است.

وی با اشاره به این‌که «ماموریت‌ها و  مسئولیت‌های جدیدی براساس قانون اساسی به صداوسیما واگذار می‌شود»، تصریح کرد: در این طرح درباره مسایل مختلفی اظهار نظر شده است و  بر اساس آن ماموریت و مسئولیت جدید صداوسیما و موسسات وابسته به صداوسیما که موسسه دولتی محسوب می شوند تغییر می‌کند.

وی با بیان این‌که «وظایف و اختیارات سازمان و رئیس سازمان در 40 ماده آمده و در وظایف شورای نظارت تغییراتی داده شده است،» اظهار  کرد: ماموریت‌های جدیدی در این طرح برای صداوسیما و رئیس سازمان در نظر گرفته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با اعلام این‌که «در طرح اداره صداوسیما منابع مالی آن دچار تغییراتی می‌شود و ماموریت‌های سازمان، خط و مشی، اصول و ارزش و برنامه ها نیز تغییر می‌کند»، افزود: حدود 40 نماینده مجلس این طرح را امضا کرده و بخش‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که «احساس می‌شد باید ماموریت‌ها و مسئولیت‌های صداوسیما به روز شده و با شرایط اجتماعی جامعه تطبیق داده شو»د، تصریح کرد: مشخص است که با این ماموریت ساختار و تشکیلات نیروی انسانی صداوسیما نیز دچار تغییر می شود. ورود بخش غیردولتی به تامین و پخش برنامه ها می‌تواند نگاه خاصی باشد که در این طرح دیده شده است، از سویی با ارائه این طرح هنرمندان و دانشگاهیان نیز در این ماموریت‌ها موضع جدیدی به سازمان خواهند بخشید.

وی با بیان این‌که «در استانداردهای تخصصی در تولید و پخش برنامه ها نکاتی دیده شده و به دلیل این‌که رئیس سازمان صداوسیما توسط رهبری انتخاب می‌شود زمینه سوال از وی در مجلس میسر شده است» اظهار کرد: براساس این طرح از رئیس صداوسیما سوال می‌شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان، خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌شود. به نظر می‌رسد اگر نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و به گونه‌ای که با شرایط امروز سازگار شود شرایط جدیدی در صداوسیما ایجاد می‌کند، از سویی در مراحل تصویب از مراجع دانشگاهی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی کسب نظر می شود.

یوسف نژاد تاکید کرد: ممکن است بندهای این طرح تغییر کند اما اصل ماجرا این است که هر موسسه ای که با شرایط اجتماعی و سیاسی در ارتباط است نیاز به اصلاح دارد اما باید راهکاری که فعالیت های صداوسیما را تسهیل و ماموریت ها و هدف ها را تامین کند در نظر گرفت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این طرح در مجلس بیان کرد: طرح اداره صداوسیما در مجلس به صورت طرح اعلام وصول شده و به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و کمیسیون‌های دیگر می‌رود و سپس وارد صحن علنی خواهد شد که ممکن است تغییرات اساسی داشته باشد اما مهم و اثرگذار این است که شرایط فعلی صداوسیما نیاز به تغییر ساختار و ماموریت ها دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار