کد خبر: 800423
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
مدیرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام شرایط و شهریه ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام در این مدارس تا پایان مهرماه مهلت دارند.
ایسنا: گودرز شاهمرادی به اعلام جزئیات ثبت‌نام در مدارس از راه دور پرداخت و اظهار کرد: مدارس آموزش از راه دور به عنوان یک فرصت طلایی برای آموزش دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوگروه است.

وی افزود: گروه اول دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص هستند که امکان دسترسی به دوره اول و دوم آموزشی متوسطه را ندارند و همچنین دانش‌آموزانی که مشکلات جسمی و بیماری‌های خاص دارند، متاهل و یا سرپرست خانوار هستند با تشخیص کمیسیون خاص ادارات آموزش  و پرورش منطقه می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور مشغول به ادامه تحصیل شوند.

مدیرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 1656 مدرسه از راه دور فعال در سطح کشور داریم افزود: در ترم گذشته قریب به 200 هزار نفر در این مدارس تحت پوشش قرار گرفتند.

شاهمرادی افزود: گروه دوم دانش‌آموزان بزرگسال و کسانی هستند که بالای 18 سال سن دارند و ممکن است شاغل یا خانه دار باشند و یا به هر دلیلی نتوانسته باشند در مدارس عادی حضور یابند.

وی ضمن اعلام این خبر که به علت شرایط خاص مخاطبان، ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهرماه ادامه دارد اظهار کرد: البته فعالیت مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی آغاز می‌شود.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه اطلاع از مدارس از راه دور فعال در کشور تصریح کرد: در حال حاضر فهرست مدارس آموزش از راه دور استان‌ها در وبسایت  http://dei.medu.ir درج شده است. در بیش از 600 منطقه آموزشی، مدرسه آموزش از راه دور  داریم و هرشخصی قصد ثبت نام در این مدارس را داشته باشد می‌تواند بر اساس فهرست اعلامی، نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود را انتخاب و به آنجا مراجعه کند.

شاهمرادی درباره شهریه مدارس آموزش از راه دور نیز توضیح داد که مدارس آموزش از راه دور، مدارس غیردولتی هستند اما شهریه آنها بسیار پایین است. شهریه ثابت برای هر نیمسال تحصیلی، 56 هزار تومان است. شهریه ترم تابستانی نیز نیمی از این مبلغ است.

وی ادامه داد: برای هر واحد درسی نیز هزینه‌ای از پنج تا 14 هزار تومان دریافت می‌شود که در استان‌های مختلف متفاوت است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش درباره رشته‌های ارائه شده در مدارس آموزش از راه دور گفت: مدارس ما در دوره اول و دوره دوم متوسطه دانش آموز می‌پذیرند. کلیه رشته‌های نظری و کاردانش در دوره دوم متوسطه ارائه می‌شود البته هنرآموزان کاردانش برای گذراندن واحدهای مهارتی و عملی باید به مراکز مجاز فنی و حرفه‌ای در بیرون مدارس مراجعه کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروز محمدی راسخ
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
نام مدارس از راه دور شهر کرمانشاه را میخواستم وشهریه این مدارس در استان محروم کرمانشاه چقدر است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار