کد خبر: 800398
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشریح جزییات استانداردهای ویزیت و مدت زمانی که پزشک باید برای ویزیت و مشاوره بیماران زمان بگذارد، گفت: بالا بودن تعداد تقاضا برای ویزیت، باعث می‌شود که بیماران در نوبت‌های طولانی انتظار قرار گیرند و این موضوع سطح کیفی خدمات را کاهش می‌دهد.
ایسنا: دکتر محمد آقاجانی ، درباره استانداردهای ویزیت و میزان زمانی که طبق قانون، پزشکان باید برای مشاوره و ویزیت بیماران وقت بگذارند، گفت: بر اساس استانداردهای ویزیتی که در مصوبه هیات وزیران آمده است، در بخش خصوصی، موسسات غیر دولتی و دولتی که وابسته به وزارت بهداشت نیستند، مدت زمان ویزیت یک پزشک عمومی ۱۵ دقیقه، پزشک متخصص ۲۰ دقیقه، پزشک فوق تخصص ۲۵ دقیقه و ویزیت روانپزشک ۳۰ دقیقه است.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی هم استانداردهایی تعریف شده که در این قالب فعالیت می‌کنند، گفت: البته در موسسات دولتی وابسته به وزارت بهداشت، برنامه ارتقای کیفیت ویزیت داریم، که بر اساس آن پزشکان باید در یک ساعت، هشت بیمار و روانپزشکان باید شش بیمار را در مدت یک ساعت ویزیت کنند.

آقاجانی در پاسخ به اینکه آیا این قوانین از سوی پزشکان رعایت می‌شود؟ ادامه داد: اتفاقی که در این زمینه می‌افتد، به حجم بیماران در بخش دولتی بازمی‌گردد. بر این اساس با توجه به اینکه تعداد تقاضا برای ویزیت بسیار زیاد است، این بالا بودن تقاضا باعث می‌شود که بیماران در نوبت‌های طولانی انتظار قرار گیرند و به دنبال آن مراکز مجبورند در یک شیفت تعداد زیادی بیمار را برای یک پزشک در نوبت قرار دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه این موضوع سطح کیفی خدمات را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: بنابراین ما در برنامه حمایت از ویزیت به دنبال حل این موضوع هستیم و تاسیس کلینیک‌های ویژه به تعداد ۲۵۰ کلینیک تخصصی، تلاش بزرگی برای ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه و رفع این مشکل است.

آقاجانی با بیان اینکه ما همچنین در قالب طرح تحول نظام سلامت ۹۷۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص را تمام وقت کردیم و این اقدام هم تلاشی برای همین مشکل است، گفت: البته به طور قطعی رفع این مشکل به چندین سال زمان، تامین نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص کافی و تامین زیرساخت‌های فیزیکی یعنی کلینیک‌های جامع نیاز دارد تا بتوان این نیاز مردم را با توجه به استانداردها پاسخ داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
2
من خودم تحصیلکرده وزارت بهداشتم و تقریبا به قوانین اکثر کشورها در درمان آگاهی دارم
متاسفانه در کشور ما استثنایی ترین کشور در حوزه بهداشت و درمان است

اولا
تنها جایی در دنیا هستیم که پزشکان یک نظام پزشکی تاسیس کردند به اسم دفاع از بیمار و پزشک ولی چون عملا همه پزشک هستند از هم حمایت و لا پوشانی میکنند شده نظام حمایت از پزشک کافی است آرا را مطالعه کنید
دوما
کجای دنیا صنفی دارید که خود قانون بنویسد خود اجرا کند خود نظارت کند و خود رای دهد در ایران فقط اینگونه است
سوما :
در همه جای دنیا برای پزشک درست است که سقف در آمد ندارند اما سقف ویزیت دارند مثلا پزشک عمومی 8 نفر و متخصص فقط 6 نفر را حق دارد ویزیت کند اگر بیشتر ویزیت کرد باید جریمه شود و کل مبلغ به خزانه واریز شود
با این کار عدالت هم برقرار میشود و یک پزشک 5 میلیون نمیگیرد و پزشک دیگر چند میلیارد
و از طرفی پزشک برای بیمار وقت میگذارد و درست درمان میکند نه اینکه هر دفعه شش نفر دور میزش هستند که صبابت کند
و مریض احساس آرامش نکند که دردش را بگوید .

چهارم
در بین اکثر کشورها بین پزشک و سایر افراد جامعه از لحاظ در آمد تفاوت نیست و اگر هم وجود دارد کم است بعنوان مثال در عربستان که بهترین در آمد را دارد فقط 20 درصد بیشتر دیافتی دارند ولی در ایران چند هزار درصد
پنجم
مشکل فرهنگی هم در ایران وجود دارد که بیش از حد بها دادن به پزشک دامن خودشان را گرفته

از طرفیرسانه ها رسالت دارند ب بیش از این مردم را به حقوقشان واقف کنند تا فرهنگ سازی نوینی شود
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
1
از زمان دولت سازندگی اقای رفسنجانی به بعد ساختار کل وزارت بهداشت ودرمان تبدیل به قشربندی شبیه کاست طبقه خاصی شد به نام پزشگ سالاری که تمام موقعیت های شغلی ممتار ومادی دراختیار این عده افرادمعدود که 15درصد ازمنابع نیروی انسانی تشکیل می دهندو اختیار تام دارند گذاشته شد از ریاست های بیمارستان ومدیر شبکه ومدیران دانشگاه و.....تا وزارت بهداشت ودرمان واکثریت پرسنل دیگر برای آنان زحمت میکشن وازتبعیض کارانه هزار درصد گرفته تا پایین ترین پست های خدمتی تاتضییع شدن حقوق اولیه انان برای کارمندان غیر پزشگ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار