کد خبر: 800318
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
لباس سوژه پر بحث اين روزهاي شبكه‌هاي اجتماعي بود
با اعلام تغيير لباس فرم تيم ملي المپيك ايران براي حضور در المپيك ريو، مردم نشان دادند كه نه‌تنها در قضيه افشاي فيش‌هاي حقوقي مي‌توانند مؤثر باشند، بلكه مي‌توانند در عرصه مد و لباس هم حرف آخر را بزنند ...
محمدصادق عابدینی
با اعلام تغيير لباس فرم تيم ملي المپيك ايران براي حضور در المپيك ريو، مردم نشان دادند كه نه‌تنها در قضيه افشاي فيش‌هاي حقوقي مي‌توانند مؤثر باشند، بلكه مي‌توانند در عرصه مد و لباس هم حرف آخر را بزنند و نگذارند تيم ملي كشورشان با لباس‌هاي بدتركيب به يك رويداد خارجي برود.
  لباسي به رنگ مدادپاكن!
مهم‌ترين كاربرد لباس كاروان‌هاي ورزشي حاضر در المپيك در رژه افتتاحيه اين رخداد بزرگ ورزشي است كه همه تيم‌ها با همراه داشتن پرچم ملي‌شان در ورزشگاه اصلي برگزار‌كننده مسابقات رژه مي‌روند. از اين رو كشورهاي حاضر در المپيك تلاش مي‌كنند لباس‌هايي را انتخاب كنند كه بيانگر فرهنگ، آداب و رسوم و حتي تاريخ كشورشان باشد.
لباس كاروان ايران در مراسمي رسمي كه در كميته ملي المپيك برگزار شد، رونمايي شد و بلافاصله با انتشار عكس لباس‌ها اعتراض‌ها به آنها در شبكه‌هاي اجتماعي آغاز شد.
اولين واكنش‌ها نيز مقايسه رنگ اين لباس‌ها با يك برند مشهور مدادپاكن بود. كاربران ايراني شبكه‌هاي اجتماعي معتقد بودند اين لباس‌ها از نظر طرح و رنگ در شأن تيم ملي ايران نيست و در عوض عكس‌هايي از لباس‌هاي ديگر كشورهاي عازم المپيك را براي مقايسه منتشر مي‌كردند. در كنار اعتراض‌هاي رسمي، شوخي كاربران ايراني با لباس و طراح آن هم قابل‌توجه بود. چند هنرمند و بازيگر و البته ورزشكار ملي نيز در صفحات اجتماعي خود رسماً به اين لباس‌ها اعتراض كردند.
رضا كيانيان پوستر المپيك ريو را منتشر كرد و نوشت: « سلام. واقعاً خجالت آور است! به اندازه‌اى زشت بودند كه دلم نيامد حتى عكس‌شان را بگذارم روى صفحه! منظورم لباس‌هاى كاروان المپيك ايران است! به گمانم كميته ملى المپيك ايران، براى طراحى لباس‌هاى كاروان ايران، ميان بدترين طراحان لباس مسابقه گذاشته! نه! باوركردنى نيست!».
علي كريمي نيز عكس لباس تيم ايران را در كنار لباس چند تيم خارجي گذاشت و كنارش نوشت: «وقتي اين طرح لباس كاروان ورزشي ايران را مي‌بينم كه ميخوان پا به بزرگ‌ترين رقابت‌ها بگذارن، اهميت كار رو كاملاً حس مي‌كنم و ياد آن شعر مي‌افتم كه نه همين لباس زيباست نشان آدميت».
سعيد معروف، عادل غلامي و سيد محمد موسوي سه عضو تيم ملي ايران كه در المپيك حضور دارند از جمله ورزشكاراني هستند كه در صفحات اجتماعي‌شان به لباس‌ها اعتراض كردند. موسوي در متني كه منتشر كرده به اندازه نبودن لباس‌هاي توليدي هم اشاره كرده است و گويا خياط فراموش كرده اندازه‌هايي را كه گرفته بود، در دوخت و دوز لباس به درستي استفاده كند.
طرح‌هايي كه از سوي كميته ملي المپيك كنار گذاشته شده بودند، در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شدند. در نهايت روز گذشته اعلام شد با رد طرح اوليه، طرحي جديد كه عكس آن بازتاب‌هاي زيادي نيز داشت براي كاروان ايران انتخاب شده است. با اعتراض‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي و راضي شدن كميته ملي المپيك در چندروز باقي مانده تا افتتاحيه اين مسابقات، لباس‌هاي جديد براي ورزشكاران ايراني دوخته خواهد شد.
   لباس‌هاي جشن حافظ
سوژه ديگر كاربران

نفيسه روشن با لباسي كه طرح آن برگرفته از برج آزادي تهران است به جشن حافظ رفت. جشن حافظ را مجله سينمايي دنياي تصوير به مديريت علي معلم برگزار مي‌كند. حضور بازيگران در دوره شانزدهم جشن حافظ و انتشار عكس‌هاي اين جشن باعث شد تا اين بار هم لباس‌هاي بازيگران مورد نقد و نظر شبكه‌هاي اجتماعي قرار گيرد. طراحي عجيب لباس نفيسه روشن و تيپ‌هاي نامتعارف برخي از بازيگران زن حاضر در اين مراسم، نقد‌هايي را نسبت به بد لباس بودن يا خوش لباس بودن بازيگران در پي داشته است. با اينكه فرش قرمز جشن حافظ در حد فرش قرمز كن يا اسكار نبود ولي همين قدر كه باعث شد بازيگران سينماي ايران سليقه انتخاب لباسشان را به نمايش بگذارند باعث شد تا سوژه به دست شبكه‌هاي اجتماعي داده شود تا شاید هنرمندان نیز به سلیقه مردم لباس بپوشند نه به سلیقه طراحان هالیوودی و هندی!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار