کد خبر: 800225
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
مراحل تصويب مرز چيلات در استان ايلام در كميسيون‌هاي مختلف انجام‌شده و اميدواريم در آينده نزديك مرز به تصويب نهايي برسد و با توجه به رايزني‌هاي صورت گرفته، كشور عراق نيز باز شدن مرز چيلات را در دستور كار خود قرار داده و در حال انجام مراحل كار است.


محمدرضا مرواريد استاندار ايلام در بازديد از طرح‌هاي در دست اقدام در شهرستان دهلران، با عنوان كردن خبر فوق گفت: به‌منظور شروع فعاليت اين مرز، بايد زيرساخت‌هاي موردنياز آن از جمله آب، برق و جاده دسترسي به آن فراهم شود.

وي خاطرنشان كرد: شركت آب و فاضلاب روستايي، مطالعه تأمين آب مرز از طريق حفر چاه در روستاي «برتش» را در دستور كار قرار داده، اداره كل راه و شهرسازي نيز در زمينهٔ بهسازي راه دسترسي اقدامات لازم را به عمل‌آورده است و شركت برق استان نيز بايد با شبكه موجود نسبت به تأمين روشنايي مرز اقدام كنند.

استاندار ايلام ادامه داد: سد مخزني ميمه در سال 92 با 11 درصد پيشرفت فيزيكي تعطيل‌شده بود كه با پيگيري‌هاي زياد در دولت يازدهم ساخت آن از سر گرفته شد و درصد پيشرفت فيزيكي آن به 37 درصد رسيده است كه چنانچه اعتبار مورد نياز آن تأمين شود، اين سد ظرف دو سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار