کد خبر: 800195
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های حمایتی منسجم ویژه جانبازان، از اجرای طرح سلامت پایش ویژه جانبازان 5 تا 70 درصد اين استان خبر داد.
حسن پارسائیان گفت: جانبازان 5 تا 70 درصد استان یزد در طرح نیازسنجی سلامت جسمی شرکت کردند.

وي شناسایی و ثبت مشکلات جانبازان مبتلا به اختلالات عصبی اسکلتی عضلانی مچ پا را از جمله اهداف همایش سلامت جانبازان در استان یزد دانست و بیان کرد: بعد از بررسی و شناسایی مشکلات جسمی حرکتی جانبازان یزدی، پنل‌های درمانی ویژه هرکدام اجرا شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به حضور بیش از 250 جانباز یزدی در همایش سلامت جانبازان، گفت: تمام شرکت‌کنندگان در این طرح توسط متخصصان روانپزشک،‌ ارتوپدی،‌ داخلی و‌ فیزوتراپی ویزیت می‌شوند.

این مقام مسئول ساخت انواع کفش‌،‌ کمربند و زانو بند طبی متناسب با وضعیت شناخته شده از جانبازان تحت پوشش را از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح دانست.

وی حمایت درمانی و مشاوره‌ای را از جمله رسالت‌های معاونت بهداشتی و درمانی بنیاد شهید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این که تمام مشکلات درمان و بهداشتی جانبازان در این چنین طرح ها مورد بررسی قرار می‌گیرد از تمام نظرها بررسی می‌شود، ‌پنل درمانی تعیین شده به روند زندگی جانبازان کمک بسیاری می‌كنند.

پارسائیان با اشاره به وجود بیش از دو هزار جانباز اعصاب و روان در استان، تصریح کرد: خدمات بهداشت و درمان "پایش سلامت جانبازان" از طریق پزشکان متخصص بومی و همراهی تیم پزشکی اعزامی از مرکز کشور به جانبازان، والدین شهدا و همسران جانبازان ارائه می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار