کد خبر: 800194
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
هرچند محرومیت‌های انباشته در سالیان قبل از انقلاب اسلامی و بعدازآن جنگ مسیر توسعه ایلام را کند کرده بود اما امروز با همکاری دولت و مردم در آستانه‌ی جهش به سمت توسعه است.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام با عنوان كردن مطلب فوق و با اشاره به اینکه مردم این استان همسبتگی خاصی در حوزه‌های مذهبی، قومی و ملی دارند که باعث شده کار ما به عنوان مدیران استان راحت‌تر باشد، افزود: ما تقریباً در سه سال اخیر تمام پروژه‌های مطرح و نیمه‌کاره به جز راه‌آهن و یک سد را فعال کردیم و باید گفت که در همه استان کارها خوب پیش می‌رود و این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت چون حوزه عمرانی بر حوزه‌های سیاسی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

وي با تأکید بر اینکه در بحث خودکشی رتبه اول را داشتیم ولی الآن کاهش‌یافته و در بحث بیکاری نیز هرساله جز استان‌های اول تا سوم بودیم، عنوان کرد: در بحث بیکاری سال 93 رتبه هفتم را داشتیم ولی در اسفند 94 به رتبه 15 رسیده‌ایم که این نشانه رشد در استان است.

مروارید با اشاره به اینکه ایلام در حوزه نفت و گاز هم رشد خوبی داشته و بنگاه‌های کوچک را به خوبی فعال کردهایم، اظهار کرد: در زمینه مسائل سیاسی نیز جو خوبی در استان حاکم است که هماهنگی بین دستگاه‌ها و مردم این را نشان می‌دهد. در دانشگاه همه‌ی تفکرها تشکل دارند و در سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی در کشور رتبه اول را داریم به‌عنوان‌مثال در سال‌های قبل از انقلاب یک آموزشکده دامپروری داشتیم ولی الآن 13 دانشگاه داریم که 50 هزار نفر را آموزش می‌دهند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار