کد خبر: 800165
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
وزیر امور خارجه گفت: بدیهی است رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی که دو رژیم همسو و همراه هستند امروز همکاریشان روشن و آشکار شده و دیگر قابل پوشاندن نیست.
خبرگزاری دانشجو: محمدجواد ظریف دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم غنا با اشاره به فرو ریختن ابرهای ایران هراسی در سال های گذشته گفت: ایران هراسی با هزینه بسیار زیاد و سرمایه گذاری فراوان صهیونیست ها و بدخواهان به ویژه رژیم ددمنش سعودی در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: جنایات این رژیم کودک کش در یمن و سوریه به شکل سرسام آوری جهان را به اندوه واداشته است، این ها تلاش فراوانی در طول سالیان گذشته کردند که یک چهره غیرواقعی از جمهوری اسلامی ترسیم کنند با این هدف که به جنایت ها و سیاست های کوته نظراته خودشان سرپوش بگذارند و از این طریق راهی برای ایران هراسی پیدا کنند و آن را ادامه دهند.
 
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: امروز دنیا بعد از نزدیک به ٣٧ سال به این واقعیت پی برده و بیدار شده که خطر وهابیت خطر اصلی است که دنیا را با افراط رو به رو کرده است و امروز ددمنشی داعشی گردن یک کودک ١٢ ساله را می زند و آنان در این راستا نه تنها جنایت انجام می دهند بلکه از آن فیلم و عکس تهیه می کنند، امروز با فرو ریختن پرده ایران هراسی این جنایتها کم کم روشن می شود.
 
وزیرامورخارجه کشورمان ادامه داد: بدیهی است رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی که دو رژیم همسو و همراه هستند امروز همکاریشان روشن و آشکار شده و دیگر قابل پوشاندن نیست .
 
وی افزود: این ها نگران این وضعیت هستند و چون نگران هستند برای ادامه ایران هراسی سرمایه گذاری می کنند از این رو می بینیم در مقابل حرکت بزرگ ملت ایران برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کردند.
 
وی اظهار داشت: ولی مردم ما نه تنها مقاومت کردند بلکه هوشمندانه پای صندوق های رای حاضرشدند و نشان دادند صرف نظر انتخابی که کردند ثابت کردند این مردم را نمی توان از جمهوری اسلامی جدا کرد. این بزرگترین پشتوانه ماست و اینکه مردم برای ما تاکنون پشت گرمی جدی آفریدند و اکنون وظیفه ماست که از هر لحظه ماموریتمان استفاده کنیم و برای نشان دادن واقعیات ایران واقع گرایی کنیم.
 
ظریف در بخشی از سخنانش اضافه کرد: خوشحالم که خداوند موهبتی به ما داده که بتوانیم نماینده مردمی باشیم که در طول ٣٧ سال گذشته به خصوص هشت سال جنگ تحمیلی و هشت سال تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه قدرت های استکباری با قدرت و صلابت ایستادند.
 
وزیرامور خارجه کشورمان افزود: این باعث شد ما هم در برابر شش کشور بزرگ ایستادگی کنیم و برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را به عنوان یک واقعیت معرفی کنیم البته شورای امنیت می خواست این برنامه را تعطیل کند و آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی می دانست ولی امروز این موضوع را نه تنها پذیرفت بلکه کشورها را موظف کرد با ایران در حوزه هسته ای همکاری کنند.
 
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نه تنها به بنده لطف کردند و حمایت کردند بلکه عنایت کردند و بارها به من گفتند که من هر روز دعا می کنم این دعا پشت گرمی مهمی برای همه ما در مذاکرات هسته ای بود و ما همواره قدردان این نعمت بزرگ ولایت هستیم.
 
ظریف با اشاره به این که سفر به غنا ششمین سفرش به افریقاست افزود: امروز بسیار خوشحالم که بزرگترین هیات اقتصادی را که در سه سال گذشته در سفرها بوده، به همراه دارم، این نشان دهنده اهمیت ایران به افریقا و بخش خصوصی است.
 
وی تاکید کرد: نگاه ما در سیاست خارجی نگاه همه جانبه و سفر ما نشان دهنده این است که ما سیاست خارجی و اقتصادی متوازن داریم.
 
حجت الاسلام صرفه جو مدیر حوزه علمیه اهل بیت (ع) در اکرا پایتخت غنا به نیابت از ایرانیان مقیم این کشور لوح تقدیری به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تقدیم کرد.
 
محمدجواد ظریف دوشنبه شب در بدو ورود به غنا در ضیافت شام ایرانیان مقیم غنا حضور یافت.
 
در این مرسم ایرانیان به دلیل اقدامات خوب و مثبت وزیر أمور خارجه کشورمان در مذاکرات هسته ای و برجام و همچنین رشادت های کم نظیر در سنگر دیپلماسی و تامین حقوق و منافع ملی و موضوعات مختلف لوح تقدیری به وی اهدا کردند.
 
ظریف قرار است فردا در سومین روز سفر به غرب افریقا با رییس جمهوری، رییس مجلس و وزیر خارجه غنا دیدار کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار